LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45
Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Beste allen,
Ben al jaren klant bij Centraal Beheer. Dit n.a.v. een collectiviteitskorting die ik via mijn werkgever krijg. Nou ik kan jullie vertellen dat ik enorm spijt heb dat ik ooit met Centraal Beheer zaken ben gaan doen. Ik heb daar mijn beide auto's verzekerd en tevens een woonverzekering afgesloten. Elke maand gaat er circa €250 op tijd naar hun rekening. Heb in fora gelezen dat wanneer je niet op tijd betaald, ze je meteen op de huid zitten. Enigszins logisch, maar als je ze dan daadwerkelijk nodig heb zijn ze nergens te bekennen. Zo heb ik een aanrijding veroorzaakt op 8 juni jl. Hierbij is gelukkig niemand gewond geraakt.
Schade is direct doorgegeven en het schadeformulier was dezelfde avond nog opgetekend dit door de tegenpartij en ondergetekende. Dit was op 08-06-2016. Vervolgens heb ik de polisvoorwaarden gerespecteerd en mijn VW naar de schadeherstelbedrijf gebracht welke zij mij aanwijzen. Tot zover alles naar behoren maar nu komt het:
1) 09-06-2016 Toen ik belde naar Huiskes Kokkeler / Hanterink schadeherstel voor een intake, werd er aangegeven dat ze wel tijd voor intake hadden maar dat een reparatie nog wel op zich liet wachten i.v.m. de drukte. Omdat het een auto betreft met veel emotionele waarde dacht ik slim te zijn om niet te wachten, maar een schadeherstel bedrijf te benaderen die wel tijd had, namelijk Auto Schade Stoeten. Dat ik dan €600 eigen risico moest betalen nam ik maar voor lief.
2) 10-06-2016 Bij Auto Schade Stoeten werd ik direct geholpen en was de intake inclusief afspraak met de schade-expert zo gemaakt.
3) Vervolgens is de schade getaxeerd, maar heeft Centraal Beheer door indicatoren, waar ik later op terugkom, besloten om een toedrachtsonderzoek te verrichten.
4) het duurde mij wel erg lang dus heb ik meerdere telefoontjes moeten plegen om te achterhalen dat er een toedrachtsonderzoek uitgevoerd moest worden. Goed dat dit wordt gedaan, maar ik was al 3 weken onderweg. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, geen steek wijzer. Uiteindelijk de schade-expert te pakken gekregen en hij gaf aan dat mijn VW ter opbod werd aangeboden. Hierdoor dacht ik dat mijn VW total loss was.
5) 27-06-2016 werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die uitlegde dat hij was ingeschakeld door Centraal Beheer om een toedrachtsonderzoek te verrichten. Op zich super dat er gedegen onderzoek wordt gedaan, maar we zijn inmiddels drie weken verder. Wat schetst mijn verbazing? De onderzoeker had pas tijd om op 06-07-2016 langs te komen. We zijn nu 4 weken verder.
6) 06-07-2016, toedrachtsonderzoek is langs geweest en op zich was het een heel fijn gesprek. Fijne gesprekspartner die alles heeft opgetekend. Hij gaf aan dat we in de laatste fase zaten van het onderzoek. Tevens gaf hij aan dat hij ook nog een bezoek zou gaan brengen aan de tegenpartij, echter geen afspraak gemaakt maar gewoon op goed geluk naar de tegenpartij gereden. Je raad het al.. tegenpartij was niet thuis.
7) 08-07-2016, eindelijk een email bericht van de schade-expert dat hij de zaken kon afwikkelen. Ik dacht toen, zo die toedrachtsonderzoekers onderzoeken grondig en snel, chapeau!
8 ) 11-07-2016, email bericht van de toedrachtsonderzoeker dat ze nog vollop bezig zijn met het onderzoek en dat ze de tegenpartij graag wensen te spreken. Ik heb mijn volgende bedenkingen hierbij.
- WAAROM IS DIT NIET METEEN DEZELFDE DAG GEBEURD denk ik dan. Omdat mevrouw een geheimnummer heeft, kan ik haar ook niet bellen.
- Waarom wordt er niet per mail contact gezocht door de toedrachtsonderzoeker zodat de tegenpartij wel reageert?
- Waarom krijg ik tegenstrijdige berichten dat de schade kan worden afgehandeld?
Ik krijg het gevoel dat het 1 grote bende is binnen Centraal Beheer en dat ze Centraal derden aansturen die niet weten van elkaar wat er moet gebeuren. Ik als leek en normale klant moet dit maar pikken. EVEN Apeldoorn bellen? EVEN is al bijna 5 weken.
Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier heeft de VW dealer vorig jaar december aan gesleuteld. Mijn auto reageerde raar op het gas en gaf geen vermogen. De kabelboom was het probleem en dit is opgelost. Nu merk ik dus ook dat de airbags niet eruit kwam. Afijn het wordt allemaal technisch en daar heb ik geen verstand van, maar door de samenloop van omstandigheden ben ik al met al de pineut door de processen van Centraal Beheer.
Even Apeldoorn bellen? Ik dacht het niet. Betalingen ontvangen van de klant, zeker. Helpen wanneer je een grote schade hebt ho maar.
Groeten,
Een trouwe maar gedupeerde verzekeringsnemer
Ben al jaren klant bij Centraal Beheer. Dit n.a.v. een collectiviteitskorting die ik via mijn werkgever krijg. Nou ik kan jullie vertellen dat ik enorm spijt heb dat ik ooit met Centraal Beheer zaken ben gaan doen. Ik heb daar mijn beide auto's verzekerd en tevens een woonverzekering afgesloten. Elke maand gaat er circa €250 op tijd naar hun rekening. Heb in fora gelezen dat wanneer je niet op tijd betaald, ze je meteen op de huid zitten. Enigszins logisch, maar als je ze dan daadwerkelijk nodig heb zijn ze nergens te bekennen. Zo heb ik een aanrijding veroorzaakt op 8 juni jl. Hierbij is gelukkig niemand gewond geraakt.
Schade is direct doorgegeven en het schadeformulier was dezelfde avond nog opgetekend dit door de tegenpartij en ondergetekende. Dit was op 08-06-2016. Vervolgens heb ik de polisvoorwaarden gerespecteerd en mijn VW naar de schadeherstelbedrijf gebracht welke zij mij aanwijzen. Tot zover alles naar behoren maar nu komt het:
1) 09-06-2016 Toen ik belde naar Huiskes Kokkeler / Hanterink schadeherstel voor een intake, werd er aangegeven dat ze wel tijd voor intake hadden maar dat een reparatie nog wel op zich liet wachten i.v.m. de drukte. Omdat het een auto betreft met veel emotionele waarde dacht ik slim te zijn om niet te wachten, maar een schadeherstel bedrijf te benaderen die wel tijd had, namelijk Auto Schade Stoeten. Dat ik dan €600 eigen risico moest betalen nam ik maar voor lief.
2) 10-06-2016 Bij Auto Schade Stoeten werd ik direct geholpen en was de intake inclusief afspraak met de schade-expert zo gemaakt.
3) Vervolgens is de schade getaxeerd, maar heeft Centraal Beheer door indicatoren, waar ik later op terugkom, besloten om een toedrachtsonderzoek te verrichten.
4) het duurde mij wel erg lang dus heb ik meerdere telefoontjes moeten plegen om te achterhalen dat er een toedrachtsonderzoek uitgevoerd moest worden. Goed dat dit wordt gedaan, maar ik was al 3 weken onderweg. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, geen steek wijzer. Uiteindelijk de schade-expert te pakken gekregen en hij gaf aan dat mijn VW ter opbod werd aangeboden. Hierdoor dacht ik dat mijn VW total loss was.
5) 27-06-2016 werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die uitlegde dat hij was ingeschakeld door Centraal Beheer om een toedrachtsonderzoek te verrichten. Op zich super dat er gedegen onderzoek wordt gedaan, maar we zijn inmiddels drie weken verder. Wat schetst mijn verbazing? De onderzoeker had pas tijd om op 06-07-2016 langs te komen. We zijn nu 4 weken verder.
6) 06-07-2016, toedrachtsonderzoek is langs geweest en op zich was het een heel fijn gesprek. Fijne gesprekspartner die alles heeft opgetekend. Hij gaf aan dat we in de laatste fase zaten van het onderzoek. Tevens gaf hij aan dat hij ook nog een bezoek zou gaan brengen aan de tegenpartij, echter geen afspraak gemaakt maar gewoon op goed geluk naar de tegenpartij gereden. Je raad het al.. tegenpartij was niet thuis.
7) 08-07-2016, eindelijk een email bericht van de schade-expert dat hij de zaken kon afwikkelen. Ik dacht toen, zo die toedrachtsonderzoekers onderzoeken grondig en snel, chapeau!
8 ) 11-07-2016, email bericht van de toedrachtsonderzoeker dat ze nog vollop bezig zijn met het onderzoek en dat ze de tegenpartij graag wensen te spreken. Ik heb mijn volgende bedenkingen hierbij.
- WAAROM IS DIT NIET METEEN DEZELFDE DAG GEBEURD denk ik dan. Omdat mevrouw een geheimnummer heeft, kan ik haar ook niet bellen.
- Waarom wordt er niet per mail contact gezocht door de toedrachtsonderzoeker zodat de tegenpartij wel reageert?
- Waarom krijg ik tegenstrijdige berichten dat de schade kan worden afgehandeld?
Ik krijg het gevoel dat het 1 grote bende is binnen Centraal Beheer en dat ze Centraal derden aansturen die niet weten van elkaar wat er moet gebeuren. Ik als leek en normale klant moet dit maar pikken. EVEN Apeldoorn bellen? EVEN is al bijna 5 weken.
Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier heeft de VW dealer vorig jaar december aan gesleuteld. Mijn auto reageerde raar op het gas en gaf geen vermogen. De kabelboom was het probleem en dit is opgelost. Nu merk ik dus ook dat de airbags niet eruit kwam. Afijn het wordt allemaal technisch en daar heb ik geen verstand van, maar door de samenloop van omstandigheden ben ik al met al de pineut door de processen van Centraal Beheer.
Even Apeldoorn bellen? Ik dacht het niet. Betalingen ontvangen van de klant, zeker. Helpen wanneer je een grote schade hebt ho maar.
Groeten,
Een trouwe maar gedupeerde verzekeringsnemer
Laatst gewijzigd door VWEnschede op 19 jul 2016 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Ik zit bij andere verzekeraar en die mag voor mijn verzekeraar alles gelijk afhandelen.
Expert en zo hoeft niet dus kijk eens naar andere verzekeraar en schadebedrijf.
Vele schade herstellers hebben contract die gelijk mogen beoordelen en slechts steekproef krijgen ter controle.
Na schade heen rijden, foto maken en zij handelen alles voor jou af.
Zit je bij een door hun geadviseerde schade bedrijf?
Expert en zo hoeft niet dus kijk eens naar andere verzekeraar en schadebedrijf.
Vele schade herstellers hebben contract die gelijk mogen beoordelen en slechts steekproef krijgen ter controle.
Na schade heen rijden, foto maken en zij handelen alles voor jou af.
Zit je bij een door hun geadviseerde schade bedrijf?
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Wat ik hieruit opmaak is dat het om een gecompliceerd geval gaat. En aanleiding genoeg om de schade goed te onderzoeken. Dat het dan wat langer duurt kan het geval zijn. Vijf weken is wel lang maar misschien niet onredelijk als er van alles uitgezocht moet worden. Wellicht is er ook extra vertraging ontstaan doordat u niet in zee ging met het door CB gecontracteerde bedrijf.
U schrijft dat u bedonderd bent en roept lezers op om er niet in te trappen. Dat is zeer ongepast want u bent niet bedonderd.
Het duurt u te lang. Dat is alles. En dat is vervelend maar als de gecompliceerd schade uiteindelijk goed wordt opgelost wordt uw geduld beloond.
U schrijft dat u bedonderd bent en roept lezers op om er niet in te trappen. Dat is zeer ongepast want u bent niet bedonderd.
Het duurt u te lang. Dat is alles. En dat is vervelend maar als de gecompliceerd schade uiteindelijk goed wordt opgelost wordt uw geduld beloond.
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Het komt op mij over als een nogal overtrokken reactie. Spelen er soms meer zaken mee?
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Ik sluit mij aan bij Klaas Jan en Moneyman.
En mocht e.e.a. financieel probleem zijn, vraag dan om een voorschot.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
En mocht e.e.a. financieel probleem zijn, vraag dan om een voorschot.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Volgens mij had ik hier al op gereageerd, dus of het is weggehaald, of er is iets fout gegaan. Maar het is goed dat een verzekeraar hier extra aandacht aan besteed. Er kan een hoop ellende worden aangericht door aan het vermogen van auto's te sleutelen. In dit geval waarschijnlijk geen probleem, maar dat weet je ook pas nadat het onderzocht is. Prima dus van Centraal Beheer.VWEnschede schreef:Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier hier VW vorig jaar december aan gesleuteld.
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Voor mijn beeldvorming: over wat voor VW hebben we het (gezien de grote emotionele waarde)?
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
dat de schade-expert en de toedrachtsonderzoeker niets van elkaars werkzaamheden weten is toch ook niet vreemd? Ze bekijken de zaken vanuit een andere opdracht en de opdrachtgever is centraal beheer. Dat u vervolgens tussen gaat zitten om wellicht de zaken wat te bespoedigen werkt in veel gevallen niet heel erg positief. In plaats van de beide verantwoording afleggen aan hun opdrachtgever, moeten zij zich ook nog gaan verantwoorden naar jou. En de tijd die zij kwijt zijn aan jou informeren, kunnen ze niet bezig zijn met hun werk.
Ik vind de termijn nog niet heel lang voor een gecompliceerd ongeval. Heb afgelopen december een ongeval gehad waarbij ik geen schuld had, 14 december om precies te zijn, de schade heb ik uiteindelijk op 20 april mogen ontvangen, nadat ik het verhaal op Facebook had gedeeld. Het ging hierbij om een gevolmachtigde van nationale nederlanden die de zaken niet tijdig afhandelde en met tussenkomst van nn is het uiteindelijk wel opgelost. Maar het blijft k*t.
Ik vind de termijn nog niet heel lang voor een gecompliceerd ongeval. Heb afgelopen december een ongeval gehad waarbij ik geen schuld had, 14 december om precies te zijn, de schade heb ik uiteindelijk op 20 april mogen ontvangen, nadat ik het verhaal op Facebook had gedeeld. Het ging hierbij om een gevolmachtigde van nationale nederlanden die de zaken niet tijdig afhandelde en met tussenkomst van nn is het uiteindelijk wel opgelost. Maar het blijft k*t.
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
snap je echt niet dat de schade extra onderzocht wordt omdat de airbags niet uitklappen maar er wel een zware aanrijding zou zijn geweest? En dat het vreemd is dat iemand 600 euro wil betalen om maar niet naar een aangewezen reparateur te gaan?
Je krijgt altijd diverse namen op als je schade hebt. Als de ene te druk is kan je altijd naar een andere.... daarbij krijg je vervangend vervoer, dus alle reden om de keuze van CB op te volgen....
U heeft zelf "gesleuteld" aan de emotionele VW of heeft de dealer dat gedaan? Uw auto was voor het ongeval dus niet in orde en u heeft er alle belang bij dat CB dat niet te weten komt.....
Afijn, dit kan best allemaal te goede trouw zijn maar vraagtekens zijn er zeker. Dus idd zal ook de tegenpartij gehoord moeten worden en diens schade gecontroleerd.
Je krijgt altijd diverse namen op als je schade hebt. Als de ene te druk is kan je altijd naar een andere.... daarbij krijg je vervangend vervoer, dus alle reden om de keuze van CB op te volgen....
U heeft zelf "gesleuteld" aan de emotionele VW of heeft de dealer dat gedaan? Uw auto was voor het ongeval dus niet in orde en u heeft er alle belang bij dat CB dat niet te weten komt.....
Afijn, dit kan best allemaal te goede trouw zijn maar vraagtekens zijn er zeker. Dus idd zal ook de tegenpartij gehoord moeten worden en diens schade gecontroleerd.
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Zoals u kunt lezen gaat het hier om zaken rond het motormanagement, airbags die niet afgaan en een tegenpartij waar zeer zeker mee gesproken moest worden. Dat is geen standaard aanrijding, maar inderdaad, een gecompliceerd geval.
En het gaat hier niet om een zogenaamde verzekeraar maar om een zeer bekende verzekeraar.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Wat een verhaal !
U betaalt per maand 250 euro voor een woonverzekering en 2 auto's.
Met ook nog eens colectiviteitskorting eraf.
Laten we die woonverzekering nou eens duur inschatten, als het een eigen woonhuis betreft is die premie hooguit 50 euro per maand.
U betaalt dus waarschijnlijk per auto 1200 euro per jaar aan premie.
Uw ene auto is een VW.
Voor die premie moet uw andere auto wel een Rolls Royce zijn !
Of u bent een enorme brokkenpiloot zonder no claim korting.
U betaalt per maand 250 euro voor een woonverzekering en 2 auto's.
Met ook nog eens colectiviteitskorting eraf.
Laten we die woonverzekering nou eens duur inschatten, als het een eigen woonhuis betreft is die premie hooguit 50 euro per maand.
U betaalt dus waarschijnlijk per auto 1200 euro per jaar aan premie.
Uw ene auto is een VW.
Voor die premie moet uw andere auto wel een Rolls Royce zijn !
Of u bent een enorme brokkenpiloot zonder no claim korting.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Allemaal aannames die onjuist zijn.Willemzelf schreef:Wat een verhaal !
U betaalt per maand 250 euro voor een woonverzekering en 2 auto's.
Met ook nog eens colectiviteitskorting eraf.
Laten we die woonverzekering nou eens duur inschatten, als het een eigen woonhuis betreft is die premie hooguit 50 euro per maand.
U betaalt dus waarschijnlijk per auto 1200 euro per jaar aan premie.
Uw ene auto is een VW.
Voor die premie moet uw andere auto wel een Rolls Royce zijn !
Of u bent een enorme brokkenpiloot zonder no claim korting.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Idd geschreven terwijl ik nog in de emotie zat. Er spelen geen andere zaken mee, het is zoals het is... en dat is lang wachten.Moneyman schreef:Het komt op mij over als een nogal overtrokken reactie. Spelen er soms meer zaken mee?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Ik lees een aanname dat het vreemd is dat iemand €600 moet betalen. Als ik dat nou niet erg vind?Frantic2 schreef:snap je echt niet dat de schade extra onderzocht wordt omdat de airbags niet uitklappen maar er wel een zware aanrijding zou zijn geweest? En dat het vreemd is dat iemand 600 euro wil betalen om maar niet naar een aangewezen reparateur te gaan?
Je krijgt altijd diverse namen op als je schade hebt. Als de ene te druk is kan je altijd naar een andere.... daarbij krijg je vervangend vervoer, dus alle reden om de keuze van CB op te volgen....
U heeft zelf "gesleuteld" aan de emotionele VW of heeft de dealer dat gedaan? Uw auto was voor het ongeval dus niet in orde en u heeft er alle belang bij dat CB dat niet te weten komt.....
Afijn, dit kan best allemaal te goede trouw zijn maar vraagtekens zijn er zeker. Dus idd zal ook de tegenpartij gehoord moeten worden en diens schade gecontroleerd.
Het alsmaar wachten, dat vind ik erg.
Heb geen vervangend vervoer nodig, heb immers twee auto's.
Wat betreft de reparatie, deze is door VW dealer gedaan. Hiervoor heb ik €1900 voor mogen betalen.
Nog meer vragen?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45
Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Mag ik dan niet netjes vragen of ze me concreet kunnen aangeven wat de oplostijd is? Applaus voor jezelf, volgens mij betaal ik elke maand netjes.berndv schreef:dat de schade-expert en de toedrachtsonderzoeker niets van elkaars werkzaamheden weten is toch ook niet vreemd? Ze bekijken de zaken vanuit een andere opdracht en de opdrachtgever is centraal beheer. Dat u vervolgens tussen gaat zitten om wellicht de zaken wat te bespoedigen werkt in veel gevallen niet heel erg positief. In plaats van de beide verantwoording afleggen aan hun opdrachtgever, moeten zij zich ook nog gaan verantwoorden naar jou. En de tijd die zij kwijt zijn aan jou informeren, kunnen ze niet bezig zijn met hun werk.
Ik vind de termijn nog niet heel lang voor een gecompliceerd ongeval. Heb afgelopen december een ongeval gehad waarbij ik geen schuld had, 14 december om precies te zijn, de schade heb ik uiteindelijk op 20 april mogen ontvangen, nadat ik het verhaal op Facebook had gedeeld. Het ging hierbij om een gevolmachtigde van nationale nederlanden die de zaken niet tijdig afhandelde en met tussenkomst van nn is het uiteindelijk wel opgelost. Maar het blijft k*t.
Wat betreft je tweede alinea, dank voor de info. Hier heb ik tenminste wat aan. Maw, het kan een lange zit worden.