Is het mogelijk om twee verzekeringen te hebben lopen op 1 auto? Ik heb nl. per 1 juni een verzekering gestart bij Polis Direct en bij mijn weten een opzegging gestuurd naar de Amev.
Hier heb ik echter geen bevestiging van gehad en ook geen royementsverklaring.
Omdat ik afgelopen tijd weinig administratie heb gedaan (net bevallen van zoon), kom ik er nu dus pas achter dat ik de AMEV nog heb lopen.
Wat moet ik doen nu?
Er zijn wisselingen geweest bij AMEV, ook in onze tussenpersonen, maar ik kan niet bewijzen dat ik heb opgezegd, dus dan is het mijn woord tegen dat van hen, wel is mijn verzekering overgenomen door de verzekeringsunie, is dat dan eventueel een reden voor tussentijdse beeindiging(want andere maatschappij?)
Wie weet de oplossing?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dubbele verzekering
-
Gast
Re: dubbele verzekering
Technisch gezien is het mogelijk om twee polissen te hebben lopen. Echter zal er altijd maar 1 uitkering doen in geval van schade en dat zal de langstlopende zijn. De meeste verzekeraars zullen dan ook in hun voorwaarden hebben staan dat ze als tweede verzekeraar geen uitkering zullen verrichten.
In de praktijk komt het er dan op neer dat u de nieuwe polis kunt laten vervallen en de polis bij Amev nog moet laten lopen.
U kunt altijd een beroep doen op Amev wat betreft de opzegging. Afhankelijk van de vervaldatum en de polisvoorwaarden kunnen/willen ze de polis misschien nog wel beeindigen
In de praktijk komt het er dan op neer dat u de nieuwe polis kunt laten vervallen en de polis bij Amev nog moet laten lopen.
U kunt altijd een beroep doen op Amev wat betreft de opzegging. Afhankelijk van de vervaldatum en de polisvoorwaarden kunnen/willen ze de polis misschien nog wel beeindigen
-
opus4
Als polisdirect een beetje klantvriendelijk is halen ze de polis door per ingangsdatum. Per contractsvervaldatum kun je dan alsnog over naar deze verzekeraar. DENK EERST EENS GOED NA OF JE DAT WEL WIL..... Anders heb je een goede kans dat je je weer kunt melden bij dit forum na de eerste discussie met Polisdirect.
Als het gaat om goedkoop, maar ook goed kijk dan eens naar ZLM of Sterpolis
Lars
Als het gaat om goedkoop, maar ook goed kijk dan eens naar ZLM of Sterpolis
Lars
-
EchteMeisje
Nog eventjes:
Polisdirect is verplicht om de verzekering per ingangsdatum te beeindigen als je daarom vraagt.
Polisdirect is verplicht om de verzekering per ingangsdatum te beeindigen als je daarom vraagt.
-
esther75
het is geregeld
Polis direct haalt de polis door en ik blijf dit jaar nog bij de amev, en ga dan naar IAK, dat is nog voordeliger
Polis direct haalt de polis door en ik blijf dit jaar nog bij de amev, en ga dan naar IAK, dat is nog voordeliger
-
Gast
Ja das ook wel weer waar....offe nie dan?Geplaatst op 27 Jul 2004 18:45 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Technisch gezien is het mogelijk om twee polissen te hebben lopen. Echter zal er altijd maar 1 uitkering doen in geval van schade en dat zal de langstlopende zijn. De meeste verzekeraars zullen dan ook in hun voorwaarden hebben staan dat ze als tweede verzekeraar geen uitkering zullen verrichten