LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AUtoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
alicante12

AUtoverzekering

Ongelezen bericht door alicante12 »

Ik zit met het volgende. Twee jaar geleden heb ik met iets teveel op (de nacht dat ik hoorde dat ik mijn diploma gehaald had) achter het stuur gezeten en bij een controle tegen de lamp gelopen. Het was in Spanje. Met een Promilage van 0.7. Nu ze in Spanje "redelijk" streng zijn met de straf heb ik daar een rijontzegging van 8 maanden gekregen, iets dat ik naar Nederlandse maatstaven niet zou hebben gekregen. Nu is mijn vraag. Zou ik nog enig alternatief dan het Rialto hebben. Het gebeurde tijdens mijn studententijd en heb nu een vaste baan plus partner.

mirjamdaal

Re: AUtoverzekering

Ongelezen bericht door mirjamdaal »

Ik zou gewoon even een verzekeraar opbellen en het probleem uitleggen, die weten gauw genoeg of je wel of niet in aanmerking komt :).

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

die rijontzegging gold dus voor spanje.. ik zou eens goed kijken naar de vraag die ze stellen. Is dit.. is je nederlandse rijbewijs ingevorderd geweest, want dat is dan misschien juridisch niet het geval (zou het eens aan een jurist voorleggen)

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

Dat is niet de vraag. De vraag is, of er wel eens een rijontzegging is geweest.
Ik zou zeer voorzichtig zijn met het ontkennend antwoorden op dit soort vragen.
De gevolgen kunnen zeer ernstig zijn!

De beste manier is naar een assurantiekantoor gaan en de zaak gewoon voorleggen. Zij kennen hun verzekeraars en kunnen ongetwijfeld wat voor u doen.
Via internet of telefonisch zie ik dat niet lukken.

Marc Diks

Ongelezen bericht door Marc Diks »

Bij de meeste verzekeraars is dit de vraag:

Is aan de aanvrager de afgelopen 5 jaar (voorwaardelijk) de rijbevoegdheid ontzegd?

Het maakt hierbij niet uit of dit in Nederland of het buitenland heeft plaatsgevonden.

Mocht je het niet opgeven en achteraf bij een schade komt men erachter dan heb je grotere problemen. Men kan de schadeuitkering achterhouden en je op de zwarte lijst zetten omdat je niet naar waarheid de aanvraag hebt gedaan. Ik dat geval moet je zeker naar Rialto.

Ik adviseer het gewoon op te geven en de situatie uit te leggen. Kanttekening wel is dat verzekeraars heel streng zijn met rijontzeggingen ivm met alcohol. Of dit nu 1 week of 8 maanden is maakt dan niet veel meer uit.

Gesloten