Hallo,
Een paar jaar geleden heeft mijn vriendin een belegginspolis bij falcon leven afgesloten om een pensioengat te dichten. Deze wil ze nu graag beeindigen. Gezien het feit dat mijn vriendin slechts een klein bedrag betaalde per maand en beurskoersen natuurlijk dramatisch omlaag zijn gegaan, is het opgebouwde bedrag van de polis circa 1500 euro.
Dat het beeindigen van deze polis als nadeel heeft dat er belasting over dit bedrag betaalt moet worden, begrijpt ze en dat is ok wat haar betreft.
Wat echter niet ok lijkt, is dat bij beeindigen aan Falcon leven nog zogenaamde eerste kosten betaald moeten worden. Wat ik ervan begrijp zijn dit 'eenmalige' kosten die Falcon Leven over de hele loop van het product verspreid (nog naast terugkerende beheerskosten).
De vragen die ik heb zijn:
- Mag Falcon leven dit op deze manier doen?
- Stel dat ten gevolge van koersontwikkelingen de waarde van haar polis onder de totale nog te betalen eerste kosten komen, kan mijn vriendin dan verplicht worden het overige bedrag ook nog aan Falcon te betalen?
- Zijn er mogelijkheden om hier onder uit te komen? Is het zinvol om naar het Kifid te gaan, kan er een beroep gedaan worden op misrepresenatie of iets dergelijks?
Dank!
Bram
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Falcon leven belegginspolis
Re: Falcon leven belegginspolis
Is het, gezien de belastingheffing, niet verstandiger om het geld van de polis op een bankspaarrekening te zetten? Dan blijft het beschikbaar voor aanvullend pensioen.
Re: Falcon leven belegginspolis
Ik dacht dat iedere vorm van uit laten betalen belast was. Wellicht is dit verstandiger. Echter, zo lang we nog zulke absurd hoge kosten moeten betalen om het product te beeindigen is geen enkele alternatieve manier van investeren echt aantrekkelijk; mijn vraag gaat dan ook met name over of hier onder uit te komen valt.
Bedankt!
Bedankt!