Goedemiddag, de afgelopen periode ben ik op vakantie geweest in Mallorca en is mijn MacBook Air uit 2016 gestolen. Ik voldoe aan de polisvoorwaarden van Rabobank en krijg de dagwaarde van mijn laptop uitgekeerd. Vervolgens krijg ik te horen dat de dagwaarde van deze laptop €0 is en ik dus niks terugkrijg.
Dit vind ik erg vreemd aangezien naar mijn mening en ook de definitie van dagwaarde aangeven dat het bij een dagwaarde gaat om de waarde van verkoop direct voorafgaand aan het incident van schade/diefstal of het bedrag wat nodig is om een soortgelijk product opnieuw te kunnen kopen. Om exact dezelfde MacBook in gebruikte staat terug te kopen ben ik 500 a 600 euro kwijt. Echter de Rabobank beweert dat de laptop 0 euro waard is. Deze bedragen liggen flink uit elkaar en ik ben benieuwd of mensen ook ervaring hebben met een soortgelijke ervaring of advies dit aan te pakken. Alvast bedankt voor het meedenken.
Doorlopende reisverzekering Rabobank keert niets uit
Re: Doorlopende reisverzekering Rabobank keert niets uit
Er bestaan zogenoemde afschrijvingslijsten. Hierin kan je terugvinden welke termijn een bepaalde verzekeraar hanteert voor een bepaald product. Deze is van Interpolis, de verzekeringstak van de Rabobank.
Ze hanteren voor (Apple) laptops zo te lezen 6 jaar, maar voor laptops tot 1200 euro, maar 4 jaar, dus het zal afhangen van uw aanschafprijs denk ik. Onder de reisverzekering betalen ze voor producten ouder dan een jaar, de dagwaarde.
Ze hanteren voor (Apple) laptops zo te lezen 6 jaar, maar voor laptops tot 1200 euro, maar 4 jaar, dus het zal afhangen van uw aanschafprijs denk ik. Onder de reisverzekering betalen ze voor producten ouder dan een jaar, de dagwaarde.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Doorlopende reisverzekering Rabobank keert niets uit
Ongetwijfeld staat er naast die definitie ook een afschrijvingsmethode in de voorwaarden. Alleen als dat niet zo is, heb je een kans.JJ850 schreef: ↑16 feb 2022 16:03Dit vind ik erg vreemd aangezien naar mijn mening en ook de definitie van dagwaarde aangeven dat het bij een dagwaarde gaat om de waarde van verkoop direct voorafgaand aan het incident van schade/diefstal of het bedrag wat nodig is om een soortgelijk product opnieuw te kunnen kopen.
bupaul
vindt dit leuk