Ik heb het volgende probleem:
Wij weten niet of we ons huis en inboedel verzekerd hebben.
We hebben de bankafschriften nagekeken (digitaal) maar kunnen niets vinden in het afgelopen jaar. We hebben ook niet een polis ontvangen in de afgelopen jaren.
Het lijkt ontstaan doordat we zijn gaan samenwonen. Daarbij hadden we even 3 koopwoningen, en heb ik telefonisch het nieuwste huis bijverzekerd.
(dit kon bij de bestaande opstal/inboedel verzekering)
Na de verkoop van onze twee andere huizen, lijkt het lijkt erop dat we daarna nooit meer een rekening hebben gehad.
Ik kan natuurlijk bellen met de verzekering, maar dan zullen ze waarschijnlijk de premies van de afgelopen 7 jaar alsnog door ons laten betalen.
Of we zijn niet meer verzekerd, dan moet ik zsm dit regelen
Maar is er een neutrale manier om te weten te komen of het huis verzekerd is?
Zou een willekeurige bank dit kunnen opvragen?
Boel vragen, alvast bedankt voor jullie reakties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ben ik wel verzekerd?
Re: Ben ik wel verzekerd?
ik zou het gewoon navragen bij de verzekering of tussenpersoon. Punt is dat u in strijd met de hypotheekvoorwaarden gehandeld heeft als het niet verzekerd is. Wiens fout het was doet mi niet eens ter zaken. Als de tent vandaag afbrandt, moet u nog steeds de hypotheek betalen, volledig...
Zou dus zsm een verzekering regelen! en komt er nog 7 jaar premie aan, so what, bent u dan toch gewoon verschuldigd geweest? staat niet in verhouding tot het risico wat u nu loopt...
Zou dus zsm een verzekering regelen! en komt er nog 7 jaar premie aan, so what, bent u dan toch gewoon verschuldigd geweest? staat niet in verhouding tot het risico wat u nu loopt...
Als je een hypotheek hebt op het pand dan ben je meestal volgens de hypotheekverstrekker verplicht het te verzekeren.
Ik heb dit ook een keer gehad. een jaar lang onverzekerd voor opstal en inboedel.
Ik heb dit toen bij mijn bank gemeld en ben vanaf dat moment pas weer gaan betalen.
Dat is ook logisch want het risico heeft in die periode bij jouw gelegen WANT stel dat er iets was gebeurd dan had de verzekeraar op dat moment gelijk gezegd dat je niet verzekerd was en had je niets ontvangen...
Dus je hoeft echt niet achteraf nog te betalen.
Ik zou bij je verzekeraar een overzicht opvragen van wat je allemaal verzekert hebt. en niet specifiek naar dat huis vragen. Dan weet je het precies.
Mocht er geen contract van zijn, dan kun je je direct weer verzekeren bij eventueel een andere maatschappij
bijvoorbeeld http://www.verzekeruzelf.nl.
Ik heb dit ook een keer gehad. een jaar lang onverzekerd voor opstal en inboedel.
Ik heb dit toen bij mijn bank gemeld en ben vanaf dat moment pas weer gaan betalen.
Dat is ook logisch want het risico heeft in die periode bij jouw gelegen WANT stel dat er iets was gebeurd dan had de verzekeraar op dat moment gelijk gezegd dat je niet verzekerd was en had je niets ontvangen...
Dus je hoeft echt niet achteraf nog te betalen.
Ik zou bij je verzekeraar een overzicht opvragen van wat je allemaal verzekert hebt. en niet specifiek naar dat huis vragen. Dan weet je het precies.
Mocht er geen contract van zijn, dan kun je je direct weer verzekeren bij eventueel een andere maatschappij
bijvoorbeeld http://www.verzekeruzelf.nl.
-
Beste,
Als je de afgelopen 7 jaar niet verzekerd bent geweest heb je in die 7 jaar geen recht op een schadevergoeding gehad, maar daarvoor ook geen premie betaald. Er is dan gewoon geen overeenkomst tot stand gekomen, waardoor dus geen van de partijen iets kan claimen.
Dus je kan zonder risico navragen of er een polis loopt bij de maatschappij waar je de verzekeringen normaal afsluit. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er wel een geldige verzekering zou zijn en er daarvoor 7 jaar geen premie is geind
Natuurlijk dien je het wel z.s.m te regelen, maar dat begreep je al.
Dit lijkt me onzin.Zou dus zsm een verzekering regelen! en komt er nog 7 jaar premie aan, so what, bent u dan toch gewoon verschuldigd geweest? staat niet in verhouding tot het risico wat u nu loopt...
Als je de afgelopen 7 jaar niet verzekerd bent geweest heb je in die 7 jaar geen recht op een schadevergoeding gehad, maar daarvoor ook geen premie betaald. Er is dan gewoon geen overeenkomst tot stand gekomen, waardoor dus geen van de partijen iets kan claimen.
Dus je kan zonder risico navragen of er een polis loopt bij de maatschappij waar je de verzekeringen normaal afsluit. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er wel een geldige verzekering zou zijn en er daarvoor 7 jaar geen premie is geind
Natuurlijk dien je het wel z.s.m te regelen, maar dat begreep je al.
misschien misschien zijn alle stukken wel naar een verkeerd adres gegaan (ik las dat er op een bepaald moment even 3 panden in eigendom waren) en is van alles met de post niet of niet goed doorgestuurd. Is er geen verzekering geactiveerd geweest is er idd geen premie verschuldigd voor die 7 jaar. Daar sluit ik mij bij aan. Mijn opmerking was ook meer een reactie op de opmerking van TS over 7 jaar premie. Lijkt mij idd stug dat dat aan de orde zou zijn.
Bedankt voor jullie tips!
Maandag ga ik bellen, ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik vemoed dat we niet verzekerd zijn (gisteravond) ik al een paar keer heb gedacht: ruik ik daar brand?
Morgen weet ik meer!
Maandag ga ik bellen, ik moet eerlijk zeggen dat sinds ik vemoed dat we niet verzekerd zijn (gisteravond) ik al een paar keer heb gedacht: ruik ik daar brand?
Morgen weet ik meer!
Als het dezelfde maatschappij is hoef je niets te betalen want ze weten Uw huidige adres en de vermoedelijk 2 oude polissen zijn gestopt en overgezet in nieuwe gezamenlijke polis.
Als het andere verzekeraars waren (dus niet tussenpersoon) kunt U beter zwijgen en nieuwe afsluiten.
Eventueel kun je ook op www.independer.nl kijken of je de huidige kunt opzeggen en elders online voordeliger kunt verzekeren...
Geen slapende adviseurs wakker maken zou ik zeggen.
Als het andere verzekeraars waren (dus niet tussenpersoon) kunt U beter zwijgen en nieuwe afsluiten.
Eventueel kun je ook op www.independer.nl kijken of je de huidige kunt opzeggen en elders online voordeliger kunt verzekeren...
Geen slapende adviseurs wakker maken zou ik zeggen.