LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal Navigatiesysteem + Centraal Beheer Achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wiwes

Diefstal Navigatiesysteem + Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door wiwes »

Twee weken geleden is onze complete navigatie VDO Dayton gestolen. Cd bak en beeldschermpje is dmv doorgeknipte kabels van het stalen voetje die gemonteerd was in een Saab 900 NG 1998 verwijderd.
Heb aangifte gedaan en de zijruit is vervangen door Carr Glass.
Wel nu:

Het betrof een vdo dayton van bovengenoemd type. De afstandsbediening echter heeft men niet meegenomen.
Daarentegen de bak met cd die in de achterbak was gemonteerd wel.

De verzekering ( Central Beheer Achmea te Apeldoorn ) geeft aan dat ik geen bon heb van de aankoop van dit apparaat en het feit dat het geen geintegreerd systeem is welke in mijn auto was ingebouwd.

Zij bieden mij ter compensatie aan omdat het mijn eerste diefstalmelding betreft een coulanche van 75 euro.
Alsof ik ...die all risk verzekerd ben nog een gat in de lucht voor moet gaan springen.

In het eerste telefonisch gesprek ik genoemd door een medewerker van de afdeling schade dat ik naar de dealer zou kunnen gaan alwaar ik een evenredig nieuw systeem kon laten inbouwen ter waarde van het systeem welke in onze auto was gemonteerd.

Ik heb echter overleg met hen gehad nadat ik bij de dealer was geweest betreffende het weer inbouwen van een dergelijk systeem. Ik wou immers niet dat er een aantal weken nadien wederom ingebroken zou kunnen worden en wederom onze navigatie gestolen zou gaan worden. Dus verkoos ik een mobiel systeem boven een vast ingebouwd navigatiesysteem.

Nu heeft later een schadeexpert laten komen en laten kijken en deze heeft benoemd dat er geen sprake is van een vast navigatiesysteem af inbouw fabriek.
Nee dat zou best eens kunnen kloppen maar het VDO Dayton systeem kan ik in z;n geheel niet meenemen of verwijderen want het betrof hier een scherm die op een vast stalen pootje is gemonteerd en die met een kabel vastgelegd is en verbonden is met de cd laserbak die achterin is gemonteerd. Het is dus een juridisch steekspel betreffende wat nou de exacte omschrijving is van een geintegreerd systeem. Ik heb de auto destijds gekocht met dit systeem erbij. Hoe oud e.e.a. is weet ik niet en heb ook geen aankoopbonnen zoals de verzekering graag zou willen zien van mij. Een oneigenlijke vraag mi. En mi ook niet relevant.

Wij zijn in het bezit van een rechtsbijstandverzekering en deze zou graag de onderliggende stukken toegestuurd willen zien. Zij zien nl wel een zaak in het door ons voorgelegde probleem van deze verzekeraar en hun handelswijze.

Ik ben erg benieuwd of iemand eenzelfde ervaring heeft of wil delen met mij bij een andere verzekeraar ofwel dezelfde nl Centraal Beheer te Apeldoorn.

Het is toch van de zotte dat je all risk verzekerd bent...dikke premie betaalt..nog nooit geen diefstal schade en schade hebt gemeld en dat men nu dmv een fooitje de klant het bos in stuurt?

Graag jullie reacties en of ervaringen en op suggesties svp!!

wiwes

Re: Diefstal Navigatiesysteem + Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door wiwes »

Terugkomend op mijn eigen beschreven verhaal omtrent de gestolen navigatiesysteem kan ik meedelen dat Centraal Beheer Achmea na het plaatsen van ons bericht op Tros Radar.nl aktief contact heeft gezocht met ons een dag later!

Er zijn goede vervolgafspraken gemaakt betreffende de schaderegeling en dat heeft uiteindelijk geleid tot het uitbetalen van de schade voor het bedrag welke in de polis staat vermeld.

Ik waardeer het feit dat Centraal Beheer Achemea aktief contact met ons heeft opgenomen en klachten van klanten serieus nemen.
Het bleek hier om een stevige communicatiefout van hun kant te gaan.
Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Wel zou ik aktief contact blijven zoeken en niet met de eerste de beste teamleider of centralist / telefoniste akkoord gaan.

Als er telefonisch toezeggingen zijn gedaan direct vragen of ze dit willen bevestigen en aan je willen toesturen. Zo heb je mondeling de zaakjes zwart op wit staan nl. Blijf tevens beleefd. Wat je erin stopt krijg je ook weer terug.

Al met al tevreden over de manier van handelen van bovengenoemd bedrijf.
:D
Laatst gewijzigd door wiwes op 17 jul 2010 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

het is wel frappant, dat ze pas in actie zijn komen nadat je de publiciteit had gezocht.

thomaso

Ongelezen bericht door thomaso »

Hee hoe is dit nou allemaal opgelost? Heb namelijk precies hetzelfde probleem. groeten

PASOP_CENTRAALBEHEER

Ongelezen bericht door PASOP_CENTRAALBEHEER »

Het klopt dat ze er bij Centraal Beheer niet blij mee zijn als er negatieve publiciteit
op een forum staat omdat het mensen wel aan het denken zet.

In mijn geval heeft het er toe geleid dat CBA een voorschot heeft uitbetaald van
1.000 euro. De schade waar het om gaat is echter 30 a 50 keer zo groot !!

Het wordt tijd dat een aantal mensen de krachten bundelen. CBA kan namelijk een claim zomaar afwijzen en zie dan je geld maar eens te krijgen.

Ze willen me zelfs extra op kosten jagen door dingen na te vragen die ik met mijn advocaat heb besproken. Ik heb ze er op gewezen dat ik er niet van gediend ben om daar vervolgens een rekening voor te krijgen van mijn advocaat
en dat terwijl men vooralsnog niet van plan is om ook maar iets uit te betalen!!

Het is nu zelfs zo erg dat zelfs na 7 maanden er nog steeds geen betaling plaats heeft gevonden m.b.t. een inbraak tijdens mijn vakantie en ook mijn auto die werd gestolen en later door de Politie is teruggevonden - schade 2500 euro vastgesteld tijdens een contra expertise - ook daarvoor is nog niets betaald!

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

PASOP_CENTRAALBEHEER schreef:Het klopt dat ze er bij Centraal Beheer niet blij mee zijn als er negatieve publiciteit
op een forum staat omdat het mensen wel aan het denken zet.

In mijn geval heeft het er toe geleid dat CBA een voorschot heeft uitbetaald van
1.000 euro. De schade waar het om gaat is echter 30 a 50 keer zo groot !!

Het wordt tijd dat een aantal mensen de krachten bundelen. CBA kan namelijk een claim zomaar afwijzen en zie dan je geld maar eens te krijgen.

Ze willen me zelfs extra op kosten jagen door dingen na te vragen die ik met mijn advocaat heb besproken. Ik heb ze er op gewezen dat ik er niet van gediend ben om daar vervolgens een rekening voor te krijgen van mijn advocaat
en dat terwijl men vooralsnog niet van plan is om ook maar iets uit te betalen!!

Het is nu zelfs zo erg dat zelfs na 7 maanden er nog steeds geen betaling plaats heeft gevonden m.b.t. een inbraak tijdens mijn vakantie en ook mijn auto die werd gestolen en later door de Politie is teruggevonden - schade 2500 euro vastgesteld tijdens een contra expertise - ook daarvoor is nog niets betaald!

Ik weet wel dat ik NOOIT voor Achmea zou kiezen na alle ellende
die ik de afgelopen tijd over het bedrijf heb gelezen.
Niet normaal zoals ze omgaan met mensen en antwoorden
doen ze blijkbaar ook sporadisch heb ik tenminste gelezen
op een ander forum. t.w.LetselschadeHaaglanden.

Gesloten