LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canta verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
emmy.verhoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:16
Contacteer:

Canta verzekering

Ongelezen bericht door emmy.verhoek »

Sinds 4 jaar rijd ik een Canta en deze werd verzekerd als een scootmobiel (overdekt)

NU krijg ik van mijn verzekeraar Reaal bericht dat zij geen Canta's meer verzekeren wegens 'te weinig belangstelling van de klanten" voor een scootmobiel verzekering.

Dus ben ik verder gaan zoeken naar een andere verzekeraar, maar tot nu toe nog niets gevonden.
Is er iemand die ook een Canta heeft en nog wel een verzekering heeft na mei 2016?


marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

ik heb hetzelfde probleem, werd gebeld door de anwb dat zij ermee stoppen.
Wel deze site gevonden.
http://www.directverzekerd.nl/verzekeri ... rzekering/

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

@taxikemperman, uw eigen link al even ingevuld?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb er zelf geen, maarhier kan je volgens mij een Canta verzekeren?

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Nee hoor!

stofzuigertje

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele schade gevallen en omdat diverse verzekeraars eigenlijk namen zijn van 1 grote groep...
Achmea is van diverse namen de eigenaar....

Net als ziekte kosten die bij 4 grote zitten en enkele kleinere maar zoekmachine helpt....
En kijk bij welke groep jou huidige zit en dan alle dochters kun je dan ook overslaan....

Een plaatselijk tussenpersoon vragen is vaak de manier want die zoekt verder en helpt meer dan zelf doen....
De grote aantal meldingen is vaak de oorzaak dat ze met dit soort voertuigen stoppen omdat er geld bij moet.
Dan kies je voor hogere premie of stoppen....

Er zijn er nog wel enkele maar ANWB, die brengt het ook elders onder!

emmy.verhoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:16
Contacteer:

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door emmy.verhoek »

bedankt voor bovenstaande reacties, maar helaas deze heb ik allemaal al geprobeerd. De linken staan soms nog wel op de site, maar als je dan in wil vullen lukt het niet of krijg je na afloop de mededeling dat deze verzekering niet meer in hun pakket zit.

Ook de plaatselijke verzekeringsman heeft al overal gekeken..vlgs mij heeft hij ook nog niets gevonden, want hij vroeg al aan mij of ik Canta rijders kenden die wel verzekerd waren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door prem »

Vraag t even aan Practicomfort..

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Bel eens naar direct verzekerd, Ik heb net even "mijn'canta dealer gebeld, en kreeg hun naam door, 0186-607245.

stofzuigertje

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel importeur als vele dealers sluiten graag dit soort extra dingen af....

Die hebben iemand die deze groep wel graag verzekerde...
ik mag geen reclame maken maar mijn verzekeraar wil ze nog steeds hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Raar dat je verzekeringsadviseur dat blijkbaar niet weet? Dan zou ik toch naar een ander gaan. Het lijkt mij namelijk dat het zijn werk is om uit te zoeken waar je als klant terecht kunt.

Maar ik zou anders gewoon de fabrikant/importeur vragen, of je leverancier.

emmy.verhoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2016 21:16
Contacteer:

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door emmy.verhoek »

marnix schreef:Bel eens naar direct verzekerd, Ik heb net even "mijn'canta dealer gebeld, en kreeg hun naam door, 0186-607245.
Heb je hun inmiddels al gebeld? Ik heb via de site wel alles in kunnen vullen , maar kreeg aan het eind de mededeling dat deze verzekering niet in een pakket zit.

Inmiddels ook al bij het Canta forum gelezen dat er meerdere mensen al op zoek zijn.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Ik ga ze maandag even bellen.

stofzuigertje

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een grote verzekeraar vind de Canta groep niet meer rendabel.

Daarom gaan alle verzekeringsmerken van deze groep eruit.
Elke adviseur weet welke bij wie hoorde dus zo word het makkelijker zoeken.

Pakket korting;
Mijn adviseur zegt dat als je de Canta elders doet het pakket kleiner word dus hij moet in plaats van 1 niet winstgevende Canta of andere gelijkwaardige
nu hele pakket over zetten naar andere groep van verzekeringen.

Omdat meer dan 90% van de Canta bezitters een pakket polis hebben moet dus alles verplaatst worden maar ik mag geen namen noemen,
dat valt onder reclame verbod maar ze zijn druk bezig naar welke pakketten waar wat kosten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Je 'moet' helemaal niet met je andere verzekeringen overstappen. Dat is een keuze die je maakt omdat je vindt dat het huidige pakket te duur wordt. Dat zou je dus ook 'moeten' als de premies waren gestegen of als andere verzekeraars de premies hadden verlaagd. Sowieso een behoorlijk 'risico' bij pakketverzekeringen. (Verzekeraars rekenen er dan ook op dat je het als klant te veel moeite vindt om met je hele pakket over te stappen. Dat maakt pakketten voor verzekeraars extra lucratief.)

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door john18 »

kweenie schreef:Je 'moet' helemaal niet met je andere verzekeringen overstappen. Dat is een keuze die je maakt omdat je vindt dat het huidige pakket te duur wordt. Dat zou je dus ook 'moeten' als de premies waren gestegen of als andere verzekeraars de premies hadden verlaagd. Sowieso een behoorlijk 'risico' bij pakketverzekeringen. (Verzekeraars rekenen er dan ook op dat je het als klant te veel moeite vindt om met je hele pakket over te stappen. Dat maakt pakketten voor verzekeraars extra lucratief.)
en jij werkt niet voor verzekeringen of banken!!! lees eens en anders zou jij het begrijpen als burger. in haar pakket word canta niet meer verzekerd!

een quote Mijn adviseur zegt dat als je de Canta elders doet het pakket kleiner word dus hij moet in plaats van 1 niet winstgevende Canta of andere gelijkwaardige
nu hele pakket over zetten naar andere groep van verzekeringen.

dus omdat het niet winstgevend is kan er worden geeist alles over te zetten zelfde als een bank als je een hypotheek afsluit en je geen betaal rekening hebt betaal je meer. maar dat blijkt niet uit wat stofzuigertje zegt. zei zegt dat de adviseur dat zegt. Waarom gaan burgers naar adviseur. kweenie val de adviseur aan niet stofzuigertje. leg uit wat ze wel kan en niet zo tevens het gaat om Emmy die zit met een probleem en leg het gewoon uit en niet zo reageren!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik val stofzuigertje toch helemaal niet aan? Ik geef alleen aan dat als één verzekering uit het pakket gaat, dat nog niet betekent dat je het hele pakket zou moeten oversluiten. (Wat in de reactie van stofzuigertje wel wordt gesuggereerd.) Het betekent alleen dat de korting iets kleiner wordt.

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door marnix »

@stofzuigertje "Omdat meer dan 90% van de Canta bezitters een pakket polis hebben..."
Heeft u daar een bron van? ik ken diverse cantabezitters die het karretje gewoon "los' ergens verzekerd hebben.

Albert1967
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2010 11:56

Re: Canta verzekering

Ongelezen bericht door Albert1967 »

Mijn moeder ( 80 jaar oud en invalide ) heeft ook een brief van Unigarant gekregen.
Daar stond in dat ze al een paar keer hebben geprobeerd te bellen en omdat ze gaan contact hebben gekregen nu maar een brief hebben gestuurd.
En ja ook met de mededeling dat ze stoppen met de verzekering per 1 mei 2016.
Nou mag een maatschappij natuurlijk stoppen met een bepaalde verzekering, maar in dit geval gaat het veelal om oudere personen die nu een reactie tijd hebben van 1 ½ maand anders zijn ze niet eens meer verzekerd.
Zoals meerde personen in diverse forums ook al hebben opgemerkt, lijkt het als of er nu opeens meerdere verzekering maatschappijen er 1 mei tegelijk mee ophouden een canta verzekering aan te bieden terwijl ik meen dat een canta volgens de Nederlandse wetgeving verzekerd moet zijn.
Wat dus uiteindelijk resulteert in een heel klein aantal maatschappijen met na aanname hogere kosten om jezelf te kunnen verzekeren.
En dat terwijl ouderen en al zeker de invaliden het al niet breed hebben.
Voor wat betreft Unigarant zou het netjes zijn geweest om in de betreffende brief een viertal maatschappijen hadden benoemd waar ouderen nog wel terecht hadden gekund met hun canta. Zodat de ouderen minstens hadden kunnen zien waar ze nog wel terecht zouden kunnen om de canta te verzekeren.

@Radar: Ik hoop dat jullie dit verhaal gaan bijstaan omdat er weer ouderen en gehandicapten getroffen gaan worden in dit verhaal!

Gesloten