LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering schadevrijejare van -1 naar 17 en ik ben 22?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bevk188

Autoverzekering schadevrijejare van -1 naar 17 en ik ben 22?

Ongelezen bericht door bevk188 »

Ik zit sinds september 2010 bij autoweek autoverzekeringen en ik heb een mailtje gehad dat ze mijn schadevrijejaren hebben gecontroleerd bij het roy-data en dat ik van -1 naar 17 vrije jaren ga. Maar heel gek want ik ben pas 22?

Is dit een grote fout en moet ik dit perse zeggen want krijg nu lekker veeel korting haha..

gr

tiptoo

Re: Autoverzekering schadevrijejare van -1 naar 17 en ik ben 22?

Ongelezen bericht door tiptoo »

:lol: je ken het beter wel doorgeven anders krijg je achteraf een rekening waar je niet blij om zal zijn.

bevk188

Ja dat zal best maar nooit meer dan dat ik zoiezo moest betalen dus.
En dat kan ik vast wel in termijnen betalen want het is hun fout niet de mijne.
Wil wel is zien hoe lang ze erover doen. Over een jaar zeg ik me verzekering wel op en kunnen ze fluiten naar hun centen denk :D

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is een goede instelling bevka188 hou die er in. Edoch als je het contract hebt moet je die op fouten controleren doe je dat niet en er volgt een schade melding ben je zo de sigaar dat je opgerookt bent voor je met de ogen kan knipperen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

En dat kan ik vast wel in termijnen betalen want het is hun fout niet de mijne.
Wil wel is zien hoe lang ze erover doen.
Heb je dezelfde instelling ook indien ze je veel teveel lieten betalen?
Over een jaar zeg ik me verzekering wel op en kunnen ze fluiten naar hun centen denk
Maar dan niet over 5 jaar een topic openen Help ik krijg aanmaning wat moet ik doen ik heb het geld nu even niet.

gr Henk

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Als je 23 jaar wordt maak je altijd een enorme sprong! En wordt de premie een heel stuk lager, heeft te maken met dat jongeren statistisch gezien veel ongelukken maken.

Het is al heel vaak uitgelegd schade vrije jaren is geen exact aantal jaren ( zoals je leeftijd) maar het is een formule.

Muskusrat

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Leojes30 schreef:Het is al heel vaak uitgelegd schade vrije jaren is geen exact aantal jaren ( zoals je leeftijd) maar het is een formule.
Moet ik je toch teleurstellen...

Ieder jaar dat u als autobestuurder geen schade bij de verzekeraar declareert bouwt u een schade vrij jaar op en krijgt u meer korting op de premie voor uw Autoverzekering.

Bonus/malus gaat met formule, schadevrije jaren niet.

ronald g

Uh van min 1 dus een toeslag, naar 75++ no claim en dat als je 22 jaar bent, wellicht nog beginnend bestuurder. Dit gaat echt wel gecorrigeerd worden.

bevk188

henk51 schreef:Heb je dezelfde instelling ook indien ze je veel teveel lieten betalen?
Het is niet mijn fout ik heb toen ik me verzekering startte alles prima opgegeven!
henk51 schreef:Maar dan niet over 5 jaar een topic openen Help ik krijg aanmaning wat moet ik doen ik heb het geld nu even niet.
Wees maar niet bang, heb genoeg gespaard henkie.

Henkie.. het is toch niet mijn fout als hun in 1 keer mailen dat ik hun hebben gecontroleerd bij roy-data en dat ik niet -1 sta maar +17.

Ik ben tot juni beginnend bestuurder.

Snap zoiezo niet hoe ze erbij komen wat op mijn contract staat toch gewoon mijn geboortedatum etc.?

Zou het dan in 1 keer niet meer goed staan in de roy-data?

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

bevk188 schreef:

Henkie.. het is toch niet mijn fout als hun in 1 keer mailen dat ik hun hebben gecontroleerd bij roy-data en dat ik niet -1 sta maar +17.

Ik ben tot juni beginnend bestuurder.
het is wel jouw fout , jij weet dat je te weinig moet betalen nu dit zo is , dus ja dan achteraf niet klagen dat je een giga hoge rekening krijgt.

bevk188

Nee het is hun fout dat ze zoiets doms doen.

Ik zeg er alleen niks van.
En dat geld dat ik eigenlijk moet bepalen moet ik anders toch betalen en dat kan ik makkelijk betalen als ze erachter komen dus ik wacht af :D

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Als je toch alle adviezen van de members naast je neerlegt, waarom plaats je dan een topic? :roll:

bevk188

als alle 'members' zeggen dat je je moeder moet nemen doet je dit dan ook?
Bepaal zelf wel wat ik doe alleen was benieuwd hoe de rest hier van dacht.

Bedankt he :lol:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het zou hier niet moeten gaan over het krijgen van een naheffing, maar over het risico wat je loopt bij een ongeval.

Stel dat je een ernstig ongeval veroorzakt met , ruwweg, Euro 1.000.000 schade. Paar gewonden, wat auto´s in de prak, schade aan het wegmeubilair en nog een paar kleinigheden.

Dan is het toch verrekte lastig als je dit allemaal zelf van je gespaarde geld moet betalen.

Want reken maar dat de verzekering dan gaat zeggen dat je ter kwader trouw bent en hun had moeten informeren dat het aantal schadevrije jaren onmogelijk kan kloppen.

Enfin, als je bereid bent om dat risico te lopen kun je gewoon zo doorgaan
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 22 jan 2011 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Ik zou de polisvoorwaarden maar heel goed na lezen. Stel dat hierin staat dat je verplicht bent bent dit wel te melden, dan kan je behoorlijk in de problemen komen indien je een claim indient en de verzekering zou weigeren uit te keren.

update:
Ik zie dat tijdens mijn post ook Leo de Emporer een post van dezelfde strekking heeft gedaan, mijn excuses voor de dubbel post.

bevk188

Bedankt Leo.

Ja klopt idd wel wat je zegt. Alleen kunnen hun niet bewijzen dat ik die email heb gezien. Of er iets misgegaan zodat ik die email niet heb kunnen zien. Het blijft hun fout dat hun het hebben gecheckt bij de roy-data. Ik heb alles prima ingevuld dus het is nalatigheid van hun. Ik heb dit namelijk ook gevraagt aan me oom die advocaat is. Hij zegt dat ik het met een zaak wel kan winnen. Nu is de vraag of dit mij allemaal waard is maar vind dat het hun fout is en niet de mijne.

ronald g

k heb dit namelijk ook gevraagt aan me oom die advocaat is
Waarom open je dit topic dan?.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Klopt.

Het is niet zeker dat ze een eventuele zaak winnen, ...... maar het is ook niet zeker dat ze verliezen. Er is zijn argumenten voor beide partijen.

Wat wel zeker is dat je in het geval er niet wordt uitbetaald en je een rechtszaak moet aanspannen je diep in de sh.it zit.
Dit terwijl je de "normale" premie waarschijnelijk nu wel kunt opbrengen.

Enfin, dit is denk ik voldoende, it s your choice

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Nu is de vraag of dit mij allemaal waard is maar vind dat het hun fout is en niet de mijne.
En wat zegt je oom de advocaat, op jou vraag?

bevk188

ontzettende ronald g waarom reageer je op een topic als je toch niks zinnigs zegt?
Me oom is een ouwe van begin 60. Wil ook graag even weten van mensen die misschien toch wat jonger zijn.

Ik kijk het nog wel even aan en bij autoweek kun je gelijk opzeggen dus dat ga ik doen wanneer ik denk dat het goed is.

Gesloten