LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo erg laks met schadeafhandelingen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nad

Ditzo erg laks met schadeafhandelingen

Ongelezen bericht door nad »

dames en heren

Ik heb bij Ditzo een alrisk autoverzekering.Betaal altijd netjes ,maaaaar als je schade hebt dan word je van kast naar de muur gestuurd.

Ik had op 06-11-2010 een diefstalschade gemeld.Een politierapport en getuigenrapport naar ze gestuurd.

De expert komt na 3 weken en steld dat de auto totall loss is en laat opkopers een bod doen op de auto.Je bent verplicht om de auto volgens Ditzo voorwaarden aan de hoogste opkoper te geven.Ik zou via mijn bankrekening 4100euro van de opkoper te krijgen.Ik had nog tegen de expert gezegd van straks heeft ie de auto en zegt van eee ja toch te veel diefstalschade.Neeee zegt de expert hij is gebonden aan een contract dus wat ie geboden heeft moet ie betalen.Ik zei oke dan mag ie de auto ophalen.Na 3weken nog geen geld op de rekening.Ik bel met de expert en die zegt vreemd,ik bel je zo terug.Na een poosje belt ie terug en zei dat ik met de opkoper moest bellen hij had nog vragen.Ik zei tegen de expert dat ik niets met de opkoper temaken had en dat ie het zelf moest oplossen,maar na enig aandringen besloot ik toch te bellen.De opkoper vond dat er te veel dingen uit de auto waren en bied 2600euro,waar ik het helemaar niet mee eens was en accepteerde het niet.Ik belde de expert weer en die zegt geen probleem de verzekering betaald de rest.Ik vertrouwde de expert niet en belde met Ditzo en vroeg hen of zei de resterende bedrag gaan aanvullen.Nee zegt ie wij zijn geen opvangnet.

Tot heden geen geld van opkoper en nog steeds niets van Ditzo.

Ik weet niet wat ik moet doen.

Heb ze ongeveer 100keer gebeld maar elke keer krijg ik te horen dat ze met een onderzoek bezig zijn.

mrflik

Re: Ditzo erg laks met schadeafhandelingen

Ongelezen bericht door mrflik »

nad schreef: Ik had op 06-11-2010 een diefstalschade gemeld.Een politierapport en getuigenrapport naar ze gestuurd.
Hebben ze ingebroken in de auto en daar wat uitgehaald? Diefstalschade is namelijk dat je auto zelf gestolen is normaliter.
nad schreef: De expert komt na 3 weken en steld dat de auto totall loss is en laat opkopers een bod doen op de auto.Je bent verplicht om de auto volgens Ditzo voorwaarden aan de hoogste opkoper te geven.
Ook dit is vreemd. De auto word eigendom van Ditzo bij totall loss, maar pas alleen wanneer jij hier ook mee akkoord gaat. Niemand kan jou verplichten je auto zo maar af te staan, ook een verzekeraar niet.

Het 3 weken wachten op een expert is ook behoorlijk lang, daarnaast ben je niet afhankelijk van de uitspraak van de expert, je kan een contra-expertise uit laten voeren door een andere expert.

Welke schade had te auto overigens om totall verklaard te worden? Vast iets meer dan alleen en paar ruitjes die doorgetikt waren?
nad schreef: Ik zou via mijn bankrekening 4100euro van de opkoper te krijgen.
Heb je dit op papier? Zo ja. Van wie? Van de expert of de verzekeraar?
nad schreef: Ik zei tegen de expert dat ik niets met de opkoper temaken had en dat ie het zelf moest oplossen,maar na enig aandringen besloot ik toch te bellen.

Helemaal goed, jij hebt alleen te maken met de verzekeraar en de expert.
nad schreef: Ik belde de expert weer en die zegt geen probleem de verzekering betaald de rest.Ik vertrouwde de expert niet en belde met Ditzo en vroeg hen of zei de resterende bedrag gaan aanvullen.Nee zegt ie wij zijn geen opvangnet.
Dit is een vreemd verhaal. Een expert stelt alleen de hoogte vast van een schade en heeft niets te zeggen over wat een verzekeraar uitkeert aan de verzekerde.

Je hebt nogal wat werk te doen:

Wat heb je allemaal op papier gekregen? Is er door de expert een schaderapport opgemaakt en heb je hier een kopie van? Zo nee, opvragen bij Ditzo (heb je recht op).

Informeer bij Ditzo ook naar de contra-expertise.

Heb je een vrijwaring ontvangen voor de auto? (zo nee, auto terug halen, dezet is nog steeds jouw eigendom)

Vraag welke termijn er staat voor het onderzoek, wat ze nu exact willen onderzoeken en of er al tussentijdse bevindingen zijn voorgekomen uit dit onderzoek.

Koppel deze antwoorden terug op het forum en we kijken wat we daarna verder kunnen doen.

Succes!

nad

hallo mrflik

bedankt voor je reactie.

U schijnt er veel over te weten.

Mijn auto stond bij een autodealer en toen was er in die weekend ingebroken bij de autodealer.Dus raam stuk interieur gestolen en sportvelgen en navigatie scherm en nog veel dingen.

De auto is dus economisch totall loss

De auto is gelijk overgeschreven door de opkoper.

U heeft gelijk ik ga morgen gelijk Ditzo bellen en vragen naar een kopie van de expertise.

Ik wil een advocaat inschakelen,maar zolang ik geen afwijzing heb kan de advocaat nog niets doen.

Hoelang mag een verzekering er over doen?

ik hoor graag van je.

alvast bedankt

nad

en nog een vraagje

wat is een contra-expertise?

mrflik

nad schreef:hallo mrflik
Mijn auto stond bij een autodealer en toen was er in die weekend ingebroken bij de autodealer.Dus raam stuk interieur gestolen en sportvelgen en navigatie scherm en nog veel dingen.

De auto is dus economisch totall loss
De auto stond bij een autodealer? Lijkt mij dat je Ditzo opdracht kan geven de schade uiteindelijk te verhalen. De autodealer heeft namelijk de verplichting om goed voor je auto te zorgen op het moment dat je deze daar aanbiedt (voor bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt, APK, etc.)
Maar dit terzijde...
nad schreef:hallo mrflik
Hoelang mag een verzekering er over doen?
Moeilijk te zeggen, hier is niets over geregeld bij wet. Ik heb geen ervaringen met prijsvechter Ditzo, maar wanneer ik iets heb aan mijn auto dan is mijn verzekeringsmaatschappij binnen enkele dagen klaar en gaan ze me helpen (daar betaal ik immers premie voor)

Ik zou als ik u was een contraexpertise uitvoeren. Dat is een 2nd opinion als bij bijvoorbeeld een dokter, maar dan door een expert. Deze kan tot hele ander conclusies komen. Jammer is het wel dat de auto inmiddels weg, dus daar valt wellicht niet meer naar te kijken door de expert.

De dagwaarde van de auto word bepaald aan de hand van diverse lijsten (bijv. een BOVAG-koers lijst).
Hierin kijkt men naar het bouwjaar van uw auto, gereden kilometers etc.

Wanneer u kunt aan tonen (met bijvoorbeeld nota's of foto's) dat uw auto meer waard was (bijvoorbeeld luxe uitvoering, geen krassen op de lak, dure sportvelgen etc.) dan hoeft u ook niet akkoord te gaan met de voorgestelde dagwaarde.

Kortom, mail/bel met Ditzo. Eis uitleg, en gezien het feit dat u EN geen auto meer heeft EN geen geld heeft gekregen dat ze voor het einde van de week met een antwoord komen.

Succes!

nad

hoi

bedankt voor je reactie.

Ik ga morgen WEER bellen en hopen dat ze me weer ECHT terug gaan bellen.

MENSEN DITZO IS ECHT EEN SLECHTE VERZEKERING.

mrflik

nad schreef:
MENSEN DITZO IS ECHT EEN SLECHTE VERZEKERING.
Gelukkig hebben ze de sorry-service :lol:

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Waarom "vergeten" mensen toch altijd belangrijke informatie in hun beklag te vermelden. "Oh, de auto stond bij de dealer..." blijkt nu, lijkt me mogelijk toch wel van belang voor de wijze van afhandeling cq verzekering, danwel voor het hele verhaal in het algemeen...?

nad

hallo allemaal,

ik heb gebeld en toen zouden ze me weer terugbellen.

WEER NIET TERUG GEBELD!!!!!!

mrflik

Toch maar eens in de pen klimmen of Ditzo een bezoekje brengen dan maar?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft de opkoper de juiste info gekregen?

Als jou dealer de foto bij verkoop stuurde en/of de schade is niet goed beschreven, want velgen en lederen stoelen zijn duur, net als Airbags en zo.

Verder ben je nooit verplicht te leveren, want als je bij een sloperij of via marktplaats andere stoelen en wielen kunt vinden of de winterbanden kan monteren hoeft hij niet ingeleverd te worden.

Verder is de opkoop prijs niet de dagwaarde maar restwaarde dus je moet de dagwaarde krijgen.
Ze mogen de opkoper de restwaarde laten betalen en de rest betalen zij dan.
Dan moet deze ingeleverd worden maar ik vermoed dat Ditzo niet zo leuk is als de reclame en ik geloof nooit de erg mooie reclame maar heb liever een vertrouwde langer bestaande verzekeraar die geen geld verspilde aan zoveel reclame.

Verder stond de auto bij garage dus deze is ook verantwoordelijk voor deze inbraak en heeft U geen rechtsbijstandsverzekering?

Ik vermoed dat de lage premie en dure reclame op deze manier terug verdiend moet worden om geen grote verliezen te maken.
Ditzo of Shitzo...

BasicRight

Ongelezen bericht door BasicRight »

PRECIES hetzelfde maak ik nu mee ik heb 15-juni-2012 aangifte gedaan en schademelding maar ik heb inmiddels nogsteeds geen besluit ontvangen.

Ook bij mij is de auto helaas door misverstand niet naar de toegewezen opkoper gegaan en ook bij mij is een expert ingeschakeld. Toen ik belde kreeg ik tehoren dat het schadebedrag klaarstond voor uitbetaling en inmiddels is er veel tijdgenomen voor het expertise rapport van CED.

Wat moet ik nu doen ik had ook een All risk verzekering bij Ditzo. Nu heb ik geen auto en geen geld. Ik moet mijn moeder regelmatig naar mijn zieke oma brengen, zware boodschappen moet ik al die tijd al lopend doen. Gelukkig heb ik een OV-jaarkaart om naar school en werk te gaan.

Het is een erg vervelende gebeurtenis en de afhandeling ook helaas. Ik zou mijn volgende auto ook gewoon weer bij Ditzo verzekeren mits deze schadeafhandeling netjes gebeurt.

Gesloten