Als extra bij mijn autoverzekering heb ik een Pioneer navigatie van €2500,- mee verzekerd en ook extra premie voor betaald. Nu is deze navigatie ontvreemd.
Vervolgens gaat deze vezekering niet uitkeren van deze €2500,- minus 10% dagwaarde maar is men op zoek gegaan op internet naar een ongeveer eenzelfde type. echter deze kost maar €1800,- en dat minus 10%.
Mijn vraag: Kan deze verzekeringsmaatschappij dit zomaar hanteren?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoverzekering
-
stofzuigertje
Re: Autoverzekering
Als de dagwaarde van deze daalde mag dat!
Zie Uw voorwaarden...
Bij prijs stijgingen betalen ze soms ook meer dan U ooit betaalde...
U verzekerde geen nieuwwaarde maar een product en als dat goedkoper is mogen ze zo rekenen.
Ook de gratis update bij de nieuwe dus U heeft nog meer voordeel!
Verder nog fabrieksgarantie dus waar klaag je over?
Zie Uw voorwaarden...
Bij prijs stijgingen betalen ze soms ook meer dan U ooit betaalde...
U verzekerde geen nieuwwaarde maar een product en als dat goedkoper is mogen ze zo rekenen.
Ook de gratis update bij de nieuwe dus U heeft nog meer voordeel!
Verder nog fabrieksgarantie dus waar klaag je over?
Ja dat mag.
Ergens in de regels staat dat verzekerde er nooit op vooruit mag gaan bij een schadeuitkering, ofwel je mag er niet beter van worden
Zeker bij elektronica lopen soms de prijzen nogal snel omlaag, en koop je voor veel minder een zelfde (soortgelijk) apparaat.
In uw geval zou u dus € 2.250,00 uitbetaald krijgen om als u dus ook een beetje opzoek gaat deze voor € 1.800,00 nieuw zou kopen...
Of die 10% afschrijving juist is, is natuurlijk afhankelijk van de ouderdom.
Maar voor € 180,00 heeft u naar mijn mening weer een nieuw apparaat, met nieuw garantie e.d.
Ergens in de regels staat dat verzekerde er nooit op vooruit mag gaan bij een schadeuitkering, ofwel je mag er niet beter van worden
Zeker bij elektronica lopen soms de prijzen nogal snel omlaag, en koop je voor veel minder een zelfde (soortgelijk) apparaat.
In uw geval zou u dus € 2.250,00 uitbetaald krijgen om als u dus ook een beetje opzoek gaat deze voor € 1.800,00 nieuw zou kopen...
Of die 10% afschrijving juist is, is natuurlijk afhankelijk van de ouderdom.
Maar voor € 180,00 heeft u naar mijn mening weer een nieuw apparaat, met nieuw garantie e.d.
Mischien mag dat! Mischien ook niet!
Of ook wel, in uw polisvoorwaarden staat het antwoord. Ergens staat daar een hoofdstuk schadevaststelling. Lees dat maar eens door.
Zonder te weten welke voorwaarden van toepassing zijn is er geen zinnig antwoord mogelijk.
@ byob, er zijn meer dan genoeg schadeverzekeringen waarbij een verzekerde er wel beter op wordt. Denk maar eens aan het nieuwwaarde beginsel.
@SZ, beter geen antwoord dan een onzinnig antwoord!
Of ook wel, in uw polisvoorwaarden staat het antwoord. Ergens staat daar een hoofdstuk schadevaststelling. Lees dat maar eens door.
Zonder te weten welke voorwaarden van toepassing zijn is er geen zinnig antwoord mogelijk.
@ byob, er zijn meer dan genoeg schadeverzekeringen waarbij een verzekerde er wel beter op wordt. Denk maar eens aan het nieuwwaarde beginsel.
@SZ, beter geen antwoord dan een onzinnig antwoord!
Er zijn inderdaad altijd uitzonderingen op de regels, die staan dan ook wel weer als zodanig in de voorwaarden. Kan me niet voorstellen dat dat hier opgaat.er zijn meer dan genoeg schadeverzekeringen waarbij een verzekerde er wel beter op wordt. Denk maar eens aan het nieuwwaarde beginsel.