LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Ik heb de volgende vraag,
Mijn autoverzekering loopt vandaag af, omdat ik nog niks gehoord heb van mijn verzekering denk ik dat ik er dan vanaf ben en kan ik mijn auto elders verzekeren of is dit niet zo?
Zijn ze niet verplicht om voor de prolongatiedatum een nieuwe rekening te sturen, ik vraag me dus ook af of ik b.v. morgen nog wel verzekerd ben? m.v.g.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door vladja »

Je bent niet van je verzekering af omdat de vervaldatum morgen is. Verzekeringen kennen een automatische verlenging. Wil je opzeggen dat moet dat meestal aangetekend schriftelijk een paar maanden voor de vervaldatum.

De verzekering loopt dus gewoon door.

Vladja

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, verzekeringen lopen gewoon door totdat je opzegt (natuurlijk wel lang genoeg van tevoren...). Maar dit staat ook gewoon in de polisvoorwaarden, dus die had je ook even kunnen bekijken.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Het gaat mij erom dat ik voor dat de prolongatiedatum nog steeds geen nieuwe nota heb gehad. Aangezien ik bij premieverhoging de verzekering kan opzeggen had ik dus wel op tijd informatie moeten hebben over de nieuwe premie. Dus mijn vraag is of dat ze niet verplicht zijn om voor de prolongatiedatum een nota te sturen?

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

First of all, heb jij de verzekering in het verleden opgezegd? If not, heeft de verzekeraar zelf de verzekering in het verleden opgezegd? If not, dan blijft de verzekering gewoon doorlopen en zit je er nog voor een jaar aan vast.

Dat je niet vóór de prolongatiedatum een nota ontvangt wil niet zeggen dat de verzekering dan is afgelopen. 'Stilzwijgende verlenging' he ;).

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Stilzwijgende verlenging begrijp ik ook wel maar bij premievehoging kan je er wel vanaf maar dan moet je toch wel op tijd wat horen en niet een paar weken na de prolongatiedatum, even goed lezen en pas reageren a.u.b.
m.v.g.

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Wellicht ook handig om te vermelden waarom de premie is verhoogd. Schade gehad? In deze tijd verlágen de verzekeraars juist de premies vanwege de gunstige schaderesultaten.

Dus in het vervolg even duidelijker verwoorden a.u.b.

Mocht het toch een en bloc verhoging betreffen, dan kun je er vanaf 30 dagen ná de premievervaldatum ;).

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door eagle3824 »

neem even contact op met je verzekeraar dan weet je wat er aan de hand is.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Nogmaals, goed lezen en dan reageren, want ik heb nergens vermeld dat de premie verhoogt is.m.v.g.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Na alles goed gelezen te hebben toch nog een vraag.

U heeft het over de prolongatiedatum. Dit kan afhankelijk van de betalingstermijn per maand, kwartaal, half jaar, of jaar zijn.

Is mei ook de contractsvervaldatum van de polis?

Als dat zo is, zou u toch een nieuwe groene kaart, en eventueel nieuwe polis moeten krijgen. Vraag dit eens na bij maatschappij of tussenpersoon.

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door rjdrent »

Waarom bel je je verzekeraar niet...?
Zij weten het waarschijnlijk stukken beter dan wij hier met z'n allen.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ik kan juist goed begrijpen dat je niet direct de verzekeraar of de tussenpersoon belt: je weet vaak zelf (te) weinig af van hoe het nu precies zit en kan dan toch prima dit forum gebruiken om input van anderen te krijgen.

Als we allemaal maar gaan roepen: bel de verzekeraar maar, dan heeft dit forum weinig toegevoegde waarde meer ben ik bang.

Enne...onderschat de aanwezige kennis op dit forum niet! Er zijn veel mensen die iets aan de opmerkingen van een ander hebben gehad.

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door hunk »

In de polisvoorwaarden staat dat je binnen een maand na de verlengingsdatum betaald moet hebben dus ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken, die rekening komt echt wel!

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door hunk »

Verder kan je alles wat je weten wilt vinden in de polisvoorwaarden.
Lezen die hap dus.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

1 Je groene kaart is 1 maand langer geldig dan de polis, dus de dekking loopt door, maar je mag wel vragen waar de rekening bleef, anders ben je soms na een maand te laat onverzekerd en verkeerd bezorgen is niet onmogelijk...
Ook raken wel eens poststukken weg of gaat het niet via TNT en dan is het soms 1x per week bezorgen als ze zin hebben....

2 Als de verzekering duurder word mag je een andere zoeken, maar je moet dit dan wel opgeven bij opzeggen dat je de premie verhoging weigerde, anders geld toch de opzegtermijn.

3 Eerst online vandaag kijken want dan weet je of je elders goedkoper kunt slagen voor je iets zou zeggen wat meestal duur aangetekend moet!

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door bromtol »

Is het niet zo dat je per maand/kwartaal betaalt (via auomatische incasso) en dat de premie gewoon niet omhoog gaat? Dan krijg je mogelijk alleen een nieuwe groene kaart.

Als bij de sportschool het jaar om is krijg je toch ook geen nieuw contract, maar loopt je abonnement gewoon door.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Omdat dus de prolongatienota niet op tijd verstuurt is naar mij geeft mij het recht om de verzekering op te zeggen. Dit heeft de verzekering zelf aan mij laten weten, dus einde topic.
m.v.g.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door bromtol »

heel bijzonder

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door denmar »

Geef je mailadres maar Bromtol dan zal ik de mail van mijn verzekering aan je doorsturen, ik zit hier natuurlijk geen onzin te verkopen. Nogmaals de verzekering dient voor het verlopen van de prolongatiedatum een nieuw voorstel te doen voor een jaar. Doen ze dit na die datum dan kan je er dus vanaf. Ik wist dit dus ook niet vandaar deze topic en nu weet ik het dus wel en ik kan dit dus ook bewijzen. m.v.g.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Autoverzekering

Ongelezen bericht door bromtol »

de groeten, maar ik zet mijn mailadres niet op internet

Gesloten