LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
emwaterman
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2008 10:56

Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Ongelezen bericht door emwaterman »

:twisted: Al 30 jaar een woongarantverzekering bij Het Groene land Achmea
2 jaar geleden overgenomen door CentraalBeheer Achmea.Premie wer overgenomen met indexaanpassing. Heden ( 17-12-2009 ) geeft men mij te kennen dat de premie niet meer kostendekkend is en dat ik een enorme premieverhoging moet betalen voor 2010 t.w Inboedel was in 2009 € 47,13 wordt in 2010 € 85,13 =80,6% verhoging?! Opstal was in 2009 € 54,43 wordt in 2010 € 95,94 = 76,2% verhoging.
Daarbij heeft men ons uit de ongevallenverzekering gegooid aangezien ik 65 jaar werd. ( nooit schade geclaimd )
Als ik dit niet accepteer dan moet ik maar opzeggen voor 31-12-2009 aldus CentraalBeheer.
Maar zo werkt het toch niet. Ik vind dit zeer onbehoorlijk
Wat kan ik voor stappen ondernemen? :twisted:

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Ongelezen bericht door Rense »

Gewoon een andere verzekeraar zoeken.

Ongevallenverzekering stopt bij de meeste verzekeraars op 65-jarige leeftijd.

Groet,

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Ongelezen bericht door Byob »

Premie alleen zeg eigenlijk niet zoveel, kan er meer veranderd zijn ten opzihte van uw oude polis? Voorwaarden verbeterd, verzekerdbedrag verhoogd.

De premie die u namelijk betaalde voor uw opstal was wel erg laag, wat volgens mij een heel laag verzekerdbedrag inhoud, of een hele lage premiestelling, wat weer kan inhouden dat u een beperkte dekking kunt hebben gehad???

De voorwaarden van de ongevallenverzekering zijn volgens mij duidelijk genoeg om uw andere vraag te beantwoorden:
1.1 Verzekerden
Afhankelijk van wie er op de polis als verzekerden staan omschreven, worden als
verzekerden beschouwd:
a. u, voor zover u aan het begin van de verzekeringstermijn de 65-jarige leeftijd
nog niet heeft bereikt;
b. uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner, voor zover deze aan het begin van
de verzekeringstermijn de 65-jarige leeftijd nog niet heeft bereikt;
c. de kinderen van u of van uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner die bij u
inwonen, voor zover zij aan het begin van de verzekeringstermijn de leeftijd
van 21 jaar nog niet hebben bereikt;
d. de onder c. genoemde kinderen, die voor studie dan wel stage uitwonend zijn,
voor zover zij aan het begin van de verzekeringstermijn de leeftijd van 21 jaar
nog niet hebben bereikt.
Meer maatschappijen hanteren die maximale leeftijdsgrens.

francisleschot
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2010 00:05

Re: Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Ongelezen bericht door francisleschot »

Het is inderdaad schandalig! Ook bij mij heeft Centraal Achmea de premie verhoogd van de woongarantverzekering met bijna 70%.

Protesteren, uitleg vragen en zeker weg gaan al is het maar om te laten zien dat je dit schandalig vindt.

Ik hoop dat Radr hier iets aan wil doen!!

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Extreme premiestijging woongarantverzekering CentraalBeheer

Ongelezen bericht door testcase »

Waarom moet radar hier iets aan doen. U kunt zelf een krachtig signaal geven. Opstappen en ergens anders verzekeren.

Gesloten