LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
luciflame
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2010 14:31

CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door luciflame »

Door omstandigheden kreeg ik een achterstand bij mijn zorgverzekeraar CZ. Die achterstand liep via deurwaarders kantoor flanderijn (loopt nog stees). En toen opeens kwam er een nieuwe wetsvoorstel langer dan ^maanden achterstand hups een aanmeldingbij cvz . Als dat alniet erg genoeg is want met een zeer laag inkomen als ik heb (netto 350,00 ) en daar dus ook nog mijn rekeningen van moet betalen en ik niet in aanmerking komt voor extra toeslagen of aanvullingen omdatik inwonend ben met mijn kinderen maar geen relatie heb met degene waar ik bij inwoon maar zijn inkomen wel word meegerekend is het voor mij al moeilijk geweest om naast me gewonebasis premi via cz nog eens 50 emuro af te lossen aan flanderijn maar goed door die sanctie van cvz erop is zelfs die omlaag gebracht naar 20,00 per maand. maar dat even terzijde ..... waar ik nu echt knetter van wordt is dat het allemaal goed ging inhouding via uwv en restand via cjib tot aan verleden jaar augustus! ineens alleen nog inhouding bij uwv maar de acceptgiro"s van cjib bleven ineens uit! ik bellen naar cjib wat hier de rede van was ( antw: geen opdracht van cvz mevr dus nergens om u zorgen over te maken. totaan januari it jaar ineens een brief in de bus viel van mijn zorg verzekeraar CZ beeindiging polis met reden ADRES ONBEKEND??? ik bellen naar mijn zorg verzekeraar en gezegd gevraagt hoe ze hier bij komen want ben nog steeds woonachtig op het zelfde adres als voorheen . waarbij de zorgverzekeraar antw dit is een verzoek geweest van het cvz dus ik daarheen bellen bewerten hun dat mijn adres niet bekend is bij de gemeente ik daar heen bellen hun kijken nee hoor mevr ustaat gewoon als woonachtigingeschreven op dat adres geen bijzonderheden ofveranderingen laatste 5 jaar . ik weer bellen naar cvz nee mevr hier in mijn pc staat adres onbekend u woont daar niet !! pfffffff ik weer bellen naar de gemeente mevr van de gemeente belt naar cvz om verder geping pong voor mij te voorkomen .maart polis wordt hersteld ( maart brief binnen van zorg verzekeraar voor aanmelding bij cvz) en maar geen inhoudingbij uwv en geen acceptgiro via cjib ikweer bellen naar cvz wrm geen acceptgiro hoe en waar kan ik betalen . nee mevr u adres is bij ons onbekend ...nou hier breekt nu echt mijn klomp van het is nu inmiddels eind augustus en nog steeds niet kan ik mijn premie voldoen zelfs de debiteuren afdeling van mijn zorg verzekeraar heeft gebeld naar het cvz want ook hun konden in hun gemeente basis administratie gewoon zien dat ik welwoonachtig ben ophet opgegeven adres en dat ze het recht moetenzetten maar nee hoor in hun pc staat iets anders. heb al een keer een orgineel uitreksel opgestuurd en die hebben ze niet ontvangen . wat moet ik hiernou mee dacht dat het cvz voor dezorgverzekeraar er was om te innen niet om een schuld erbij te creeeren !! heb de zorg verzekeraar zelf al aanbod gedaan aan hun te betalen maar nee dat kan niet wij hebben het uit handen gegeven!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Sorry, zonder leestekens is dit verhaal niet te lezen.
Misschien kan je het nog eens overdoen.
Zonder veel gelezen te hebben, moet ik mij bij jouw topictitel aansluiten, want mijn gevecht met CVZ was van andere aard, maar toch intensief.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb het verhaal wel helemaal gelezen en dit was goed te doen.

Helaas kan ik je geen advies geven..

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee sorry , ook ik ben halverwege afgehaakt...zou graag advies geven maar kan het ook niet helemaal volgen... In ieder geval Succes

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door BreejKC »

De fout die u gemaakt heeft (en velen maken) is dat u veel gebeld heeft maar weinig op schrift heeft staan. U bewijst van al dat telefoneren weinig tot niets, ook al kunt u het aardig omschrijven. In dit soort kwesties altijd en zo vroeg mogelijk in zo’n conflict alles schriftelijk (of per email) doen zodat u bewijs verzameld over de fouten die dit soort instanties, veel te vaak, maken. Het niet antwoorden bijvoorbeeld op zo’n email is zo’n fout.

U moet nu een officiële en schriftelijke klacht indienen bij het CVZ. Met grote letters in de brief vermelden (kop) dat het een KLACHT is. Opsturen met ontvangstbevestiging zodat CVZ niet kan beweren dat de klacht niet ontvangen is. Zij moeten u een schriftelijke bevestiging van de ontvangst van uw klacht toesturen. De klacht MOET binnen zes weken afgehandeld zijn (wettelijke termijn) maar kan 1x met vier weken worden verlengd. Reden klacht: administratieve onzorgvuldigheid bij het CVZ. U kunt zelfs een schadevergoeding wegens administratieve onzorgvuldigheid indienen en vanwege alle kosten (telefoon, etc. etc.) die u inmiddels heb moeten maken. Uw klacht moet zorgvuldig afgehandeld worden (onafhankelijke klachtencommissie) en dient hoor en wederhoor plaats te vinden.

Vanaf nu dus niet meer bellen, met niemand. Met bellen bewijst u niets. Wel met brieven, emails, etc. Als het maar op schrift staat of uit te printen is.

Wordt uw klacht niet ontvankelijk verklaard of misschien niet eens in behandeling genomen, of u bent niet tevreden met de uitkomst van de klachtbehandeling dan kunt u, wederom schriftelijk, een verzoek indienen bij de Nationale Ombudsman om hier een onderzoek naar in te stellen. Uiteraard kunt u deze intentie al in uw klachtbrief naar het CVZ aangeven. Instanties als het CVZ zijn hier beducht op. Als de Nationale Ombudsman een onderzoek instelt dan komt de onderste steen boven en wordt de vuile was van zo’n instantie (op internet, dus in het openbaar) buiten gehangen.

Succes met deze procedure.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

sluit mij bij de worden van mijn voorganger aan.
Het mooie is, dat je een klacht over CVZ ook bij CVZ moet indienen, en zij gaan dan de zaak zelf beoordelen.

Er is ook een schadeformulier op hun website beschikbaar, dit invullen werkt ook.
Ik wil jouw niet bang maken, maar verwacht een stevig gevecht.
Maar denk eraan de volhouder wint, tenminste als je gelijk hebt, dit moet je natuurlijk kunnen onderbouwen.
suc6

http://www.cvz.nl/formulieren/klachtenformulier.html

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dit beoordelen van de klacht door het CVZ moet Topic Starter zelf goed in de gaten houden. Daar is o.a. dat hoor en wederhoor voor ingesteld. De klachtencommissie wordt weliswaar door CVZ in werking gesteld, maar moet wel een onafhankelijk oordeel (kunnen) vormen.

Eén van de eerste dingen die bij een klachtonderzoek gevraagd moet worden, door de indiener van de klacht, is de hoedanigheid van de leden van de klachtencommissie ten opzichte van de instantie waartegen de klacht is ingediend. Als de indiener van de klacht van mening is dat hieruit blijkt dat een klachtencommissie niet onafhankelijk is dit direct in de klachtbehandeling aangeven en ook schriftelijk vast laten leggen in het klachtrapport. Vervolgens bepaalt de indiener van de klacht of, als hij/zij van mening is dat een klachtencommissie niet onafhankelijk is, hij/zij al dan niet meewerkt aan het vervolg van de klachtenbehandeling van zo’n commissie.

SanneBis
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 15:08

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door SanneBis »

Ik heb exact hetzelfde als jij meegemaakt!
Ik werd ook per 1 februari dit jaar uit de verzekering gegooid omdat mijn GWA gegevens niet bekend waren. Na uren bellen/mailen met zowel CVZ als mijn verzekeraar VGZ ben ik per juli weer aangemeld bij VGZ. Administratieve fout, maar excuses ho maar?

Hierdoor wel gelijk mooi een achterstand van 6 maanden en dus gelijk weer een aanmelding bij het CVZ, terwijl ik per februari er juist vanaf was.

Wat hierboven gezegd wordt over alles per mail doen, klopt wel dan heb je schriftelijk bewijs.
Over de telefoonkunnen ze je zoveel beloven en vertellen maar bewijs heb je niet.

En vaak gedragen die lui aan de telefoon zich ook nog ronduit beschoft, dus bellen hebje sowieso niets aan.
Ik ben er tot op heden nog steeds niet uit en word er ook echt knettergek van en weiger telefonisch contact op te nemen alles gebeurt per mail.

Ik ben nu bezig mijn klacht in te dienen bij het SKGZ, Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen, dit is een onafhankelijke stichting en deze zoeken dan contact op met je zorgverzekeraar en eisen een oplossing.

www.skgz.nl

Succes!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CVZ maakt me helemaal knetter!!!!!!

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb het verhaal wel gelezen en zou een klacht indienen. Verder kan ik je helaas niet helpen.

succes.

Gesloten