FBTO niet meer bereikbaar

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sunset3

FBTO niet meer bereikbaar

Ongelezen bericht door sunset3 »

Bijna 30 jaar heb ik al onze auto’s verzekert bij Fbto, maar ze zijn niet meer telefonisch te bereiken. Je wordt gedwongen om met een AI chatbot te communiceren. De “manager van het jaar” die dit bedacht heeft bij dit Friese bedrijf moeten ze meteen ontslaan. Klantvriendelijkheid stond altijd hoog in het vaandel, dat wordt in één keer overboord gegooid. Ik heb nog een klacht ingediend, die willen ze wel graag telefonisch afdoen geloof ik. Snappen ze nou na zoveel jaren niet dat alles om klantvriendelijk gaat? Goodwill komt te voet en gaat te paard. Prima, maar ik zeg al onze verzekeringen op en adviseer iedereen hetzelfde te doen. Exit FBTO.

witte angora

Re: FBTO niet meer bereikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Was inderdaad de reden om mijn autoverzekering zeer rap elders onder te brengen. Prima dat bedrijven geld willen verdienen, prima dat ze bepaalde keuzes maken. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar in mee moet gaan. Er zijn gelukkig genoeg andere aanbieders, waar je in geval van nood wél direct telefonisch contact kan hebben.

Maar het is natuurlijk wel zo dat anderen het wél prima vinden, en dat mag natuurlijk ook. Voor hen is een maatschappij als FBTO weer wel geschikt.

Toch even een vraagje: wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken?

sunset3

Ongelezen bericht door sunset3 »

Beste witte angora,
Dank voor je reactie. Ik wil eigenlijk bekendheid geven aan deze ingeslagen weg van FBTO. Ik kom er nu pas achter, maar het is al maandenlang praktijk gezien de klachten op internet. Ik kan er daadwerkelijk niet bij dat een commercieel bedrijf de wijze van communicatie met zijn eigen klanten onmogelijk maakt. Want geloof mij, communiceren met een AI chatbot is geen pretje.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met het alarmnummer een paar jaar terug. Ik kan ook geen enkele reden bedenken waarom ik ze zou bellen buiten dat om.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit is inderdaad wel treurig:
Online gemak staat bij FBTO voorop. Omdat onze klanten daar om vragen en er erg tevreden over zijn. Ook als je ons belt via (058) 234 56 78, verwijzen wij je naar een online oplossing. Voor sommige vragen staan onze collega’s telefonisch voor je klaar:

je zorgdeclaratie
je gemelde schade
een juridisch conflict
Daar heeft inderdaad weer een consultant/markering bobo zijn zakken weer heerlijk gevuld met het frustreren en afpoeieren van klanten.
Prima dat je een online omgeving hebt die veel vragen afvangt. Maar ga nooit het klanten onmogelijk maken je met een vraag direct te benaderen. Er zijn altijd vragen waar een online omgeving of een chatbot AI je nét niet mee kan helpen. Dan wil je gewoon een mens aan de lijn.

Maar goed, dan maar brieven schrijven naar FBTO:
Postbus 318
8901 BC Leeuwarden

Sophialaan 50
8911 AE Leeuwarden

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tip, wen er maar aan, want over 5 jaar krijg je nergens nog een mens aan de lijn.
Nu alvast beginnen, scheelt veel overstappen en ergernis de komende jaren.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

"Omdat onze klanten daarom vragen" jaja klanten vragen bewust om slechtere service. Aan dat soort "managers" gaan bedrijven kapot.

Nijogeth

Het gaat om online gemak. En ja, dat heb ik graag. Even snel iets regelen via de website scheelt een hoop in vergelijking met overal voor moeten bellen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eens, alleen als online geen oplossing biedt wil ook u iemand spreken om de zaak op te lossen.
Het een moet het ander niet uitsluiten.

En een slim bedrijf gebruikt deze klantvragen om hun online omgeving te verbeteren en uit te breiden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

O wat triest. Ik had het nog niet opgemerkt.
Vanavond de FBTO verzekeringen maar eens opzeggen, en elders afsluiten.
Iemand nog een goede tip qua klantvriendelijk bedrijf?

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

juliomariner schreef:
26 jul 2025 13:29
"Omdat onze klanten daarom vragen" jaja klanten vragen bewust om slechtere service. Aan dat soort "managers" gaan bedrijven kapot.
Persoonlijk vind ik het prettiger om via een chat of via Whatsapp contact te hebben met een bedrijf dan te moeten bellen en tijden in de wacht te hangen. En wat de AI Chatbox betreft: je kan bij FBTO ook via de chat contact krijgen met een medewerker. Zodra je aangeeft dat je met een medewerker wilt chatten ipv met de AI Chatbot, word je met een medewerker verbonden. Binnen kantooruren natuurlijk, daarbuiten kan je het altijd nog met de AI chatbot proberen.

Dus de titel "FBTO niet meer bereikbaar" is onwaar en het is echt niet iedereen die dit als slechtere service beschouwd.

Polvo176

Ongelezen bericht door Polvo176 »

sunset3 schreef:
26 jul 2025 01:06
Bijna 30 jaar heb ik al onze auto’s verzekert bij Fbto, maar ze zijn niet meer telefonisch te bereiken. Je wordt gedwongen om met een AI chatbot te communiceren. De “manager van het jaar” die dit bedacht heeft bij dit Friese bedrijf moeten ze meteen ontslaan. Klantvriendelijkheid stond altijd hoog in het vaandel, dat wordt in één keer overboord gegooid. Ik heb nog een klacht ingediend, die willen ze wel graag telefonisch afdoen geloof ik. Snappen ze nou na zoveel jaren niet dat alles om klantvriendelijk gaat? Goodwill komt te voet en gaat te paard. Prima, maar ik zeg al onze verzekeringen op en adviseer iedereen hetzelfde te doen. Exit FBTO.
Ik kan met je meevoelen, vroeger kon ik een andere auto binnen enkele minuten verzekeren bij de FBTO, gewoon bellen met een medewerker.
Vorig jaar moest ik het doen met zo'n onbenullig stuk software en ben 1,5 uur bezig geweest.
Mijn tijd kost ook geld.
Maar ben je bij een andere verzekeraar beter af?
Er is bijna geen bedrijf meer waarbij je niet op zo'n bot stuit.

Nijogeth

Vorig jaar had ik binnen een minuut na aankoop mijn 2e auto verzekerd via fbto. Kwam geen persoon aan te pas.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik ben daarom ook vertrokken bij hun

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Als het echt een GenAI chatbot is, zullen de resultaten beter zijn dan met de gemiddelde call center medewerker. Maar als het zo slecht is zal het waarschijnlijk een voorgeprogrammeerde chatbot zijn.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat een droefenis. Ik heb nog gewoon een tussenpersoon die ik kan bellen of bezoeken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De middenweg lijkt me het best: Eenvoudige vragen snel beantwoord via de chat-bot, voor lastigere vragen de telefonische medewerker met bijbehorende wachtrij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Zo’n 1e-lijn/2e-lijn-constructie is heel gebruikelijk.

Nijogeth

Zover ik kan zien gebruiken ze die ook.

Plaats reactie