LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bevestiging nieuwe verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
grun

Bevestiging nieuwe verzekering

Ongelezen bericht door grun »

Regelmatig verander ik van telefoonprovider, energiemaatschappij en verzekeraar. Meestal is dat gunstig omdat je als nieuwe klant profiteert van aanbiedingen die niet gelden voor vaste klanten.
Vandaag ontving ik de bevestiging van de verzekeraar die per 1 januari 2013 mijn inboedel gaat verzekeren. Het is een kort briefje waarin staat: "Uw aanvraag is geaccepteerd en gaat in op de door u gewenste datum op basis van de polisvoorwaarden en premietarieven die op dat moment gelden".

Is dat een gebruikelijke formulering? Ik ben een beetje verbaasd want ik had een polisblad verwacht, eventueel met de voorwaarden. Dit voelt toch een beetje alsof ik hun een blanco cheque geef. Het zal wel loslopen, op een aanpassing van de premie na vanwege de hogere assurantiebelasting, maar toch. Verder is het een groot en bekend bedrijf, waar ik verder tot nu toe alle vertrouwen in heb.

tenormin

Re: Bevestiging nieuwe verzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

Als u denkt dat het wel zal loslopen, zonder nieuwe voorwaarden, polisblad en polisnummer: vooruit met de geit dan maar. Ik zou zoiets niet snel voor zoete koek aannemen. Maar u schrijft dat het een betrouwbare zaak is, dan vraag ik me af waarom u hier dan toch een vraag over plaatst, zonder nadere info over welk bedrijf het gaat.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat je nog wel per brief je polis krijgt, is meestal met nieuwe klanten.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Ik denk dat je nog wel per brief je polis krijgt, is meestal met nieuwe klanten.
Maar meneer grun verandert zeer regelmatig van allerlei leveranciers; dan zal hij toch ook wel de gebruikelijke gang van zaken kennen. Bij een nieuwe verzekering behoren nieuwe papieren te komen, lijkt mij dan. Dus als hij het al vreemd vind, met alle ervaringen? Dan hoop ik maar met je, ciske, dat die polis er komt.

grun

Ongelezen bericht door grun »

tenormin schreef:Maar u schrijft dat het een betrouwbare zaak is, dan vraag ik me af waarom u hier dan toch een vraag over plaatst, zonder nadere info over welk bedrijf het gaat.
Ik heb expres de naam achterwege gelaten omdat dat geen nut heeft als jullie zeggen: o ja hoor, er zijn veel meer bedrijven die dezelfde formulering gebruiken, dat is min of meer gebruikelijk in verzekeringsland. Dan ligt het gewoon aan mij en heeft het geen zin om hun te beschadigen.

Uiteraard heb ik wel eerst voorwaarden en premies vergeleken tussen verschillende verzekeraars, en daarnaast ervaringen van klanten gelezen. Dit bedrijf vond ik de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben en ze hadden veel meer positieve ervaringen dan negatieve, al zegt dat niet alles.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ga er wel vanuit, geen idee ik verander niet zo vaak.

Over het algemeen krijg je als nieuwe klant een polis thuis.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Uw aanvraag is geaccepteerd en gaat in op de door u gewenste datum op basis van de polisvoorwaarden en premietarieven die op dat moment gelden".
Jij alleen weet, om welke verzekering het gaat.
Dan is het toch simpel op de website naar de voorwaarden te kijken.
Er zijn verzekeringen, welke korting geven, omdat zij geen polisblad hoeven te versturen.
Maar zoals andere al opgemerkt hebben, een vraag stellen zonder met het hele verhaal op de proppen te komen, kan je ook geen bruikbaar antwoord krijgen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn inderdaad verzekeraars die veel meer zaken online regelen en daarmee kostenbesparingen hebben. Waardoor je weer een voordeligere polis kunt hebben. Als je als klant zelf voor zo'n online polis 'kiest', dan hoeft de verzekeraar je niet alles (meer) toe te sturen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Grun schreef:
Vandaag ontving ik de bevestiging van de verzekeraar die per 1 januari 2013 mijn inboedel gaat verzekeren. Het is een kort briefje waarin staat: "Uw aanvraag is geaccepteerd en gaat in op de door u gewenste datum op basis van de polisvoorwaarden en premietarieven die op dat moment gelden".

Is dat een gebruikelijke formulering? Ik ben een beetje verbaasd want ik had een polisblad verwacht, eventueel met de voorwaarden. Dit voelt toch een beetje alsof ik hun een blanco cheque geef.
Ik kreeg wel een polisblad met premie van de nieuwe verzekering ingaande 1-1-2013 daarop stond ook onderaan
Als uw verzekering op een later moment ingaat, dan zijn de op dat moment geldende premies en polisvoorwaarden van toepassing.
Is ergens logisch per 1-1 kan de assurantiebelasting verhoging wellicht ingaan en klopt de basis premie nog wel maar niet de eindpremie incl ass. belasting.Koopjes jagen kan ook wel eens duurder uitvallen vooral als uw oude verzekeraar de premies per 1-1- verlaagd.Er is een gezegde wie het onderste uit de kan wil hebben ...........

gr Henk

Gesloten