LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De premievergelijker

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sterre123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2013 20:48

De premievergelijker

Ongelezen bericht door Sterre123 »

Is iemand bekend met deze verzekeraar?

Ik probeer sinds maart contact te krijgen met deze firma. Maar op geen enkele brief of email krijg ik een reactie.

Zij wilden na twee jaar mijn premie gaan verhogen zonder mij geinformeerd te hebben.
De premie ging met 50% omhoog.
Hier was ik het dus absoluut niet mee eens en heb de bank de opdracht gegeven om het terug te boeken.
Ik heb gelijk geprobeerd contact te leggen met deze verzekering maar tot op heden krijg ik geen respons.
Als ik naar het telefoonnumer bel, krijg ik een antwoordapparaat dat ik een email moet sturen.
Maar krijg geen reactie.

Nu heb ik een boete van de RDW gekregen van maar liefst 390 euro, omdat mijn auto in mei niet verzekerd zou zijn. Weer contact gezocht, maar weer geen reactie.
Nu hebben ze DAS incassobureau op mij afgestuurd. Maar hoe kan ik nou mijn verhaal doen als er geen response op mijn brieven en emails komt? Als ik nu niet betaal rij ik onverzekerd rond...

Heeft iemand tips?

Hartelijk dank!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De premievergelijker

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is volgens mij geen verzekeraar, maar alleen een tussenpersoon via welke je verzekeringen kunt afsluiten. Je verzekering is dus bij een andere maatschappij afgesloten

alfatrion
Berichten: 22042
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: De premievergelijker

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft eigenlijk onvoldoende informatie om uw situatie te beoordelen.

In zijn algemeenheid geld overeenkomsten niet zomaar kunnen worden aangepast. Als er algemene voorwaarden van toepassing zijn waarin staat dat dit wel kan, dan kan dit wel. U moet dan de mogelijkheid hebben om binnen een redelijke periode de overeenkomst te ontbinden.

Een verplichting die bij het bezitten van auto hoort is zorgen dat deze tenminste WA verzekerd is.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: De premievergelijker

Ongelezen bericht door Frantic2 »

met de weinige informatie die je geeft is die boete waarschijnlijk terecht. U heeft de premie niet betaald en dat wist u! Het maakt daarbij niet uit of je de hoogte van de premie betwist, u heeft de verplichting tot een verzekering voor uw voertuig.

Op dat moment had u de auto bij een andere verzekeraar moeten aanbieden, heeft u dat gedaan? Of heeft u een maand lang niks gedaan?

Dan mag u blij zijn dat u geen ongeval heeft veroorzaakt....

En ja, ik denk ook dat er wel degelijk een verklaring is voor de premie verhoging. een maatschappij zal die in de jaarlijkse polisstukken aan u verklaren en als u het er niet mee eens bent kan u overstappen of in gesprek gaan. Maar wel eerst betalen dan, dat lijkt mij logisch.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: De premievergelijker

Ongelezen bericht door Emcede »

Sterre123 schreef: Als ik nu niet betaal rij ik onverzekerd rond...!
Nee hoor, je rijdt NU al onverzekerd rond!!! Tip: auto laten staan tot het opgelost is want als je nu een ongeluk veroorzaakt zijn je problemen nog veel groter!! Leuk he, die internetclubs?...

Gesloten