LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Josephpo
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017 15:58

Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Josephpo »

Ik heb een levensverzekering bij Delta Lloyd die volgens de polis per 1 maart dient uit te keren. Delta Lloyd kondigt nu (december) al aan dat om administratieve redeneren de uitkering 10 dagen extra kan duren en het overmaken op mijn bankrekening nog eens een paar dagen meer. Kan dat zomaar? DIent Delta Lloyd dan het renteverlies niet te compenseren.
Ook al is de rente laag: het is een principe kwestie:: het 1 maart is het geld van mij en dien ik er vrij over te kunnen beschikken. Als Delta Lloyd van alle klanten ong. 10 dagen uitkeringen inhoudt, dan begrijp ik wel hoe de winst tot stand komt: in elk geval niet bij mij.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is Delta Lloyd in verzuim?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:Is Delta Lloyd in verzuim?
Niet van die moeilijke vragen stellen, hè? :mrgreen:
Het kan natuurlijk wel waar zijn, maar ik ben van mening dat alle financiële spelers eigenlijk legale oplichters zijn. Ze zullen het de klant altijd lastig maken.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja, dat mag Delta Lloyd. Tot de expiratiedatum staat het lijfrentebedrag vast. U mag er voor die datum niet aankomen, maar Delta Lloyd ook niet. Pas vanaf de expiratiedatum mag Delta Lloyd iets met het vrijkomend kapitaal voor u iets doen en daar hebben zij 10 dagen de tijd voor. Waarschijnlijk staat dit ook in de kleinste lettertjes van de voorwaarden waarmee u destijds akkoord bent gegaan.

Inderdaad, u loopt 10 dagen rente mis. Stel dat uw vrijkomend kapitaal € 20.000,= is en u zou 1% rente krijgen, wat heden ten dage al heel veel is, dan loopt u € 5,48 rente in die 10 dagen mis. En u denkt dat Delta Lloyd daar rijk van wordt? Ik denk dat de medewerker, die de afhandeling van uw kapitaal moet verzorgen in die 10 dagen, zeker het tienvoudige per uur kost. Zo bezien, als Delta Lloyd gratis voor u die afhandeling verzorgd, leveren zij daar eerder bij in als dat zij erop verdienen.

Moneyman
Berichten: 31138
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Moneyman »

Josephpo schreef:Ik heb een levensverzekering bij Delta Lloyd die volgens de polis per 1 maart dient uit te keren. Delta Lloyd kondigt nu (december) al aan dat om administratieve redeneren de uitkering 10 dagen extra kan duren en het overmaken op mijn bankrekening nog eens een paar dagen meer. Kan dat zomaar? DIent Delta Lloyd dan het renteverlies niet te compenseren.
Ook al is de rente laag: het is een principe kwestie:: het 1 maart is het geld van mij en dien ik er vrij over te kunnen beschikken. Als Delta Lloyd van alle klanten ong. 10 dagen uitkeringen inhoudt, dan begrijp ik wel hoe de winst tot stand komt: in elk geval niet bij mij.
Heb je zelf uberhaupt het rekensommetje al eens gemaakt? Het gaat over peanuts...

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door 16again »

BreejKC schreef:Tot de expiratiedatum staat het lijfrentebedrag vast. U mag er voor die datum niet aankomen, maar Delta Lloyd ook niet. Pas vanaf de expiratiedatum mag Delta Lloyd iets met het vrijkomend kapitaal voor u iets doen en daar hebben zij 10 dagen de tijd voor. Waarschijnlijk staat dit ook in de kleinste lettertjes van de voorwaarden waarmee u destijds akkoord bent gegaan
Waarom noemt men het dan uitstel?

BreejKC schreef:Zo bezien, als Delta Lloyd gratis voor u die afhandeling verzorgd, leveren zij daar eerder bij in als dat zij erop verdienen.
Alsof er geen (al dan niet verborgen) kosten in de polis gezeten hebben.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door kweenie »

Zulke polissen hebben komen in het algemeen op een vast moment in de maand tot uitkering/expiratie. Omdat DL en NN samen gaan, zullen ze de datum van beide verzekeraars waarschijnlijk op elkaar willen gaan afstemmen. Dan zullen ze nu dus al wel weten dat de polissen van DL gaan uitkeren op het moment dat de polissen van NN ook uitkeren.

Het hangt van de exacte voorwaarden af of dit zonder gevolgen wel of niet kan en mag. Meestal hebben ze een week of twee de tijd om uit te gaan keren, dus dan mag dit wel. Maar anders kan het zijn dat ze een (kleine) vergoeding moeten geven.

Moneyman
Berichten: 31138
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef: Waarom noemt men het dan uitstel?
TS noemt het zo. Ik zie niet dat Delta Lloyd het zo noemt.

Josephpo
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017 15:58

Re: Delta Lloyd kondigt uitstel uitbetaling levensverzekering aa

Ongelezen bericht door Josephpo »

Bedankt de reacties: ik krijg zo een redelijk beeld. Ik waardeer de reactie van BreejKC. Ik denk dat ie klopt....

Gesloten