LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Claimverzekering onterecht afgewezen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bozeklant1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2016 10:44

Re: Claimverzekering onterecht afgewezen?

Ongelezen bericht door Bozeklant1 »

berndv schreef:
Bozeklant1 schreef:Volgens mij mis je de kern van mijn klacht.

De kern van mijn klacht is dat de voorwaarden niet goed zijn opgesteld.
Of het logisch is of niet doet niet ter zake. Het gaat om wat er in het contract staat.
Als jij bent benadeeld omdat de verzekeraar de voorwaarden in jouw nadeel toepast, hoe onlogisch de voorwaarden ook zijn opgesteld, dien je een klacht in bij het Kifid, daar is ace ook bij aangesloten, zij hierin een bindende uitspraak doen. Het enige dat ik kan opmerken qua algemene voorwaarden is het ontbreken van de beschrijving van de term "claim" bij de definities. Wel staat er in dat schade binnen 7 dagen gemeld moet worden.

Pas wel op met de handelingen die u nu wilt gaan doen. Als u hiermee als verzekeringsfraudeur wordt aangemerkt, kunnen de gevolgen verstrekkend zijn:
C. Fraude of misleiding
(i) Deze polis wordt met terugwerkende kracht nietig in geval van fraude of misleiding of het niet bekendmaken van een
risicowijziging.
(ii) Als u misleidende informatie geeft bij het indienen van een claim wordt de claim afgewezen, wordt de polis door ACE
met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum geannuleerd en moet u uitkeringen die reeds ingevolge deze polis
door ACE zijn betaald, terugbetalen. De premie wordt niet terugbetaald en er kan aangifte van fraude bij de daarvoor
bevoegde instanties worden gedaan.
wat betekent dat u dus beide vorige claims terug kunt betalen.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat mij dan alleen nog rest om een klacht bij Kifid in te dienen, dat hun reactie bindend is wist ik niet.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Claimverzekering onterecht afgewezen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bozeklant1 schreef:
Dan zou ik graag een onderbouwing zien vanuit de algemene voorwaarden waaruit jij concludeert dat het niet kan. Ik ben van mening dat hoe het nu beschreven staat, dat het wel zou moeten kunnen.
Zie je nu zelf niet in dat jouw denkwereld los staat van iedere realiteit? Je klaagt er over dat de maatschappij uitgaat van de data van de gebeurtenissen. En nu moet ik vanuit de algemene voorwaarden onderbouwen dat een niet-bestaande voorwaarde (claimen vanaf een claimdatum) niet voor een tweede keer geclaimd kan worden?

Maar je kunt toch ook zelf wel bedenken dat een afgewezen claim niet nog eens ingediend kan worden? Je kan in bezwaar/beroep gaan en/of een klacht indienen, maar dat is iets heel anders dan wat jij denkt te kunnen doen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Claimverzekering onterecht afgewezen?

Ongelezen bericht door grun »

Bozeklant1 schreef:Dan zou ik graag een onderbouwing zien vanuit de algemene voorwaarden waaruit jij concludeert dat het niet kan. Ik ben van mening dat hoe het nu beschreven staat, dat het wel zou moeten kunnen.
Je begrijpt de voorwaarden heel goed of hoe ze bedoeld zijn. Maar je kiest ervoor om alles zwart op wit te eisen, ook de meest onzinnige dingen, omdat je dat beter uitkomt.

In landen met een claimcultuur zoals Amerika leidt dat ertoe dat er in gebruiksaanwijzingen dingen staan als "De magnetron is niet bedoeld om uw hondje in te drogen" of "U dient het verpakkingsmateriaal van de braadslee te verwijderen alvorens deze in de oven te gebruiken". Ik hoop dat we in Nederland niet dezelfde kant opgaan.

Gesloten