LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Goudse verzekering heeft ombeschoft personeel

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
medeleeuw

De Goudse verzekering heeft ombeschoft personeel

Ongelezen bericht door medeleeuw »

mijn opstal verzekering liep bij de Goudse dacht ik, nu blijkt dat een ieder die jou adres kent zo maar je verzekering daar kan opzeggen.
Dit gebeurde bij mij ik vroeg of ze me de polis van de opstal verzekering konden door faxen omdat ik deze nodig had voor een nieuwe hypotheek, wat bleek mijn opstal verzekering was beeindigt maar niet door mijn.
Dus was ik al die tijd niet verzekerd zonder dat ik dit wist.
En het mooiste van alles ik sprak 4 mede werkers van de afdeling opstal deze konden niet begrijpen waarom ik zo kwaad was, en konden me ook niet zeggen wie deze verzekering heeft opgezegt, ze waren zo ombeschoft dat ze gewoon de horn op de haak gooiden.
Dus zoekt u een verzekering vooal niet bij de GOUDSE :twisted:

Jack747

Re: De Goudse verzekering heeft ombeschoft personeel

Ongelezen bericht door Jack747 »

@medeleeuw,

Let er allereerst aub op dat je hier geen onnodig gebruik maakt van vette letters. Dat wordt gezien als schreeuwen en zo gaan we hier niet met elkaar om is mijn idee. Als je dat richting de Goudse ook hebt gedaan... Dan kan het zijn dat wie de bal kaatst...

Dan over jou opmerking over je beeindigde opstalverzekering. Ik neem aan dat deze via een tussenpersoon (tp) liep. Deze heeft dan zeker van de opzegging een bericht gehad, met de vraag om te reageren op de opzegging. Normaliter informeert de tp dan bij jou met als doel de verzekering te behouden. Is dat niet gebeurd?
Als dan de verzekering definitief wordt opgezegd dan gebeurt dat per einddatum van het contract. Ruim van tevoren, meestal 1 a 2 maanden komt er een nieuw polisblad, waarop staat dat de verzekering is beeindigd per die en die datum. Heb je die ook niet gehad.

Wat de reden kan zijn is zo moeilijk te zeggen, een paar opties zijn:
- Je hebt in het verleden aan een andere tp je gegevens verstrekt. Deze heeft de verzekering middels een door jou getekend formulier opgezegd. Mogelijk loopt er dus nu eldere een polis
- Je hebt een probleem gehad met je tp, en jij of de tp hebben gezegd de relatie te beeinidgen. De tp heeft vervolgens de polis laten beeindigen
- Je hebt de premie niet voldaan aan de tp of aan de Goudse, deze hebben om die reden besloten de polis te beeindigen.

Om een juiste inschatting te maken moet je wat meer info achterlaten.

Succes!

Jack

medeleeuw

wat u zegt over de betaling kan kloppen dat is me ontgaan ik heb bij z,n 5 verzekeringsmaatsch. verzekeringen lopen en deze geschieden via een incasso.
maar het gaat hierom dat de verzekering gewoon door een ander is opgezegt zonder dat ik hier iets van af wist en hier over geen bericht van de verzekering heb gekregen dat mijn opstal verzekering beeindigt is, met als gevolg dat ik zonder het te weten niet verzekerd was.
Als ik nu niet om mijn polis hat gevraagt die ik nodig heb voor een nieuwe hypotheek had ik dit nog niet geweten, en stel mijn huis was af gebrand

Marion

Jack747

Hoi Medeleeuw,

Als er inderdaad geen betalingen zijn gedaan, kan dat de situatie gedeeltelijk verklaren. Een schadeverzekering is een zogenaamd tweezijdig contract. Dat betekent dat je als verzekeringnemer verplicht bent de premie te betalen. Doe je dat niet, ondanks aanmaningen, dan wordt de verzekeringsdekking opgeschort (= gestaakt totdat de premie weer volledig is betaald), je bent dan dus niet verzekerd.

Wat doet een maatschappij bij zogenaamde wanbetaling? Er zijn twee mogelijkheden:
- er wordt een incassoprocedure gestart, via incassobureau etc.
- men kiest ervoor het verzekeringscontract te beeindigen. Dat kan gebeuren bijvoorbeeld als je vaker de premie niet hebt betaald, of als je meerdere keren schaden hebt geclaimd

Het vreemde in jou verhaal is dat je zegt dat iemand anders de polis heeft opgezegd. Hoe wet je dat? Wie is diegene dan?

Succes!

Jack

medeleeuw

wie de polis heeft op gezegt weet de verzekering ook niet.
en ik heb nooit een aanmaning gehad mijn betalingen liepen via een incasso.
het is gewoon een kwalijke zaak dat derden je polis kunnen beeindigen zonder dat je het weet

Jack747

Hoi Medeleeuw,

Als je het niet eens bent met de gang van zaken, kun je het beste schriftelijk een klacht indienen over de gang van zaken, bij de verzekeraar en of de tussenpersoon.
Krijg je daar naar jou idee onvoldoende reactie op dan kun je via het klachteninstituut www.KIFID.nl een klacht indienen.

Succes!

Jack

Gesloten