LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door Mk »

Ik kreeg vandaag het aanbod van CZ. Ik ben daar nu particulier verzekerd met de 'simpelste' aanvullende verzekering. In het aanbod proberen ze me voor de nieuwe zorgverzekering het meest uitgebreide toppakket aan te smeren. Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

Dit doen ze omdat je basisdekking een stuk minder is in 2006 dan in 2005 bij particulier. Je krijgt dan een aanvullende verzekering die 1 stap hoger dan bij de particuliere verzekering, dit is dus bedoeld om het "gat" op te vullen dat is ontstaan door de lagere basisdekking. Het aanbod wat je hebt gekregen sluit het nauwst aan op je dekking in 2005.

Ga je hier niet mee accoord dan heb je nog tot maart om de aanvullende verzekering te verlagen/verhogen, dit staat ook duidelijk in het aanbod.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door Mk »

Ik ga hier ook niet mee akkoord, maar ik vind het moeilijk te geloven dat deze aanbieding de beste aansluiting geeft (dat was overigens ook de verklaring van CZ zelf). Zoals ik al schreef: ik heb nu ook niet de meest uitgebreide dekking, waarom zou dat in het nieuwe stelsel wel zo zijn?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

Laat ik een voorbeeld noemen : in de part.polis 2005 zit standaard 9 behandelingen fysiotherapie, in de basisverzekering in 2006 zitten er 0. CZ doet iemand die in 2005 geen aanvullende verzekering heeft aan aanbod voor 9 behandelingen fysio, daarvoor is dan wel een aanvullende verzekering nodig, want in de door de overheid samengestelde standaardverzekering zit geen fysiotherapie. En zo zijn er nog een aantal vergelijkbare voorbeelden.

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door AngelLove »

Via internet heb ik bij diverse verzekeraars een offerte aangevraagt ter vergelijking maar CZ slaat werkelijk alles.Via hun link offerte aanvragen wordt je gelijk gebombardeerd tot aanmelder van....?????
Ik vind dat een heel klein beetje boel dubbel en dubieus zeker als je ziet welke vragen ze al online vragen om in te vullen???
Een vrijblijvende offerte is vrijblijvend en GEEN aanmelding.Deze verzekeringsmaatschappij kan dus wat mij betreft gelijk door naar ....!
Vind het een beetje asso,stel dan dat je geen offertes afgeeft zonder officielle aanmelding.Kortom een offerte bij CZ aanvragen via internet is blijkbaar NIET vrijblijvend en bij deze niet aan te raden!

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

Ook een offerte aanvragen bij CZ is vrijblijvend, zitten dus geen verplichtingen aan vast.

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door AngelLove »

Sorry in deze kan ik duidelijk stellen dat ik jouw mening niet deel gezien de papierwerk ik toegezonden kreeg van CZ na aanvraag van een vrijblijvende offerte..Een vrijblijvende offerte bestaat volgens mij niet uit een polis/polisvoorwaarden/tandartsveklaringsformulier/machtigingsformulier/mutatieformulieren........en dat weet ik pertinent zeker!

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

Weet je dan zeker dat je geen online aanmelding hebt gedaan ipv een online offerte aanvraag. Wat 1 ding weet ik zeker een OFFERTE bij CZ is VRIJBLIJVEND!

Orphean
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2005 15:43

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door Orphean »

Mijn ervaring met CZ is goed en ik zou op zich de basis verzekering ook bij hun willen houden maar het voor iedereen toegankelijke PMA zorgcollectief (menzis) is gewoon 6,30 p.p.p.m. goedkoper nameijk 81 euro voor exact hetzelfde (www.kiesbasisverzekering.nl) wat een voordeel van 75 p.j zou opleveren p.p. Nu is het zo dat ik bij CZ wel mijn aanvullende plus tand verzekering wil laten lopen omdat die nu eenmaal goed dekt. Maar CZ heeft een truukje bedacht :evil: . Als je wel bij hun aanvullend verzekerd wil zijn maar niet de basisverzekering bij hun wil hebben betaal je 25% toeslag op je aanvullende verzekering. Dat zou in dit geval 24,75 x 25% = 6,19 toeslag p.p.p.m ....dag voordeel :cry: !!!
want 6,30 voordeel min 6,19 toeslag maakt dat je alles maar laat zoals het is....Slim spelletje van CZ...doen de anderen dit ook? :roll:

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door AngelLove »

Nu bij anderen merk ik speciale voorwaarden welke met je kent het wel kleine lettertjes weergegeven worden.Beetje gemeen ben er achter dat je hoe je het draait went of keert je beter bij de verzekeringsmaatschappij waar je nu zit kunt blijven ,want de verborgen kleine letters geven aan dat indien je binnen 6 maanden na aangaan van de nieuwe zorgverzekering (aanvullend) een lichaamlijke klacht krijgt ze je premie mogen verhogen of ze stellen dat deze aandoening dan buiten de vergoedingen valt,of dat je een groot gedeelte van de kosten zelf dient te betalen aan de hulpverlener.Deze kleine lettertjes staan bij bv een toptandarts pakket bij een aantal verzekeringen,fysiotherapie en ziekten.Kortom komt erop neer dat je je eigenlijk eerst geheel gezond dient te verklaren maar als binnen 6 maanden je een ziekte krijgt je valsheid in geschrifte hebt gepleegt.......en je voor een groot deel zelf voor de kosten opdraait.

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door AngelLove »

Ja weet zeker dat ik een vrijblijvende offerte heb gedaan mijn vriend heeft op een gegeven moment gewoonweg bij bv bepaalde vragen 000000 ingevuld maar de link start met een offerte en gaat dan automatisch verder in een aanmelding..........vreemde gang van zaken.Vind dat je een vrijblijvende offerte aanvraag als zorgverzekeraar niet automatisch mag laten doorgaan in een aanmelding dit dien je als je integer bezich bent apart te laten verlopen en dat hebben verder andere zorgverzekeraars namelijk wel.
Maar goed zolang ik de papieren niet onderteken en terug stuur is er niks aan de hand.Zeker niet als je huisarts Dr.Who is en woont in de plaats Dr.Who.En je tandarts De Beul is en woont op tandtrekstraat te gebitloos.hahhahahha

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

CZ rekend inderdaad 25% toeslag op een aanvullende verzekering, dit ivm adminsistratiekosten. Er zal namelijk dezelfde administratie moeten worden gevoerd dan wanneer iemand volledig bij CZ verzekerd is. Of andere maatschappijen dit ook doen zou ik zo niet weten.

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door roel26 »

Dan hoef je je inderdaad geen zorgen te maken Angellove :D maar vreemd vind ik het wel omdat er in iedergeval wel ook gewoon een vrijblijvende offerte aangevraagd kan worden :wink:

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: CZ zorgverzekering aanbod voor 2006: ervaringen?

Ongelezen bericht door AngelLove »

Nu ik heb ook via de independersite van radar gekeken en :( er was geen geschikte maatschappij voor mij maar heb inmiddels een besluit genomen ondanks dat ik duurder uit zal zijn ik blijf bij Unive want dat scheelt een hoop rompslomp en waarschijnlijk ook onverwachte teleurstellingen in hulpverleningskosten.Zit daar nu al vanaf de 80ger jaren (jubileum van 25 jaarbinnenkort :lol: )wie weet krijg je dan korting op de premie :lol: .Maar heb het en vind het nog steeds een reuze interessant gebeuren om uit te zoeken wie wat waar hoe en waarom......
En daarbij :lol: moeten ze nu eens werken voor de centen die ambtenaars grinik......is weer es wat anders dan koffie drinken....

Gesloten