Weliswaar zal ik dan maar vanaf het begin beginnen. Ik ben (zoals mijn inlognaam het aangeeft Melvin E.) en ben zelfstandig ondernemer met personeel en heb hier dan ook voor bij bovenstaande verzekeraar hierna te noemen Delta Lloyd een verzuimverzekering afgesloten, bovenstaande Arbodienst hierna te noemen Arboned is daarbij de aangewezene om voor een spoedige re-intregratie te zorgen.
In Februari 2008, is helaas mijn medewerker overspannen geraakt en heeft hij zich ziek gemeld, tot aan februari 2009 was er niks aan de hand, medewerker is heden nog steeds fulltime ziek en absoluut niet in staat om te werken.
In februari 2009 begonnen de eerste tekenen aan de muur te verschijnen namelijk jawel Delta lloyd zat op mijn erotiek pagina's te kijken. Een van de ondernemingen is dan ook van mij een Escort bureau evenals ik daarnaast nog eens vier andere ondernemingen heb.
In Maart 2009 kreeg ik op mijn vakantie telefoon van een zekere E. Kon.. een case manager van de Arboned, mijn medewerker was niet op komen dagen voor een spreekuur, Wablief we hebben nooit van u een uitnodiging ontvangen. Of ik dan nog even wel de 74,- euro van de spreek uur wou betalen anders zouden zij mijn medewerker niet meer behandelen! Echter na een jaar keurig altijd alles op tijd te betalen evenals de verzekeringspremies werd ik meteen als wanbetaler aangemerkt. Zoals je kan raden liet ik het er dit keer maar op aankomen je denkt toch niet dat ik ga betalen voor iets wat mij niet bevestigd is, en zo werd mijn medewerker niet meer opgeroepen voor een spreek uur.
Medewerker is tussentijds nog langs geweest op spreekuur en werd meteen voor van niet werkende ineens 50% aan het werk gezet maar boven aan de brief staat nog altijd 100% verzuim percentage.
Kort daarop melden zij de verzekeraar dat wij niet aan de behandeling mee werkten en dat zij ons daarom niet meer een uitnodigen voor gesprek zouden sturen. Beetje praten met dubbele tong maar goed. Ook waren er regelmatig gesprekken opgenomen door onze onderneming en doorgespeeld aan de verzekeraar, plotsklaps wist de Arboned dat ik hun gesprekken aan het opnemen was. Schijnbaar stonden zij via de achterdeur telkens met elkaar deze zaak uitvoerig met elkaarte bespreken.
Verzekeraar daar integer reageerde direct en staakte de uitkering, wij hebben uiteraard de Arboned in zijn hemd gezet en de verzekeraar per direct op de hoogte gesteld dat de Arboned de zaak bedonderde en om andere beweegredenen dan aan hun werd medegedeeld de behandeling werd gestaakt.
Toen kregen medewerker, ik en de accountant medewerkers van de Delta Lloyds criminaliteit en fraude onderzoekers over de vloer kijken of er toch nog een andere reden was om niet uit te keren.
Van fraude is echter niks gebleken.
Tussentijds moest medewerker een deskundigen oordeel halen bij het UWV en die volgde het voetspoor van de bedrijfsarts G.J Baa……. En achten hem ook in staat om te werken.
Jawel nu wou de verzekeraar in een keer nadien medewerker al reeds 5 maanden niet bij de Arbodienst was geweest een spreekuur inplannen zodat medewerker alsnog ook een loonwaarde kreeg van 50% met terugwerkende kracht dit nog gelukt is ook. En van fraude niks was gebleken met terugwerkende kracht 50% uit gaan keren over de 5 laatste voorgaande maanden.
Boven aan de brief staat echter verloop van het verzuim a 100% en als advies 50% loonswaarde. Nou mag ik toch aannemen dat een advies van een arts voor de toekomst wordt gegeven en niet voor het verleden.
Nu is het ook nog zo dat medewerker, ik als werkgever, huisarts, een second opinion bij een andere bedrijfsarts, een psycholoog, maatschappelijk werker en een huisarts allen achten dat medewerker niet in staat is om te werken en bedrijfsarts houd stevig vol aan zijn advies waarop de verzekeraar zijn uitkering doet. Daar integen de UWV en de Arboned vinden dat hij wel kan werken rara hoe kan dat.
Wij zijn sterk van mening dat de verzekeraar onder druk de Arboned in zijn greep houd. Stelletje achterbakse klootzakken zijn het, alles er maar aan te doen om niet te betalen en/of maar wat te zoeken
MENSEN ER ZIJN BETERE ARBODIENSTEN EN VERZEKERAARS DAN DIT SOORT HUICHELAARS!
Onderstaande brief maakt ook het een en andere duidelijk
TAV G.J. BAA….. (BEDRIJFSARTS) REGIO AMSTERDAM
Geachte heer G.J. Baa…..,
Hierbij deel ik u mede dat ik MCR E. H.D.O.N XXX XXXX officieel een klacht zal indienen, jegens u als bedrijfsarts bij Branche Organisatie arbodiensten (BOA). En een en ander bij Kifid - Onpartijdige hulp bij financiële geschillen voor de verzekeraar hierna te noemen Delta Lloyd.
Uw advies en het advies van de UWV echter niet bindend, om dhr. XXX 4 uur per dag en 5 dagen per week aan het werk te zetten is niet haalbaar.
Wij zijn tevens van mening dat u als bedrijfsarts en de Arboned in zijn geheel behoorlijk onder druk wordt gezet door bovenstaande verzekeraar. Van een onafhankelijk advies laat voor ons in ieder geval aan zijn wensen over.
Nogmaals benadruk ik u op het feit van de eerder ontstane gebeurtenis/geschil waarbij u aan onze onderneming verklaart dat de Arboned de behandelingen staakt vanwege het onbetaald laten van een factuur a 74 EUR, aan de andere zijde vermeld u aan de verzekeraar dat wij niet meewerken aan de behandelmethode. Echter praten met dubbele tong noemt men dat.
Verzekeraar daarentegen was niet bereid om tot uitkering van de schade over te gaan sterker kregen wij, medewerker en onze accountant bezoek van medewerkers fraude- en criminaliteit –bestrijding. Wij zien dit echter als manier om te zoeken naar iets wat er niet bestaat zodat de schade-uitkering ongegrond zal worden verklaard. Echter is uit het onderzoek niks gebleken dat er sprake was van fraudering.
Gedurende deze periode zijn er diverse telefonische gesprekken geweest met tussen u en verzekeraar en case manager E. Kon… en verzekeraar. Echter geheel met een bittere nasmaak. Zo werd er onder andere besproken dat wij gesprekken op zouden nemen, echter alleen de verzekeraar wist hier van.
Het is opmerkelijk te noemen dat de verzekeraar nadien uw werkadvies en percentage wel genoegen neemt met de te uitkeren schade nu deze gehalveerd is.
Op 20-03-2009 heeft u medewerker ten zwaarste aangerekend dat hij twee weken stil zou hebben gezeten, terwijl dhr. XXX vanwege bedrijfsvakantie daar echter niks aan kon doen.
Zowel wij, medewerker en maatschappelijk werk heeft met u contact opgenomen met de mededeling dat uw advies niet haalbaar is, het feit dat u met de mededeling kwam dat dhr. XXX na 1,5 jaar niet voorruit is gekomen is nou weer typisch zo’n feit dat u door de verzekeraar onder druk wordt gezet, wat gaat u dat nou aan dat dhr. XXX niet inzetbaar is voor werk u bent de schade afwikkelaar niet. Zoek dan een bijpassende behandeling of houd anders wijs uw mond, het proberen medewerker op deze manier aan de gang te krijgen werkt in zijn geheel tegen. Ik vind echter dat medewerker wel degelijk laat zien dat deze aan het werk wil, hij laat zich geheel uit eigen keuze bijstaan door maatschappelijk werk en psycholoog echter twee therapieën die u niet voorschrijft. Wij merken ook dat indien medewerker onder druk wordt gezet er helemaal niks uit hem komt, hij is echter nog minder op komen dagen op de werkvloer dan dat dit op vrijwillige arbeidstherapie was gebeurd.
Wij hebben medewerker zonder medische gegevens en zonder dat de bedrijfsarts van het bestaan van een verzekeraar afwist om een beoordeling gevraagd, u raad het zeker al, geheel afgekeurd en er wordt zelfs geadviseerd dat medewerker gebruik moet maken van een psychiater omdat hij zo met zichzelf in de knoei zit.
U heeft ook nog eens het lef gehad om medewerker te vragen om per direct een UWV verklaring langs te komen brengen, u begrijpt toch wel dat hier ook alternatieve manieren voor zijn, denkt u hierbij aan e-mail,fax of reguliere post, buiten het feit dat u van de verzekeraar voorzien was in deze stukken.
Als laatste heeft u medewerker, geconfronteerd met het feit dat hij eventueel voor een erotiek onderneming zal werken, de vraag alleen al, is van rancune er is vanaf het begin al duidelijk geweest dat dhr. XXX als computer technici door ons is aangenomen. Het feit dat XXX XXX diverse ondernemingen heeft zoals: Import en export van Chinese artikelen, Internet casino’s, Film sites, een gelegaliseerd escort bureau, diverse markten bijwoont, een computer installatie bedrijf heeft, webhosting en sites op maat maakt en bezig is met opzetten van een recyclingbedrijf doet dan ook helemaal niet te sprake. Indien u daar een opmerking van heeft wordt u gelieve verzocht te bellen onder nummer XXX-XXXXXXX in plaats dit met een geestelijk overspannen medewerker te bespreken. Uit onderzoek en onze statistieken is dan wel gebleken dat voorafgaande onze geschillen, de verzekeraar onze erotische pagina’s heeft bezocht en dat u zoals u tegen medewerker heeft verklaard ook heeft zitten zoeken op google. Ik begrijp niet wat u en de verzekeraar hiermee wenst te bereiken en wat dit te doen heeft met het lopend verzuim van medewerker.
Wij zijn bereid om dit voor een rechter voor te leiden, indien u uw advies niet bijstelt met terugwerkende kracht. Het is van rancune dat u niet alleen mijn mening maar ook die van mensen in de omgeving van dhr. XXX geestelijk bijstaan niet wilt delen.
Zoals mijn advocate mr. X. van XXXXX u heeft medegedeeld bent u voorafgaande aansprakelijk gesteld en zijn wij dan ook voornemens alle gelede schade bij u te verhalen.
Bijgaand treft u ook nog een concept brief aan, welke de gedachtegang van de maatschappelijk werkster betreft waar dhr. XXX gebruik van maakt. Bij voorhand spreekt haar mening naar ons standpunt. Deze brief is niet naar uw verzonden nu u na 3 pogingen tot bellen, haar eindelijk dan eens een keer heeft terug gebeld en zij de mogelijkheid heeft gekregen dit mondeling aan u te verklaren op 24-september-2009. U bleek hier uw standpunt niet te willen wijzigen.
Hoogachtend,
MCR E.
Arboned
t.a.v. dhr G.J. Baa……
post post post
10xx BS Amsterdam
Betreft; dhr XXX, geboortedatum XX-XX-XXXX
PLAATS, 23 september 2009
Geachte heer G.J. Baa……,
Deze brief schrijf ik naar aanleiding van uw onderzoek betreft de heer XXX. U verklaart, na uw laatste onderzoek met hem, dat hij voor 50% in staat is om zijn werk te hervatten. Deze verklaring geeft dhr XXX veel spanningsklachten waardoor ik graag de situatie met u zou willen bespreken. Ik begeleid dhr XXX en ik maak mij zorgen om zijn gemoedstoestand. Graag zou ik met u mijn zorgen met u willen delen. Helaas is mij dit telefonisch niet gelukt, vandaar mijn schrijven.
Al geruime tijd, sinds april 2009, begeleid ik dhr XXX. Hij heeft zich bij het maatschappelijk werk aangemeld wegens veel spaningsklachten en oververmoeidheid. Tijdens het intake gesprek blijkt dat er in een tijdsbestek van ongeveer 2 jaar tijd is er in het leven van dhr XXX veel gebeurt. Hij is door een faillissement zijn familiebedrijf kwijt geraakt, zijn geld kwijt geraakt, zijn familie door ruzie kwijt geraakt en boven op de schulden die hierdoor ontstaan werd ook zijn vrouw ernstig ziek.
Al deze gebeurtenissen, waarschijnlijk kan u zich dat ook voorstellen, hebben een grote impact gehad op het psychische en emotionele vlak.
Doordat de situatie rustiger aan het worden is maakt dat wel dat de druk in het hoofd van
dhr XXX groter wordt. De vermoeidheid, de pijn en het verlies lijken nu ineens op hem af te komen. Dit maakt dat hij erg veel last heeft van slapeloosheid, gestrest zijn, angstklachten, lichamelijke klachten, concentratie verlies en last van alles goed te ordenen en overzichtelijk te houden voor zichzelf. Meneer doet er alles aan om deze emoties onder controle te krijgen maar hij heeft telkens het gevoel dat hij continu net zijn hoofd boven het water uit kan houden. Elke druppel is er weer eentje teveel.
Dit geldt ook voor zijn werk. Hij wil dolgraag aan het werk maar hij merkt dat hij het werk niet goed kan uitvoeren. Hij kan zijn gedachten er niet bij houden, hij is onrustig, hij is angstig dat hij dingen vergeet of het niet goed doet en hij kan zich niet concentreren. Nu doet meneer werk in de computerbranche waardoor hij geconcentreerd met de computers bezig moet zijn. Ook moet hij de computer vaak van punt a naar punt b brengen in een drukke stad als Amsterdam. Door de drukte en zijn probleem betreft concentratie wordt de druk in zijn hoofd vergroot waardoor hij snel het overzicht verliest. Doordat hij het overzicht verliest wordt hij angstig en weet hij zich geen raad meer met wat te doen. Dit kan zeer gevaarlijke situaties opleveren omdat hij op dat moment niet meer ziet wat hij doet.
Tijdens de gesprekken met mij hebben we gekeken naar hoe meneer meer rust en ontspanning kan aanbrengen in zijn leven. Zodra hij meer ontspanning heeft kan hij beter het overzicht houden en zullen zijn stresklachten verminderd worden. Dit is echter geen makkelijk proces. Hierdoor heb ik hem ook al verwezen naar een psycholoog. Ook zal ik binnenkort met de psycholoog en huisarts “om de tafel gaan” om te kijken hoe we de zorgen rondom dhr XXX het beste kunnen aanpakken. De zorg is groot.
Nu begrijp ik goed dat u beslist om hem weer voor 50% aan het werk te zetten. De druk dat hij direct aan het werk moet en 4 dagen per week geeft hem net die extra druppel die de emmer doet overlopen. Hij schiet in de stress en de emoties worden weer heftig en onrustig. De druk op het werk weer op te pakken, wat bij veel mensen wellicht helpend werkt, werkt bij dhr XXX juist tegen hem en tegen zijn gezondheid.
Ik zou u daarom willen adviseren om nogmaals naar de situatie te kijken en te besluiten om een rustigere terugkeer naar het werk te bekijken. Dhr. XXX is er bij gebaat om samen met zijn werkgever te kijken wat er haalbaar is op het werk en in welk tempo dit kan gebeuren.
Mocht u hier vragen over hebben dan ben ik bereid deze te beantwoorden. U kunt mij van maandag tot en met donderdag bereiken op nummer XXXX- XXXXXX of via e-mail adres [email protected]
Met vriendelijke groet,
Maatschappelijk werkster
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Delta lloyd koopt bedrijfartsen Arboned om?
Re: Delta lloyd koopt bedrijfartsen Arboned om?
pfff.
graag even een samenvatting met de kern
graag even een samenvatting met de kern
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 17 mei 2009 13:21
Re: Delta lloyd koopt bedrijfartsen Arboned om?
Wat wil je precies?
Wil je ons laten weten dat je boos bent? Wil je ons om advies vragen? Wil je dat wij onze mening geven over verzekeraars, pooiers en medewerkers die niet op het spreekuur komen?
Wat je ook wil, deze posting is zo ontzettend langdraderig en vol emotie dat we er niet zoveel mee kunnen.
Wil je ons laten weten dat je boos bent? Wil je ons om advies vragen? Wil je dat wij onze mening geven over verzekeraars, pooiers en medewerkers die niet op het spreekuur komen?
Wat je ook wil, deze posting is zo ontzettend langdraderig en vol emotie dat we er niet zoveel mee kunnen.