LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] autoverzekering???
-
autoverzekering???
Heb ik een autoverzekering aangevraag bij een assuratiebureau. Ik wachtte op bericht en heb in het begin verschillende telefoontjes gepleegd. Maar wat er kwam.... geen polis, groene kaart en opgave van de nodige kosten. Omdat ik toch wel met mijn eigen auto naar het buitenland moest, besloot ik uiteindelijk bij een andere verzekeraar mijn polis af te sluiten en die nodige papieren had ik binnen enkele dagen. Tenslotte heb ik na 10 MAANDEN het assurantiebureau te kennen gegeven geen interesse te hebben in hun verzekereing. Wat schets mijn verbazing toen ik dus na 10 MAANDEN ineens een polis kreeg met een fixe rekening. Als excuses hebben zij aangegeven dat de verzekeringsmaatschappij die de verzekering moest verzorgen ten tijde van onze aanvraag een flinke administratieve achterstand had. Maar ik moet wel betalen want er was een overeenkomst. Volgens mij was die er niet omdat het assurantiebureau zijn verplichtingen niet is na gekomen door mij niet de nodige gegevens binnen een redelijk termijn toe te sturen. Zo wist ik niet waar ik aan toe was. En wat als ik een beroep op die verzekering had moeten doen??? Wie kan me zeggen wat een redelijk termijn in deze is?
Re: autoverzekering???
10 maanden is zeker niet een redelijke termijn. Een beetje verzekeraar heeft de polis binnen 14 dagen naar je toegestuurd.
Aan de ene kant vind ik het wat vreemd dat je niet eerder schriftelijk bij dat assurantiebureau hebt aangegeven van de verzekering af te zien omdat alles zo lang duurt.
De ingangsdatum van de verzekering is wel 10 maanden geleden ?
Je hebt dan wel al die tijd dekking gehad, als je schade had gehad had jij ook gezegd dat er een overeenkomst is, dus voortaan eerder reageren/afzeggen en deze polis maar betalen en direct opzeggen, als het goed is ben je dan over 2 maanden verlost van dit assurantiebureau.
Aan de ene kant vind ik het wat vreemd dat je niet eerder schriftelijk bij dat assurantiebureau hebt aangegeven van de verzekering af te zien omdat alles zo lang duurt.
De ingangsdatum van de verzekering is wel 10 maanden geleden ?
Je hebt dan wel al die tijd dekking gehad, als je schade had gehad had jij ook gezegd dat er een overeenkomst is, dus voortaan eerder reageren/afzeggen en deze polis maar betalen en direct opzeggen, als het goed is ben je dan over 2 maanden verlost van dit assurantiebureau.
Re: autoverzekering???
Als ik het goed begrijp heb je de auto elders verzekerd, omdat de eerste verzekeraar geen polis etc. afgaf.
In dat geval heeft de eerste verzekeraar geen risico gelopen, je kunt aantonen elders verzekerd te zijn, dus jammer maar helaas voor eerste verzekeraar en assurantieburo.
Niet betalen, want je hebt niets afgenomen. Laat dat het buro z.s.m. weten.
Succes,
Jack
In dat geval heeft de eerste verzekeraar geen risico gelopen, je kunt aantonen elders verzekerd te zijn, dus jammer maar helaas voor eerste verzekeraar en assurantieburo.
Niet betalen, want je hebt niets afgenomen. Laat dat het buro z.s.m. weten.
Succes,
Jack