LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen autoverzekering na Leaseauto (Allsecur)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
yumo

Eigen autoverzekering na Leaseauto (Allsecur)

Ongelezen bericht door yumo »

Beste Lezer,

Onlangs heb ik mijn leaseauto ingeleverd en een eigen auto gekocht. Ik heb de verzekering gebeld en gevraagd of ik recht had op mijn schadevrije jaren van "voor de leaseauto".

Allsecur vertelde dat dit geen probleem was, ik moest gewoon het aantal jaar invullen. Omdat ik maar 2 jaar geleased heb hoefde dit geen probleem op te leveren. " Mocht hij toch geweigerd worden heb je alleen een brief nodig van de leasemaatschapij" aldus de telefoniste van allsecur.

Zoals ook in de uitzending behandeld; de verzekering wilde mijn schade vrije jaren van "voor de leaseauto" niet meer doorzetten, zo vertelde zij mij 1 maand na het afsluiten van de verzekering. Ik heb hierover gebeld, en gevraagd wat ik moest doen om dit wel te krijgen.

Allsecur vertelde mij dat ik een brief van Dutchlease (De leasemaatschappij) nodig had om alsnog aanspraak te maken op de schadevrije jaren. Tot zo ver nog in lijn met wat de telefoniste mij ook eerder vertelde.

Toegegeven; het heeft even geduurd voordat ik de brief van Dutchlease had (1 week); de auto stond op naam van mijn vorige werkgever, en hij moest bevestigen dat ik daadwerkelijk de auto 2 jaar lang gereden heb. Hij heeft dit bevestigd aan Dutchlease, en dus heb ik inmiddels een "bestuurdersverklaring". Deze brief heb ik per email ontvangen.

Deze brief is gericht aan mijn oud werkgever, en er staat in dat ik de desbetreffende auto heb gereden en dat ik geen schade heb gehad of anderszins aanspraak heb moeten maken op mijn verzekering.

Dit formulier heb ik doorgestuurd naar Allsecur. Echter nu het probleem ; Allsecur gaat niet akkoord... volgens hun betreft dit een Bestuurdersverklaring en geen leaseverklaring ; de auto staat uitgeleend aan mijn ex-werkgever en niet aan mij.

Ik heb wederom Allsecur gebeld. De telefoniste bevestigd dat de informatie die ze willen in de brief staat, maar dat de aanhef aan mij had moeten zijn. "ik snap ook niet waarom, maar dat is hoe wij het willen". Zo bevestigd zij zelf.

Vanzelfsprekend wordt mijn premie nu verhoogd (7 schade vrije jaren minder).

De vraag is:
1. Mag allsecur dit zomaar, ze hebben namelijk eerder beloofd dat het geen probleem zou zijn?
2. Is er daadwerkelijk een verschil tussen de 2 formulieren?

vroem

Re: Eigen autoverzekering na Leaseauto (Allsecur)

Ongelezen bericht door vroem »

aangezien je geloof ik alles telefonisch hebt gedaan en niets zwart op wit hebt over de toezegging heb je geen poot om op te staan...
Ik zou nogmaals, maar nu schriftelijk , navragen wat ze precies nodig hebben ervoor, (hoeveel jaar lease gereden is is ook wel handig voor bepaling schadevrije jaren). Wellicht voldoet een verklaring van de werkgever trouwens ook, met bijsluiting dan van de al in bezit zijnde verklaring van de leasemaatschappij.

Allsecur Nederland

Ongelezen bericht door Allsecur Nederland »

Beste Yumo,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je een slechte ervaring hebt gehad met onze dienstverlening.

Als verzekeraar zijn wij niet verplicht om schadevrije jaren toe te kennen op basis van een leaseverklaring, maar uit coulance doen we dit in veel gevallen toch. Als er niet meer dan 1 jaar tussen de einddatum van de leaseperiode en de startdatum van de verzekering zit, dan kan de leaseverklaring 'omgezet' worden naar schadevrije jaren. Hoeveel schadevrije jaren een leaseverklaring oplevert, hangt af van de leaseperiode is en het aantal (schuld-)schades dat er in die periode is geweest.

Als de verklaring is goedgekeurd, worden ook schadevrije jaren die daarvoor opgebouwd zijn bij een particuliere verzekering overgenomen, mits deze periode aansluit op de leaseperiode. Wij maken wel onderscheid tussen een leaseverklaring en een werkgeversverklaring, waarbij de laatstgenoemde niet kan worden geaccepteerd. Dit betekent dus dat je zelf een leasecontract moet hebben gehad, of als enige bestuurder van de lease-auto geregistreerd moet staan.

Graag kijk ik met je mee of wij de door jou aangeleverde verklaring alsnog kunnen goedkeuren, of dat je een andere verklaring kunt krijgen die we wel kunnen accepteren. Ik begrijp dat dit een groot verschil kan maken in je schadevrije jaren en je premie, dus ik hoop dat we hieruit kunnen komen.

Je kunt een privébericht sturen op dit forum met daarin je contactgegevens, dan nemen wij contact met je op hierover. Je mag ook bellen met onze klantenservice en vragen naar één van de medewerkers van het webcare team of een mail sturen naar [email protected].

Wij hopen iets van je te horen,

Met vriendelijke groeten,
Dirk van der Heijden van Allsecur

Allsecur Nederland

Ongelezen bericht door Allsecur Nederland »

Beste Yumo,

Naar aanleiding van mijn vorige bericht had je een e-mail naar ons gestuurd, wij hebben dit behandeld en hierover heb ik je net teruggebeld. Zoals je inmiddels weet, hebben wij besloten om uit coulance de verklaring toch te accepteren en daarmee ook schadevrije jaren die voor de leaseperiode zijn opgebouwd.

Bedankt voor het prettige gesprek en we hopen dat je nog lang verzekerd blijft bij ons.

Met vriendelijke groeten,
Dirk van der Heijden
Namens Allsecur

Gesloten