Vandaag ontving ik van Allianz een bericht over een conversie bij Allianz voor alle future productlijnen en Allianz design verzekeringen.
Ik heb bij Allianz een rekening nummer waaraan een verzekering is gekoppeld. Vanwege het aanpassen van het administratiesysteem, brengen zij mij plots 448 euro in rekening. Dit in mindering van het tegoed op de polis. Ik vind dit belachelijk, ik heb helemaal niet om een nieuw rekening nummer gevraagd. Laat staan het aanpassen van hun eigen administratie.
Allianz brengt het op orde maken van de administratie rechtstreeks in rekening bij de klant. Ik ben hier erg boos over, en ben van mening dat men vreemde praktijken toepast, die volgens de wet mijn insziens niet moeten kunnen.
Na herhaaldelijk schriftelijk de verzekering proberen te beeindigen is mij tot op heden helaas niet gelukt. Men beweerd mijn brieven niet te ontvangen, en lange wacht rij aan de telefoon. Allianz is een grote oplichter naar mijn mening. Iemand anders ook negatieve ervaringen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Conversie Bij Allianz verzekeringen kost de klant 448 euro!
-
leonbroeke
Re: Conversie Bij Allianz verzekeringen kost de klant 448 euro!
Jammer om te zeggen, maar allianz is waarschijnlijk nog een positieve uitzondering omdat het voor jou zichtbaar is dat er kosten in rekening worden gebracht bij dit soort omzettingen. De meeste andere verzekeraars houden dit verborgen.
Tip, schrijf nog 1 keer een brief waarin je aankondingt naar het Kifid (klachteninstituut) te gaan als er niet binnen 2 weken een inhoudelijke reactie komt. Voeg vervolgens de daad bij het woord.
Bij het kifid is er uitstekende kennis van zaken in dit soort dossiers en de slagkracht om antwoorden af te dwingen.
Tip, schrijf nog 1 keer een brief waarin je aankondingt naar het Kifid (klachteninstituut) te gaan als er niet binnen 2 weken een inhoudelijke reactie komt. Voeg vervolgens de daad bij het woord.
Bij het kifid is er uitstekende kennis van zaken in dit soort dossiers en de slagkracht om antwoorden af te dwingen.