| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] discriminatie
discriminatie
afgelopen maand kregen mijn ouders hun nieuwe
polis voor de auto verzekering,nu dat was schrikken
vorig jaar betaalde ze €484,74 voor hun polis voledig casco
Nu moesten ze ineens 782.40 voor hun polis betalen.
Wij dachten dat er een fout was gemaakt na een email en bericht op de site
van de anwb achtergelaten te hebben of ze mij eventueel terug wilden bellen,wat na 4 dagen
nog steeds niet gebeurd was.
Toen zelf maar gebeld en wat bleek het was goed mijn vader is van 1928 en was een te groot risico geworden
en de auto was ook te oud 1997 hij moest maar een andere kopen,zo werd het gezegd,
hij heeft 35 schadevrije jaren eigenlijk meer maar de schaal gaat niet hoger
de B/M trede is 15 met 80% noclaim korting.
de dame aan de tel vertelde duidelijk dat het risico te hoog was geworden.
De startpremie van vorig jaar was € 1115.33 en dit was dnu € 2336.97 geworden,dat vonden ze normaal bij de anwb.
U begrijpt dat we gisteren een andere verzekering af gesloten hebben voor mijn ouders waarbij zels nog veel
minder gingen betalen dan vorig jaar en ook een voledig casco dekking want dan voelen die mensen zich lekker bij.
Ze gaan nu nog geen 40 euro per maand betalen
U begrijpt natuurlijk dat ik dit discriminatie van ouderen vind en ik heb ook al opgezegd
mijn auto gaat ook ergens anders heen en vele zullen volgen dat geef ik op een briefje.
Hartelijke groet
B.W.Tijl
deze brief heb ik namens mijn schoonouders geschreven want die zagen het niet meer zitten dat begrijpt U wel.
polis voor de auto verzekering,nu dat was schrikken
vorig jaar betaalde ze €484,74 voor hun polis voledig casco
Nu moesten ze ineens 782.40 voor hun polis betalen.
Wij dachten dat er een fout was gemaakt na een email en bericht op de site
van de anwb achtergelaten te hebben of ze mij eventueel terug wilden bellen,wat na 4 dagen
nog steeds niet gebeurd was.
Toen zelf maar gebeld en wat bleek het was goed mijn vader is van 1928 en was een te groot risico geworden
en de auto was ook te oud 1997 hij moest maar een andere kopen,zo werd het gezegd,
hij heeft 35 schadevrije jaren eigenlijk meer maar de schaal gaat niet hoger
de B/M trede is 15 met 80% noclaim korting.
de dame aan de tel vertelde duidelijk dat het risico te hoog was geworden.
De startpremie van vorig jaar was € 1115.33 en dit was dnu € 2336.97 geworden,dat vonden ze normaal bij de anwb.
U begrijpt dat we gisteren een andere verzekering af gesloten hebben voor mijn ouders waarbij zels nog veel
minder gingen betalen dan vorig jaar en ook een voledig casco dekking want dan voelen die mensen zich lekker bij.
Ze gaan nu nog geen 40 euro per maand betalen
U begrijpt natuurlijk dat ik dit discriminatie van ouderen vind en ik heb ook al opgezegd
mijn auto gaat ook ergens anders heen en vele zullen volgen dat geef ik op een briefje.
Hartelijke groet
B.W.Tijl
deze brief heb ik namens mijn schoonouders geschreven want die zagen het niet meer zitten dat begrijpt U wel.
Re: discriminatie
het is sneu voor uw ouders, maar het blijft gewoon een feit dat ouderen meer kans hebben op brokken maken, net zoals jongeren..... en daar hoor ik je niet over! Waarom moet een jonge knul met een 15 jaar oude auto meer premie betalen dan een 40 jarige vrouw met dezelfde auto???( beide zonder schadevrije jaren)
Waarom kan mijn 20 jarige zoon zijn dieseltje niet verzekeren bij veel maatschappijen? ( en nee, het is geen Golf TDI, oid)
Verzekeren is discrimineren....Het kan niet anders. Je sluit groepen uit en je geeft kortingen aan anderen...
ANWB is dit jaar( volgens de radio reclame) uitgeroepen tot meest klantvriendelijke verzekeraar.... Dus het verbaasd mij eigenlijk wel dat juist hen eigen achterban zich achtergesteld voelt.....
Waarom kan mijn 20 jarige zoon zijn dieseltje niet verzekeren bij veel maatschappijen? ( en nee, het is geen Golf TDI, oid)
Verzekeren is discrimineren....Het kan niet anders. Je sluit groepen uit en je geeft kortingen aan anderen...
ANWB is dit jaar( volgens de radio reclame) uitgeroepen tot meest klantvriendelijke verzekeraar.... Dus het verbaasd mij eigenlijk wel dat juist hen eigen achterban zich achtergesteld voelt.....
Wat een flauwe kul Frantic2, omdat iets is uitgeroepen tot het beste....is het nog niet altijd het beste.ANWB is dit jaar( volgens de radio reclame) uitgeroepen tot meest klantvriendelijke verzekeraar.... Dus het verbaasd mij eigenlijk wel dat juist hen eigen achterban zich achtergesteld voelt.....
Ouderen zijn inderdaad wat meer risicovol, maar niet zoals de jonkies ( in dit geval ook jouw zoon) die nog geen meter rij ervraring hebben.
Ik vind dat er duidelijker naar TS geantwoord dient te worden.
vogels schreef: Zelf zou ik van me leven niet instappen bij een 80-plusser.
Nou ik stap liever bij iemand van 80 in de auto dan bij dat jonge spul , wat tegenwoordig levensmoe is.
ik rij zelf wel, zowel bij een 18 als een 80 jarige, hoewel ik bij een 18 jarige toch echt eerder het stuur uit handen geef.ciske schreef:vogels schreef: Zelf zou ik van me leven niet instappen bij een 80-plusser.
Nou ik stap liever bij iemand van 80 in de auto dan bij dat jonge spul , wat tegenwoordig levensmoe is.
Ik ben in een paar jaar tijd 2x aangereden door een oudje, een reed vol door het rood en de ander reedt achter me en zag te laat dat het licht op rood stond
Kan me dus heel goed voorstellen dat de verzekering omhoog is gegaan. Hoop voor je ouders dat de nieuwe verzekering niet dezelfde mening heeft als de ANWB.
Kan me dus heel goed voorstellen dat de verzekering omhoog is gegaan. Hoop voor je ouders dat de nieuwe verzekering niet dezelfde mening heeft als de ANWB.
Daarbij; een volledig casco verzekering voor een auto van 15 jaar oud? De dagwaarde is niks meer, dus dat is echt weggegooid geld...
Er zijn ook mensen van 80+ die levensmoe zijn, maar die hebben dat niet door.ciske schreef:vogels schreef: Zelf zou ik van me leven niet instappen bij een 80-plusser.
In hun ogen rijden ze heel beheerst en rustig.
Maar zij voegen wel in op de snelweg met 60/70 km/h zonder te kijken (knipperlicht aan en gewoon langzaam gaan). Rijden vaak midden op de weg (waardoor andere de berm in moeten). Kunnen minder adequaat reageren als er wat onverwachts gebeurd.
Laatst stond er een autootje met een oud echtpaar stil midden op een druk kruispunt.
Ik dacht dat ze pech hadden (bestuurder was met een mobiel bezig), en meerdere met mij.
2 mannen richting de auto om ze van de kruising af te helpen (lees; duwen), maar dat was niet nodig?!
Ze wisten niet waar ze heen moesten en waren hun zoon aan het bellen voor de goede route... midden op een druk kruispunt. Ze hadden beide niet door dat ze daar levensgevaarlijk in de weg stonden.
Zachtjes (te voorzichtig) rijden en niet kijken is net zo gevaarlijk als te hard (en wel beter kijken).
Ik zeg nergens dat de reactievermogen van ouderen heel goed is, maar alsnog zijn de meeste ongelukken door de jongeren, dus nee ik stap niet bij een jonkie in.
@Berndv, ouderen die levensmoe zijn die hebben het echt wel door hoor.
@Berndv, ouderen die levensmoe zijn die hebben het echt wel door hoor.
Maar je betaald ook veel minder premie dan bij een nieuwere wagen.Jefdus schreef:Daarbij; een volledig casco verzekering voor een auto van 15 jaar oud? De dagwaarde is niks meer, dus dat is echt weggegooid geld...
Je betaald nl aan de hand van de dagwaarde.
Nou ik stap 10x liever bij een jonkie in dan bij een oudje 
@vogels ik zit dagelijks op de weg, maar de fouten die de jonkies maken, daar bedank ik echt voor.
vogels schreef:Een paar 100 mtr. zeker? Want je zit de hele dag hier op t forum.ciske schreef:@vogels ik zit dagelijks op de weg, maar de fouten die de jonkies maken, daar bedank ik echt voor.
Als je ze wilt lopen, geef dan effe een seintje, je hangt hier zelf al vaak dus kijk naar je zelf.
Je krijgt geen gelijk en ga je op de man/vrouw spelen, beetje kinderachtig.
Laatst gewijzigd door ciske op 29 okt 2012 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
@Ciske
Ik denk dat oudere vaker kleinere ongelukken hebben.
Ook omdat ze minder hard rijden en grotere wegen vaker ontwijken (en kortere afstanden rijden). Maar vooral overzicht; dus bv de weg oprijden zonder goed te kijken en kleinere parkeerschades hebben.
Iedereen maakt fouten in het verkeer en iedereen is weleens geschrokken van een medeweggebruiker die "ineens" voor je langskomt omdat je die niet (of te laat) gezien hebt.
Maar bij oudere gebeuren deze dingen veel vaker. Omdat andere snel reageren worden ongelukken gelukkig vaak voorkomen.
Mijn opa bv had het geeneens door dat tegenliggers helemaal de berm in moesten omdat hij niet op zijn eigen weghelft reed.
Ik denk dat oudere vaker kleinere ongelukken hebben.
Ook omdat ze minder hard rijden en grotere wegen vaker ontwijken (en kortere afstanden rijden). Maar vooral overzicht; dus bv de weg oprijden zonder goed te kijken en kleinere parkeerschades hebben.
Iedereen maakt fouten in het verkeer en iedereen is weleens geschrokken van een medeweggebruiker die "ineens" voor je langskomt omdat je die niet (of te laat) gezien hebt.
Maar bij oudere gebeuren deze dingen veel vaker. Omdat andere snel reageren worden ongelukken gelukkig vaak voorkomen.
Mijn opa bv had het geeneens door dat tegenliggers helemaal de berm in moesten omdat hij niet op zijn eigen weghelft reed.
@Brainless, ik erger mij ook wel eens aan de ouderen, net zo goed als een ander.
Maar als ik die geweldige jeugd zie rijden ( gelukkig niet alle 100%) dan word je niet vrolijk.
Maar als ik die geweldige jeugd zie rijden ( gelukkig niet alle 100%) dan word je niet vrolijk.
Laatst gewijzigd door ciske op 29 okt 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar het is allebei niets.ciske schreef:@Brainles, ik erger mij ook wel eens aan de ouderen, net zo goed als een ander.
Als je bij iemand inzit die denkt dat de vluchtstrook een extra baan is en andere auto's objecten die je zo snel mogelijk aan beide zijden moet inhalen is doodeng; maar bij iemand die met een slakkengangetje voor mensen de weg op duikt, met 60 invoegt op een drukke snelweg en verkeer van rechts niet ziet.. is net zo goed doodeng.
Brainless schreef:
Daar heb je absoluut gelijk in hoor, maar het is allebei niets.
Als je bij iemand inzit die denkt dat de vluchtstrook een extra baan is en andere auto's objecten die je zo snel mogelijk aan beide zijden moet inhalen is doodeng; maar bij iemand die met een slakkengangetje voor mensen de weg op duikt, met 60 invoegt op een drukke snelweg en verkeer van rechts niet ziet.. is net zo goed doodeng.
Met deze punten ben ik het met je eens.