LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] delta lloyd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
estherpereboom

delta lloyd

Ongelezen bericht door estherpereboom »

Ik wil hierbij melding maken van het volgende.

Per 1 april heb ik een baan. Hierdoor ben ik genoodzaakt over te stappen van een particuliere verzekering naar een ziekenfondsverzekering. Op advies van Ohra (waar ik particulier verzekerd was) heb ik een aanvullende verzekering AV Select bij Delta Lloyd (broertje van) aangevraagd, daar zij een dekking voor orthodontie in deze verzekering hebben opgenomen voor volwassenen tot een bedrag van Euro 1250,00. Ik heb zelf sinds 3 maanden een beugel en wilde mij hiervoor dus graag bijverzekeren. Nu heb ik echter een brief teruggekregen dat mijn aanvraag is afgewezen op grond van de gegevens in de gezondheidsverklaring. Na een aantal telefoontjes van mijn kant (want de klantvriendelijkheid is zeer ver te zoeken) werd mij meedegedeeld dat de verzekering is afgewezen op basis van voorziene kosten die gemaakt moeten worden voor mijn beugel! Er wordt dus een pakket met orthodontie aangeboden, waarbij de klant echter alleen geaccepteerd wordt indien zij geen kosten hiervoor maakt of gaat maken. De logica in deze is voor mij ver te zoeken. Bovendien geeft de summiere uitleg in hun brief het idee dat ik word afgewezen omdat ik ziek zou zijn, dit is dus niet echt bevorderlijk bij een evt. aanvraag bij een andere verzekeringsmaatschappij. Delta Lloyd spreekt mij hierin ook niet tegen, maar behoudt zich het recht voor om mensen te mogen afwijzen op basis van voornoemde uitleg. Te gek voor woorden! Wellicht iets om te onderzoeken? Groeten Esther Pereboom

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: delta lloyd

Ongelezen bericht door DJH »

zie de post 'acceptatie ziektekostenverzkering' van 'te zwaar bevonden'.

Is ongeveer gelijk geval.

Dora

Re: delta lloyd

Ongelezen bericht door Dora »

Een verzekeringsmaatschappij dekt risico's af, ofwel onvoorziene gebeurtenissen. Je KAN ziek worden, je fototoestel KAN gejat worden op vakantie, dat weet je niet van tevoren. In jouw geval weten ze bij voorbaat al dat je het ze meer gaat kosten dan dat het ze oplevert de komende tijd dus vette pech :( . Een brandend huis kun je ook niet verzekeren.

Gesloten