LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Patrijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 10:34

Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door Patrijs »

Welke positieve en/of negatieve ervaringen heeft u met de autoverzekering van Ditzo? Het gaat mij vooral om de schade-afwikkeling, de helpdesk en de vervangende auto.
Bij voorbaat dank.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door Simon »

Hou er rekening mee dat de prijs o.a. laag kan worden gehouden door te bezuinigen op de schadeafwikkeling.

Patrijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2009 10:34

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door Patrijs »

Bedankt voor uw reactie, maar kunt u iets duidelijker zijn?
Heeft u concrete ervaringen met bezuiniging op schade-afwikkeling? Worden de voorwaarden niet nagekomen?

r020nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2009 20:46

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door r020nl »

Hallo,

Ik heb op 9 december een auto gekocht en deze bij Ditzo verzekerd (WA + beperkte casco). De reden dat ik voor Ditzo heb gekozen is vanwege hun reclame spotjes.

Ik baal ontzettend want mijn auto is gestolen in de nacht van 16 op 17 december. Ik hoopte dat hij weg gesleept zou zijn, maar de Dienst Stadstoezicht had mijn auto niet meegenomen. Gestolen dus.. Ik heb direct de politie gebeld en mijn auto als gestolen laten registreren en aangifte gedaan op het politieburo. Ik heb hierna meteen Ditzo op de hoogte gesteld.

De dame aan de telefoon was erg vriendelijk en vond het erg dat mijn auto weg was. Ze stelde direct voor vervangend vervoer te regelen. Hiervoor moest ze even bellen om erachter te komen waar een auto beschikbaar was. De dag zelf was er niets beschikbaar, maar de volgende dag kon ik een vervangende auto ophalen. Het (schade) bedrijf hield ook rekening met een gelijkwaardige vervangende auto.

Dus tot zover prima geregeld. Ik mag de auto voor 30 dagen houden. In de tussentijd hopen ze mijn gestolen auto terug te vinden. Ik heb vandaag nog een keer gebeld maar Ditzo wist nog niets nieuws te vertellen.

Ik zal de gang van zaken hier posten.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Ja daar heb je niet veel aan zo'n reactie van Simon. Algemeen verdachtmakingen helpen je niet bij een goede keuze.

Ditzo is overigens zeker niet de goedkoopste, maar wel helder en duidelijk in zijn voorwaarden en dat spreek me zeer aan. Download voor de gein eens de polisvoorwaarden van centraal beheer (een lijvig boekwerk met heel veel kleine lettertjes) en leg die naast van Ditzo. Toen was het voor mij helder, ik ga overstappen.

Ik ben dus ook bij Ditzo verzekerd en tot nu alles prima. Geen schade gehad tot nu toe, maar ook houdt ik de berichtgeving in de gaten en hoor nooit negatieve berichten over Ditzo, sterker nog ze zijn meestal positief. Ik overweeg ook om mijn andere schadeverzekeringen bij Ditzo te gaan onderbrengen.

stofzuigertje

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de dure reclame moeten ze of verlies of straks duurder worden....
Zo doorgaan kan niet.

Ze proberen de markt te veroveren en andere zijn goedkoper zie www.independer.nl voor een vergelijking.

De 30 dagen leenauto is omdat ze pas uitbetalen na 30 dagen dus nu al eens kijken of er iets leuks staat is mogelijk indien je koopt na deze 30 dagen onder voorbehoud dat de oude auto niet terug komt.
Als ze deze wel vinden moet meestal schade hersteld worden en of het dan wel of niet terug komt hangt af van de restwaarde, meestal word het export Afrika of zo omdat ze daar goedkoper herstellen en ze niet nog langer die huur auto hoeven te betalen, maar dus allen zoeken onder voorbehoud kopen indien de verzekeraar uit zou betalen...

henkvanlohuizen
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2009 11:01
Contacteer:

Re: Ditzo autoverzekering

Ongelezen bericht door henkvanlohuizen »

Er zijn ook genoeg websites waarop ervaringen te vinden zijn over de ditzo autoverzekering. Zoek maar eens in google.

http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1899&bi ... 1840c2e99e

Gesloten