LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ben ik verzekerd als ik in de auto van mijn buurman rij?
ben ik verzekerd als ik in de auto van mijn buurman rij?
Geacht Panel,
Mijn buurman heeft zijn heup gebroken. Moet nu naar de fysio. Heeft mij gevraagd hem met zijn auto daar naar toe te rijden en weer op te halen.
Ik heb een geldig rijbewijs maar geen auto en verder geen verzekering hiervoor.
Ben ik al;s ik in zijn auto rij wel verzekerd?
Graag uw mening.
Mijn buurman heeft zijn heup gebroken. Moet nu naar de fysio. Heeft mij gevraagd hem met zijn auto daar naar toe te rijden en weer op te halen.
Ik heb een geldig rijbewijs maar geen auto en verder geen verzekering hiervoor.
Ben ik al;s ik in zijn auto rij wel verzekerd?
Graag uw mening.
-
Re: ben ik verzekerd als ik in de auto van mijn buurman rij?
ja als je buurman verzekerd is voor de auto is het geen probleem
mijn zoon rijd in mijn wagen als ie hem nodig heeft
kijk even op de site van de verzekering van je buurman bij de voorwaarden
ik heb ing en daar staat duidelijk een ander rijden dus derden geen probleem
Wij hebben het speciaal laten opnemen in de polis, omdat het anders niet verzekerd zou zijn.De auto wordt af en toe door de kinderen of vrienden geleend.Ik denk dat het ligt aan de afgesloten verzekering en ik zou het zeker nakijken voor alle zekerheid.inekevanvliet schreef:ja als je buurman verzekerd is voor de auto is het geen probleem
Dat ligt inderdaad aan de verzekering die je buurman heeft, zit er niet
altijd zomaar standaard bij in het pakket.
altijd zomaar standaard bij in het pakket.
Met alle respect, maar dit lijkt me een misverstand.....
Volgens mij ben je altijd verzekerd als een ander in je auto rijdt. Volgens mij verwacht er (bijna) niemand dat dit niet verzekerd zou zijn.
Want hoe zit dat dan als je gecontroleerd wordt door de politie, terwijl je in de auto van een ander rijdt? Dan vragen ze gewoon naar je verzekeringspapieren en als je die hebt en als de auto verzekerd is en jij hebt je rijbewijs dan is er niets aan de hand. Ze zullen echt niet de polisvoorwaarden (deze clausule) van alle verzekeringsmaatschappijen uit hun hoofd weten.
Volgens mij ben je altijd verzekerd als een ander in je auto rijdt. Volgens mij verwacht er (bijna) niemand dat dit niet verzekerd zou zijn.
Want hoe zit dat dan als je gecontroleerd wordt door de politie, terwijl je in de auto van een ander rijdt? Dan vragen ze gewoon naar je verzekeringspapieren en als je die hebt en als de auto verzekerd is en jij hebt je rijbewijs dan is er niets aan de hand. Ze zullen echt niet de polisvoorwaarden (deze clausule) van alle verzekeringsmaatschappijen uit hun hoofd weten.
Ja, dat is standaard gedekt. Geen probleem. Hoogstens is er sprake van een (extra) eigen risico (ook mogelijk bij WA) indien de bestuurder jonger is dan de regelmatige bestuurder. Deze bepaling zie je tegenwoordig steeds meer (ter voorkoming van kinderen die de auto op naam van ouders zetten).
-
i** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuuro
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Pindaakaaspotje heeft gelijk.Pindakaaspotje schreef:in nederland is het zo dat de auto is verzekerd.. niet door de bestuurder. Als je een ongeluk maakt is hij dus gewoon verzekert.
In de polis staat meestal dat de afsluiter de reguliere bestuurder moet zijn. Anders zal de verzekering soms niet uitkeren. (bv wat je wel eens ziet dat ouders de auto van de zoon/dochter verzekeren omdat het goedkoper is) In dat geval kan de verzekering zeggen dat je moedwillig de verzekering hebt omleidt.
In het geval van de TS is het duidelijk, gewoon verzekert aangezien het gewoon om een incidentele rit gaat en geen hoofdgebruiker is van de auto
Zolang TS (brolue) niet de hoofdgebruiker van de auto is, blijft de auto gewoon verzekerd.
finadleo schreef:Ja, dat is standaard gedekt. Geen probleem. Hoogstens is er sprake van een (extra) eigen risico (ook mogelijk bij WA) indien de bestuurder jonger is dan de regelmatige bestuurder. Deze bepaling zie je tegenwoordig steeds meer (ter voorkoming van kinderen die de auto op naam van ouders zetten).
Bij ons was dat inderdaad het geval.
Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie.
Ik heb de verzekering gebeld. Als je een geldig rijbewijs hebt is het geen enkel probleem.
vrgr. brolue.
Ik heb de verzekering gebeld. Als je een geldig rijbewijs hebt is het geen enkel probleem.
vrgr. brolue.
Dit was/is de enige juiste weg om het zeker te weten te krijgen. bij dergelijke vragen altijd de verzekering of tussenpersoon bellen. verder succes.
sommige verzekeraars (kijk maar eens id voorwaarden vd voordeligste verzekeraars in independer) vragen de verschillende bestuurders op te geven omdat er anders een hoger eigen risico kan gelden. Dus let op en maak afspraken met de buurman hoe om te gaan met schade die jij in zijn auto veroorzaakt die jij met zijn goedkeuring rijdt. Hij zou nl. in korting terug kunnen vallen bijvoorbeeld.
Let wel even op het volgende. Als jij in een ander zijn auto rijdt en je raakt een paaltje is er geen verzekering van jou die deze schade vergoed. Een WA-verzekering voor particulieren sluit dit uit op de polis. Voor schade aan andere auto's is er inderdaad de wam van de auto. Maar het B/M-verlies is weer op jou te verhalen en dan ben je niet voor verzekerd.
Dus spreek even met je buurman af dat je hem wel wilt rijden maar als er iets gebeurd hij de schade niet op jou verhaald.
Dus spreek even met je buurman af dat je hem wel wilt rijden maar als er iets gebeurd hij de schade niet op jou verhaald.