LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] declaratie de friesland

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
moniquelohr

declaratie de friesland

Ongelezen bericht door moniquelohr »

wij hebben ons sinds dit jaar laten verzekeren bij de friesland voor onze ziektekostenverzekering. Echter nu wij voor het eerst gaan declareren, zijn ze niet thuis. Op de site wordt groot reclame gemaakt met terugbetaling binnen 6 werkdagen, echter onze declaratie is begin april reeds verzonden en er is nog geen geld teruggestort. Het gaat hier wel om 400 euro in totaal..... Op een email van vorige week werd twee dagen later teruggemaild, dat de declaratie op 10 april in behandeling was genomen. Verder geen excuses of verklaring. Erg slordig. Als dit met alle declaraties zo gaat?! Iemand nog meer slechte ervaringen hiermee?

anjeline

Re: declaratie de friesland

Ongelezen bericht door anjeline »

Wij wachten al sinds 01-03-2006 op uitbetaling van onze ingediende nota's.Dit beloopt op dit moment zo'n € 1300,00 die wij niet kunnen voorschieten.Na div.telefoontjes met VGZ steeds hetzelfde antwoord.Nieuw systeem uitbetalen werkt nog niet en wanneer het wel gaat werken weten ze nog niet.Wij hebben tot 06-05-2006 uitstel van betaling, maar daarna komt het incassoburo, is ons verzekerd.
Aanmaningskosten hebben we reeds moeten betalen.Op de site van VGZ staat echter dat uitbetaling binnen 20 werkdagen geschiedt!!
Wij worden een beetje wanhopig,want wij zitten niet op extra kosten te wachten.
Volgens het kabinet zouden de burgers geen hinder ondervingen van het nieuwe zorgstelsel.Nou, als het zo doorgaat komen wij wel in financiele probleme[/b]

EchteMeisje

Re: declaratie de friesland

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Hmmm dat is erg vreemd. Ik ben ook sinds 1 januari bij de Friesland verzekerd en mijn declaraties stonden 1,5 week op mijn rekening. En toen had ik mijn polis nog niet eens in huis.

Maar dat was al in maart. Misschien dat het op de declaratie-afdeling momenteel erg druk is geworden. Op zich ook wel een logische gevolgtrekking.

Eerst is het bij de acceptatie-afdeling druk vanwege de nieuwe aanvragen en wanneer die zijn verwerkt begint het declaraties te regenen.

Ik hoop voor je dat je je geld snel hebt.

Gesloten