Nogmaals, ga emigreren als het hier zo slecht is.in deze bananenrepubliek staan alleen politici boven de wet.
![Laughing :lol:](./../images/smilies/icon_lol.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nogmaals, ga emigreren als het hier zo slecht is.in deze bananenrepubliek staan alleen politici boven de wet.
Heel erg bedankt voor de les Pijl, nu lekker duim in de mond en gaan slapen.Pijl schreef: Nog even wat Nederlandse les. Jouw is bijvoegelijk zoals in jouw fiets.
De verzekering stopt toch echt pas als je jezelf afmeldt. Eerder niet. Wat wel stopt op het moment van overschrijven is, in het geval van auto's, de wegenbelasting.de verzekering stopt toch echt op het moment van overschrijven.
Geen dank, het beroerde Nederlands is vaker aanleiding voor een reactie. Verder weer een fijne inhoudelijke reactie waar we echt wat aan hebben.trail46 schreef:Heel erg bedankt voor de les Pijl, nu lekker duim in de mond en gaan slapen.Pijl schreef: Nog even wat Nederlandse les. Jouw is bijvoegelijk zoals in jouw fiets.
Ps, koop je ook nog even een ticket naar Verweggistan? Hier in deze bananenrepubliek wil jij toch niet wonen. Of komt je uitkering dan in gevaar.
Sinds de verplichting om op een brommer/scooter een kenteken te hebbenSinds wanneer is het opschorten wettelijk verplicht?
De RDW kan niet zien of de scooter in Duitsland verzekerd is.gerevekids schreef:Bedankt voor uw reactie. Ik denk het niet het is al ruim 5,5 jaar geleden. Deze wet gaat er toch om dat de scooter is verzekerd. Deze was verzekerd in Duitsland op mijn man. Door verkocht in 2008. Nu heeft zij contact opgenomen met het RDW moet ze alsnog de scooter opschorten. Een scooter wat ze al vanaf 2008 niet meer heeft. Ze moet kenteken platen aanvragen en dan laten opschorten? Belachelijk! Wanneer ik een verkeersovertreding bega weten ze me toch ook te vinden? Ze hadden zich toch ook op het oude adres kunnen melden. Sinds wanneer is het opschorten wettelijk verplicht?
Groet Evelien
Ik begrijp uw punt echt wel en ik zal ook echt niet zeggen dat ik de wet ken.gerevekids schreef:Bedankt voor uw reactie. Zoals ik al eerder zei is dat ik kan bewijzen dat de scooter wel degelijk in Duitsland verzekerd was! Op het bewijs staat een chasis nummer. Ik heb een brief laten sturen door de verzekeringsmaatschappij dat deze wel degelijk verzekerd was en zelfs de persoon die deze verzekerd had in 2008! Deze brief zal ik zeker naar het RDW sturen. En dat ik de wet dien te kennen advocaten moeten zo nu en dan ook het wetboek raadplegen!
Een auto sleep je ook niet zomaar de grens over? Netjes geëxpoteerd? Wat een vergelijking typisch...Nou niet netjes van me ja ik weet het :_(Frantic2 schreef:in dit geval zou ik wel bezwaar maken, de brommer was al uitgevoerd voordat hij een kenteken kreeg.... Als hij met kenteken en al is uitgevoerd had u zelf beter op moeten letten.... een auto sleep je ook niet zomaar de grens over...De worden netjes geëxpoteerd.
Maar goed u kunt aantonen dat hij in Duitsland verzekerd is geweest dus zal hij ook op duits kenteken gezet zijn toch?
Ik vind de vergelijking tussen een auto en een scooter iet zo heel erg raar. Voor beide heb je een kentekenbewijs, een verzekering en een rijbewijs nodig. Dus dan is het toch ook niet raar dat je een normale export moet doen? Waarom zou je een scooter niet uitvoeren(exporteren) en een auto wel?gerevekids schreef: Een auto sleep je ook niet zomaar de grens over? Netjes geëxpoteerd? Wat een vergelijking typisch...Nou niet netjes van me ja ik weet het :_(
ha 260 euro veel?plotiemoos schreef:Al moet ik wel zeggen dat €260 euro veel is...
en iets te laat en gelijk voorkomen, neem aan dat je nog meerdere herrineringen hebt gehad? Lijkt mij wel in ieder geval...