LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Claim bij net afgesloten inboedelverzekering
-
Claim bij net afgesloten inboedelverzekering
Ik heb een week terug een inboedelverzekering afgesloten. Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen. Zo hard dat het telefoonscherm helemaal kapot is. Zijn telefoon openen gaat ook nauwelijks. Het beeld flikkert maar gaat niet aan.
Nu heeft hij gekeken hoe duur de reparatie is. Die zal €500 bedragen. Zijn abbonement loopt tot 02/2020.
Wat is wijsheid? Ik ben bang dat we in de problemen komen als we zo snel na het afsluiten van een verzekering een schade claimen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu heeft hij gekeken hoe duur de reparatie is. Die zal €500 bedragen. Zijn abbonement loopt tot 02/2020.
Wat is wijsheid? Ik ben bang dat we in de problemen komen als we zo snel na het afsluiten van een verzekering een schade claimen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering
Maar is die telefoon buitenshuis wel verzekerd? Ik zou eerst de polis maar eens doorlezen.
Dat die verzekering net een week loopt, is geen punt.
Dat die verzekering net een week loopt, is geen punt.
Juliasofia25
vindt dit leuk
-
Heb je een eigen risico?
Juliasofia25
vindt dit leuk
-
Ja de telefoon is ook buitenshuis verzekerd en ik heb een eigen risico van €100
Dan gewoon claimen.
Als eergisteren uw huis afgebrand was, had u toch ook geclaimd?
Als eergisteren uw huis afgebrand was, had u toch ook geclaimd?
-
Zeker claimen. Daar is een verzekering voor.
En vriend instrueren dat hij zijn mobiel niet meer gebruikt op de fiets. Want bij een volgende claim van een kapotte mobiel, zegt de verzekeraar, zoek maar een andere.
Dan doe je simpelweg dingen tijdens het fietsen die niet horen. Gelukkig heb ik zo min mogelijk verzekeringen, zodat ik aan dit soort flauwekul niet mee betaal.Juliasofia25 schreef: ↑08 mar 2019 18:39Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen.
Lady1234
, Cornelis7
, Komkommertijd
en witte angora
vinden dit leuk
-
Inboedel verzekering heb je niet?
=Er zal echt wel een onderzoekje volgen naar de schadedatum. Er kan heel gemakkelijk onderzocht worden tot wanneer de telefoon intensief gebruikt wordt en wanneer dat plotseling stopt. De schade datum is zo simpel vast te stellen.
Komkommertijd
en marnix
vinden dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk
dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.
Aan de andere kant, na 1 juli zul je door een verzekeraar niet meer betaald krijgen voor het laten vallen van de telefoon tijdens het fietsen, aangezien je dan geen telefoon meer in je handen mag hebben, en een verzekeraar meestal een clausule in de polis heeft staan over schade tijdens strafbare feiten.
Komkommertijd
vindt dit leuk
1 juli a.s. is het sneller (vandaar mijn "niet al te lange tijd") als je soms denkt. En qua verkeersveiligheid is het zelfs nu al onverstandig om rijdend op de fiets te telefoneren.
Komkommertijd
en berndv
vinden dit leuk
Ik bedenk me net dat ik dergelijke schadegevallen ook wel eens "geproduceerd" heb. Onlangs nog even een kort tikje op de claxon gegeven terwijl ik een stukje achter een slingerende en appende fietser reed die ook nog oordopjes in zijn oren had. Hij liet van schrik zijn telefoon op het asfalt vallen.
Maar goed, dat is off-topic.
Maar goed, dat is off-topic.
Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Misschien de vriend van?
Lady1234
en Komkommertijd
vinden dit leuk
En van de fiets vallen met de telefoon in de broekzak? Dat zal vanaf dan een stuk vaker gaan voorkomen, gok ik zomaar.berndv schreef: ↑12 mar 2019 08:44dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.
Aan de andere kant, na 1 juli zul je door een verzekeraar niet meer betaald krijgen voor het laten vallen van de telefoon tijdens het fietsen, aangezien je dan geen telefoon meer in je handen mag hebben, en een verzekeraar meestal een clausule in de polis heeft staan over schade tijdens strafbare feiten.
Lady1234
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Dan ben ik zeer benieuwd naar de reden dat jonge mensen zomaar ineens van de fiets vallen, en dan allemaal ook nog dusdanig dat het mobieltje verpletterd wordt.Nijogeth schreef: ↑12 mar 2019 12:01En van de fiets vallen met de telefoon in de broekzak? Dat zal vanaf dan een stuk vaker gaan voorkomen, gok ik zomaar.berndv schreef: ↑12 mar 2019 08:44dat geldt pas na 1 juli, maar dan nog zul je die niet krijgen op basis van een schadeclaim bij een verzekeraar.
De ambulancediensten gaan het nog druk krijgen...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Grappig dat je er niet bij vermeld wanneer je vriend dat telefoontje heeft laten vallen. Was dat voor of na het afsluiten van de verzekering?Juliasofia25 schreef: ↑08 mar 2019 18:39Ik heb een week terug een inboedelverzekering afgesloten. Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen.
Nog maar even goed nadenken wat je doet...Wat is wijsheid?
moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Allemaal massaal aan de design drugs 3MMC gezeten?witte angora schreef: ↑12 mar 2019 12:32Dan ben ik zeer benieuwd naar de reden dat jonge mensen zomaar ineens van de fiets vallen, en dan allemaal ook nog dusdanig dat het mobieltje verpletterd wordt.
De ambulancediensten gaan het nog druk krijgen...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Hoe is de telefoon dan verzekerd? Tegen diefstal , molest ?Juliasofia25 schreef: ↑08 mar 2019 20:01Ja de telefoon is ook buitenshuis verzekerd en ik heb een eigen risico van €100
Maar ook verzekerd tegen valpartij tijdens het appen / bellen....... oftewel eigen schuld?
Komkommertijd
en Costnix
vinden dit leuk