LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contant maken kapitaalverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rmol
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 10:36

contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door Rmol »

Hallo,

Door omstandigheden ben ik in financieel zwaar weer terecht gekomen. Om dit op te lossen heb ik Generali gevraagd een kapitaalspolis contant te maken. Dat levert voldoende op voorlopig om uit de problemen te komen.

Ik heb verzocht dit op een korte termijn af te handelen, omdat ik met een beslaglegging zit, maar ze zeggen daar 6 weken voor nodig te hebben en daar willen ze niet vanaf wijken. Alleen al het toezenden van een simpel aanvraagformulier laat nu al meer dan een week op zich wachten.

Is er iets dat ik kan ondernemen om ze toch tot spoed aan te zetten of kunnen ze dit zomaar op eigen tempo doen?

Gr, Rmol

Generali
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:52

Re: contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door Generali »

Geachte Rmol,

Ik zie dat u een vraag heeft gesteld over uw verzekering bij Generali. U geeft aan dat wij een termijn hanteren van zes weken. Deze geldt alleen als uw polis is gekoppeld aan een hypotheek of lening. De geldverstrekker heeft dan tijd nodig om uw aanvraag te verwerken en hanteert daarvoor een termijn. Wij willen u graag helpen om alles te versnellen. Daarvoor is persoonlijk contact gemakkelijker. Als uw verzekering is gekoppeld aan een hypotheek of lening, dan kunnen wij (als u dat wilt) contact opnemen met de geldverstrekker om te vragen of uw aanvraag met voorrang behandeld kan worden.

Zodra wij van de geldverstrekker een signaal krijgen dat de verzekering uitgekeerd mag worden en als wij alle benodigde documenten van u hebben ontvangen, dan keren wij de verzekering binnen enkele dagen aan u uit.

Als uw verzekering niet is gekoppeld aan een hypotheek of lening, of als u nog andere vragen heeft, dan horen wij dat graag van u. Als u wilt dat wij contact met u opnemen om u te helpen, stuurt u dan een e-mail met daarin uw polisnummer en uw contactgegevens naar [email protected] met in de onderwerpregel t.a.v. Belinda. Ik zorg dat uw bericht bij de juiste persoon komt en dat er snel contact met u wordt opgenomen.

Met vriendelijke groet,
Generali verzekeringsgroep

Belinda
Communicatie Adviseur

D.Wijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:06

Re: contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door D.Wijs »

Beste Rmol

Ik vroeg mij af of bij u inmiddels alles in goede orde afgerond is en u uw geld ontvangen heeft.
Dit omdat ik zelf begin januari mijn levenslooplverzekering bij generali heb opgezegd. Ik heb toen alle benodigde papieren opgestuurd maar nu nog steeds mijn geld niet ontvangen.
Dit met reden omdat Generali op een nieuw computer systeem zou zijn overgegaan en er daardoor complicaties zijn in uitbetalingen. Ik heb hier 3 weken geleden over gebeld en toen werd mij toegezegd dat ik binnen 10 dagen mijn geld op mijn rekening zou hebben staan. Na twee weken nog niks ontvangen dus nogmaals gebeld en toen kreeg ik te horen dat er nog steeds complicaties waren maar ik zou op de prioriteitenlijst komen. Nu weer een week verder nog een keer gebeld en kreeg ik te horen dat ze er niks aan kunnen doen en dat ze geen toezegging doen wanneer ik mijn geld op mijn rekening gestort zal hebben. Het kwam er op neer dat ik maar gewoon moest afwachten.

Zijn er nog andere die zich in deze situatie herkennen?

Met vriendelijke groet,

D.Wijs

Generali
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:52

Re: contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door Generali »

Geachte D. Wijs,

Ik zie uw reactie. Het spijt mij te lezen dat u in deze situatie zit. Heel vervelend. Graag wil ik ervoor zorgen dat u duidelijkheid krijgt over de uitkering van uw verzekering. Om dat te kunnen doen, heb ik uw gegevens (naam, adres en telefoonnummer) en uw polisnummer nodig. U kunt deze e-mailen naar [email protected] met in de onderwerpregel 't.a.v. Ghilaine'. Ik zorg ervoor dat uw bericht bij de juiste persoon komt en dat u snel antwoord krijgt op uw vraag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Generali verzekeringsgroep

Ghilaine Mentink
Sr. Communicatie Adviseur

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door mrflik »

Vreemd, ik heb vorig jaar een oude polis opgezegd, na ondertekening van de afkoopofferte stond het bedrag binnen 2 weken op de rekening...

Het kan dus wel snel :)

D.Wijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:06

Re: contant maken kapitaalverzekering

Ongelezen bericht door D.Wijs »

Ja inderdaad het kan toch wel snel. Nadat ik mijn gegevens naar meneer Mentink had verstuurd is uiteindelijk een collega van hem, dhr. Bijlsma, er voor mij achter aan gegaan en heb ik mijn geld ontvangen.
Meneer Mentink en meneer Bijlsma dank jullie wel.

Gesloten