LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Het is een verhoging van maar liefst 40%
Elly
Elly
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik zit nu dus gewoon in het schip met alles en moet nu zelf gaan
betalen.En dat is iets wat heel erg moeilijk gaat worden.
Ik leef van een uitkering en juist daarom heb ik deze verzekering
af gesloten.
Ik ben nu echt bang voor de consequenties die hier aan vast zitten.
En een andere verzekering zal me nooit accepteren.
Dus weet iemand heel zeker dat Pico Bello nooit zomaar zijn
voorwaarden mag veranderen???????
betalen.En dat is iets wat heel erg moeilijk gaat worden.
Ik leef van een uitkering en juist daarom heb ik deze verzekering
af gesloten.
Ik ben nu echt bang voor de consequenties die hier aan vast zitten.
En een andere verzekering zal me nooit accepteren.
Dus weet iemand heel zeker dat Pico Bello nooit zomaar zijn
voorwaarden mag veranderen???????
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Mijn premie is ook met 10 euro verhoogd op een bedrag van 35 euro
per kwartaal.
Dus gaan we eerst even een brief de deur uit doen met de opzegging hiervan.
En morgen meteen naar de bank om de automatische incasso stop te zetten.Vregeet dit niet te doen hoor!!!!
Anders kan je naar je geld fluiten.
.
Monique.........
per kwartaal.
Dus gaan we eerst even een brief de deur uit doen met de opzegging hiervan.
En morgen meteen naar de bank om de automatische incasso stop te zetten.Vregeet dit niet te doen hoor!!!!
Anders kan je naar je geld fluiten.
.
Monique.........
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ja, daarom hebben ze ook artikelnummer 2.1 in het leven geroepen. Er is een wettelijk vastgestelde termijn waarbinnen een verzekeraar eerst moet aankondigen dat een premieverhoging er aan zit te komen, zodat iedere verzekeringsnemer die het daar niet mee eens is, de gelegenheid heeft deze premie op te zeggen.Dus weet iemand heel zeker dat Pico Bello nooit zomaar zijn
voorwaarden mag veranderen???????
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik had zojuist mn schoondochter aan de lijn en die adviseert ook
aan iedereen die waar dan ook problemen mee heeft direct
aangetekend op te zeggen.
Ze mogen NOOIT zomaar de premie,s en voorwaarden veranderen.
Zij zit namenlijk in het Panel van Kassa en Radar en zal me verder
op de hoogte houden van wat er speelt.
En bij de stop zetting van de incasso meteen de rode kaart in te vullen.
Zijn er mensen die dit reeds hebben gedaan en toch nog problemen hebben met de inning van het geld, die moeten bij de bank meteen een Selectieve Incasso Blokkade aan vragen.
Dan wordt het DIRECT stop gezet...........................en kan PICO niets meer doen.
aan iedereen die waar dan ook problemen mee heeft direct
aangetekend op te zeggen.
Ze mogen NOOIT zomaar de premie,s en voorwaarden veranderen.
Zij zit namenlijk in het Panel van Kassa en Radar en zal me verder
op de hoogte houden van wat er speelt.
En bij de stop zetting van de incasso meteen de rode kaart in te vullen.
Zijn er mensen die dit reeds hebben gedaan en toch nog problemen hebben met de inning van het geld, die moeten bij de bank meteen een Selectieve Incasso Blokkade aan vragen.
Dan wordt het DIRECT stop gezet...........................en kan PICO niets meer doen.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Kan zij niet regelen dat Pico Bello een keer onderwerp wordt in één van hun uitzendingen?Zij zit namenlijk in het Panel van Kassa en Radar en zal me verder op de hoogte houden van wat er speelt.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ook wij gaan n.a.v. de forse verhoging van 40% onze 3 honden uit de verzekering halen.
Dit is gewoon niet normaal
Op deze manier blijven er wel erg weinig huisdren verzekerd bij Pico bello
Elly
Dit is gewoon niet normaal
Op deze manier blijven er wel erg weinig huisdren verzekerd bij Pico bello
Elly
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik denk ook dat ze zich hierdoor zelf ten gronde
gaan richten en dat is toch logisch!!!!
gaan richten en dat is toch logisch!!!!
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Tja, dat hebben ze toch zelf in de hand gewerkt op deze manier?Op deze manier blijven er wel erg weinig huisdren verzekerd bij Pico bello
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ja natuurlijk hebben ze dat aan zich zelf te danken.
En ergens heb ik het idee dat ze op deze manier van
iedereen af willen komen.
Want er is niemand die dit zo maar pikt.
En ergens heb ik het idee dat ze op deze manier van
iedereen af willen komen.
Want er is niemand die dit zo maar pikt.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ja, dat had ik ook al bedacht vanmiddag. Ik ken zo al tien mensen die de verzekering vandaag of de komende dagen zullen opzeggen.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Laten we nu allemaal eens een beroep gaan doen op
de Ombudsman.
Die heeft ook een vragenlijst van over de praktijken
van Dierenverzekeraars, waar ook Pico Bello bij staat.
Ik heb mn lijstje daar al ingevuld.
www.deombudsman.nl.
Alle publicatie kan helpen. Dus allemaal doen hoor !!!!!
de Ombudsman.
Die heeft ook een vragenlijst van over de praktijken
van Dierenverzekeraars, waar ook Pico Bello bij staat.
Ik heb mn lijstje daar al ingevuld.
www.deombudsman.nl.
Alle publicatie kan helpen. Dus allemaal doen hoor !!!!!
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ga ik doen!!!!!!
Elly
Elly
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Heb ook ineens een brief ontvangen van PicoBello die begint me":
Onze dank voor het afsluiten( ?????) van een PicoBello verzkering , met nieuwe voorwaarden en verhoging premie etc.
Heb hier hartelijk voor bedankt.
Men moet eerst maar eens mijn vorige deeclaraties op de juiste manier afhandelen.
Onze dank voor het afsluiten( ?????) van een PicoBello verzkering , met nieuwe voorwaarden en verhoging premie etc.
Heb hier hartelijk voor bedankt.
Men moet eerst maar eens mijn vorige deeclaraties op de juiste manier afhandelen.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Hoi Writers.
Ja dat formulier hebben we allemaal ontvangen en ik denk
dat niemand het er mee eens is.
Hier door val ik meteen buiten de verzekering, daar de vergoeding voor
Allergie er gewoon uit gehaald wordt.
En de vraag voor mij is nu ook, hoe moet ik verder????
Ik ga nu ook meteen ff naar het Postkantoor om Aangetekend op
te zeggen en naar de bank om de incasso stop te zetten.
Ik heb ook een reaktie geplaatst bij de Ombudsman, zie bij de reakties hier boven.
En zelfs bij Pico Bello zelf, of zij wel weten waar ze mee bezig zijn.
Monique................
Ja dat formulier hebben we allemaal ontvangen en ik denk
dat niemand het er mee eens is.
Hier door val ik meteen buiten de verzekering, daar de vergoeding voor
Allergie er gewoon uit gehaald wordt.
En de vraag voor mij is nu ook, hoe moet ik verder????
Ik ga nu ook meteen ff naar het Postkantoor om Aangetekend op
te zeggen en naar de bank om de incasso stop te zetten.
Ik heb ook een reaktie geplaatst bij de Ombudsman, zie bij de reakties hier boven.
En zelfs bij Pico Bello zelf, of zij wel weten waar ze mee bezig zijn.
Monique................
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 apr 2007 21:16
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik was tot vanavond ook verzekerd bij Pico Bello.
Via google heb ik in juni 2006 gezocht naar een verzekering voor mijn engelse bulldog die wel alles vergoed voor dit ras.
Pico Bello was die verzekering. Ik heb met ze gebeld en werd zeer vriendelijk geholpen door een meneer.
De eerste rekeningen die ik heb ingediend, werden allemaal netjes gedeclareerd, weliswaar op het laatste moment, maar het werd uitbetaald.
De laatst ingediende rekening was niet binnen de gestelde termijn uitbetaald en ik heb hierover contact gezocht.
De telefoon (wat overigens een 06- nummer is) word niet opgenomen. Heel vaak geprobeerd te bellen, maar helaas...
Toen besloten een mail te sturen waarin ik mijn klacht duidelijk heb gemaakt. Ik kreeg een mail terug vol met spelfouten en een vreemde zinsopbouw. Dat komt nou niet echt professioneel over. Ook werd er niet op mijn klachten ingegaan.
Er werd wel gezegd dat ze mijn rekening niet ontvangen zouden hebben (tuurlijk!) en dat ik die maar opnieuw moest toesturen.
Het bedrag is kort daarna wel overgemaakt, maar te weinig!
Weer een mail gestuurd omdat de heren wederom niet per telefoon bereikbaar waren. Ook hierop een hele vreemde mail terug ontvangen en is er een klein bedrag (nog steeds te weinig) overgemaakt.
Ik had toen geen zin meer om weer te mailen dat dit niet klopte, het ging ook nog maar om een paar euro.
Ik was verder wel tevreden over deze verzekering en een aantal weken terug heb ik ook mijn maine coon kat aangemeld.
Ik kreeg vorige week de polis thuis waar niets van klopte. De bedragen klopte niet, op de polis van de kat stond: soort dier: hond, daaronder ras: maine coon... Echt heel slordig.
Mijn telefoonnummer stond verkeerd op de polis, de plaatsnaam stond er verkeerd op en de premies waren ineens flink omhoog gegaan.
Ik heb hierop direct een mail (dezelfde ook per brief) verstuurd dat ik dit echt ongelofelijk vind en ik graag een nieuwe polis wil ontvangen met juiste gegevens.
Daarop vandaag een mail terug ontvangen, hier een gedeelte gekopieerd uit de mail:
//onze excusses voor deze fouten
de premies zijn miv. 01-04-2007 aangepast
1e aanpassing sinds 2005//
Hiervan ben ik niet op de hoogte gesteld door pico bello, ik ga hier ook zeker niet mee akkoord. Ik heb ze teruggemaild dat ik per direct mijn verzekeringen wil opzeggen.
Echt een zeer slordige organisatie, misschien wel oplichters.
Ik wil er in ieder geval niet achter komen, mocht dat laatste het geval zijn.
Groetjes Jody
Via google heb ik in juni 2006 gezocht naar een verzekering voor mijn engelse bulldog die wel alles vergoed voor dit ras.
Pico Bello was die verzekering. Ik heb met ze gebeld en werd zeer vriendelijk geholpen door een meneer.
De eerste rekeningen die ik heb ingediend, werden allemaal netjes gedeclareerd, weliswaar op het laatste moment, maar het werd uitbetaald.
De laatst ingediende rekening was niet binnen de gestelde termijn uitbetaald en ik heb hierover contact gezocht.
De telefoon (wat overigens een 06- nummer is) word niet opgenomen. Heel vaak geprobeerd te bellen, maar helaas...
Toen besloten een mail te sturen waarin ik mijn klacht duidelijk heb gemaakt. Ik kreeg een mail terug vol met spelfouten en een vreemde zinsopbouw. Dat komt nou niet echt professioneel over. Ook werd er niet op mijn klachten ingegaan.
Er werd wel gezegd dat ze mijn rekening niet ontvangen zouden hebben (tuurlijk!) en dat ik die maar opnieuw moest toesturen.
Het bedrag is kort daarna wel overgemaakt, maar te weinig!
Weer een mail gestuurd omdat de heren wederom niet per telefoon bereikbaar waren. Ook hierop een hele vreemde mail terug ontvangen en is er een klein bedrag (nog steeds te weinig) overgemaakt.
Ik had toen geen zin meer om weer te mailen dat dit niet klopte, het ging ook nog maar om een paar euro.
Ik was verder wel tevreden over deze verzekering en een aantal weken terug heb ik ook mijn maine coon kat aangemeld.
Ik kreeg vorige week de polis thuis waar niets van klopte. De bedragen klopte niet, op de polis van de kat stond: soort dier: hond, daaronder ras: maine coon... Echt heel slordig.
Mijn telefoonnummer stond verkeerd op de polis, de plaatsnaam stond er verkeerd op en de premies waren ineens flink omhoog gegaan.
Ik heb hierop direct een mail (dezelfde ook per brief) verstuurd dat ik dit echt ongelofelijk vind en ik graag een nieuwe polis wil ontvangen met juiste gegevens.
Daarop vandaag een mail terug ontvangen, hier een gedeelte gekopieerd uit de mail:
//onze excusses voor deze fouten
de premies zijn miv. 01-04-2007 aangepast
1e aanpassing sinds 2005//
Hiervan ben ik niet op de hoogte gesteld door pico bello, ik ga hier ook zeker niet mee akkoord. Ik heb ze teruggemaild dat ik per direct mijn verzekeringen wil opzeggen.
Echt een zeer slordige organisatie, misschien wel oplichters.
Ik wil er in ieder geval niet achter komen, mocht dat laatste het geval zijn.
Groetjes Jody
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar Pico Bello, met de vraag
wat ik nu moest beginnen nu de allergie medicijnen niet neer verzekerd werden.
Of zij een oplossing voor mij wisten.???
En ik krijg vandaag al een antwoord>>>>>>De allergie is uit het pakket genomen, Mevrouw!!!!!
Waar slaat dat op??? Ik heb direct terug gemaild dat ze de vraag eerst even goed moeten lezen voordat ze mij iets vertellen wat ik al weet.
En of ze mij toch even een goed antwoord willen geven, zou wel zo beleefd van ze wezen.
Ik ben heel benieuwd of er een reaktie komt.
wat ik nu moest beginnen nu de allergie medicijnen niet neer verzekerd werden.
Of zij een oplossing voor mij wisten.???
En ik krijg vandaag al een antwoord>>>>>>De allergie is uit het pakket genomen, Mevrouw!!!!!
Waar slaat dat op??? Ik heb direct terug gemaild dat ze de vraag eerst even goed moeten lezen voordat ze mij iets vertellen wat ik al weet.
En of ze mij toch even een goed antwoord willen geven, zou wel zo beleefd van ze wezen.
Ik ben heel benieuwd of er een reaktie komt.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ik verwacht niet dat je nog een reactie krijgt. Ik verwacht ook niet dat zij een oplossing zouden weten. Ze hebben al hun polisvoorwaarden tenslotte niet voor niets veranderd en aangepast.
Wil je nog wel verzekerd blijven bij Pico Bello nu de allergie niet meer vergoed wordt en ze een premiestijging van 45% hebben ingevoerd?
Wil je nog wel verzekerd blijven bij Pico Bello nu de allergie niet meer vergoed wordt en ze een premiestijging van 45% hebben ingevoerd?
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Hoi Laantje.
Ik heb alles al schriftelijk en aan getekend op gezegd en de
incasso stop gezet.
Zie mn artikel hier ergens boven.
Maar was gewoon benieuwd of ze een reatie zouden geven.
Juist omdat ik nu zonder een verzekering voor mn hond zit en
me ook nergens anders kan gaan verzekeren.
Ik heb alles al schriftelijk en aan getekend op gezegd en de
incasso stop gezet.
Zie mn artikel hier ergens boven.
Maar was gewoon benieuwd of ze een reatie zouden geven.
Juist omdat ik nu zonder een verzekering voor mn hond zit en
me ook nergens anders kan gaan verzekeren.
Re: Dierenverzekering Pico Bello
Ook wij hebben declaraties opgestuurd die niet uitbetaald worden door Pico Bello.
Ik denk dat ze de naam Pico Bello goed gekozen hebben. Ze zitten er zelf Pico Bello bij van ons premiegeld.
Het enige wat wij terug kregen was een goedkoop briefje dat aan de declaratie vastgeplakt zat met als tekst dat ze niet uitbetalen en dat de schade op de eigenaar van de andere hond moet verhaald worden. Welke eigenaar???
Het is zo dat ons vlinderhondje bijna doodgebeten was door een loslopende rottweiler. Het is onbekend wie de eigenaar is. Ze spreken in artikel 5.2 over schade toegebracht door derden, waar ze zich klaarblijkelijk op beroepen. Echter een hond kan nooit een derde partij zijn. Dat is immers geen rechtspersoon. Dus mijns inziens moeten ze gewoon uitbetalen. Maar als ik dit zo allemaal lees, twijfel ik of ze dat inderdaad nog gaan doen. Dit terwijl wij de combi polis hebben, dus ook voor ongevallen.
Ik wacht nu een mailtje van ze af met antwoord. Als zij blijven afzien van betalen, laten wij ook de premiebetalingen storneren en krijgen ze een aangetekende brief met opzegging.
Wat ons ook is opgevallen is dat kleine befragen wel worden uitgekeerd, maar zodra het schijnbaar teveel voor ze wordt zoeken ze smoesjes om niet uit te keren. Ook ondertekenen ze alleen met pico bello en niet met hun naam. Mogen we die soms niet weten? Het is toch altijd handig als je weet met wie je te maken hebt? Ook het primitieve taalgebruik viel ons op. Vooralsnog hoop ik op een goede afloop. Misschien wat naief, maar als je niemand meer kan vertrouwen, waar blijf je zelf dan?
Ik denk dat ze de naam Pico Bello goed gekozen hebben. Ze zitten er zelf Pico Bello bij van ons premiegeld.
Het enige wat wij terug kregen was een goedkoop briefje dat aan de declaratie vastgeplakt zat met als tekst dat ze niet uitbetalen en dat de schade op de eigenaar van de andere hond moet verhaald worden. Welke eigenaar???
Het is zo dat ons vlinderhondje bijna doodgebeten was door een loslopende rottweiler. Het is onbekend wie de eigenaar is. Ze spreken in artikel 5.2 over schade toegebracht door derden, waar ze zich klaarblijkelijk op beroepen. Echter een hond kan nooit een derde partij zijn. Dat is immers geen rechtspersoon. Dus mijns inziens moeten ze gewoon uitbetalen. Maar als ik dit zo allemaal lees, twijfel ik of ze dat inderdaad nog gaan doen. Dit terwijl wij de combi polis hebben, dus ook voor ongevallen.
Ik wacht nu een mailtje van ze af met antwoord. Als zij blijven afzien van betalen, laten wij ook de premiebetalingen storneren en krijgen ze een aangetekende brief met opzegging.
Wat ons ook is opgevallen is dat kleine befragen wel worden uitgekeerd, maar zodra het schijnbaar teveel voor ze wordt zoeken ze smoesjes om niet uit te keren. Ook ondertekenen ze alleen met pico bello en niet met hun naam. Mogen we die soms niet weten? Het is toch altijd handig als je weet met wie je te maken hebt? Ook het primitieve taalgebruik viel ons op. Vooralsnog hoop ik op een goede afloop. Misschien wat naief, maar als je niemand meer kan vertrouwen, waar blijf je zelf dan?