LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fbto zeer vreemd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bouwvakker
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 aug 2009 16:36

Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door bouwvakker »

Nou ben ik met mijn auto's bij fbto, en mijn ene auto is een megakleinautootje van 15 jaar oud, en de ander is nog geen 10 jaar en een stuk groter 7 persoons.
Nu betaal ik voor de 7 persoons eenderde minder als voor de kleine auto, vond dit zeer vreemd, en om uitleg gevraagd, want ik had nog 2 weken om te verlengen stond in de mail.
Afijn ik s avonds gelijk mail terug gestuurd Hoe kan het dat de ene auto duurder was als de andere?
En ik had mijn oude verzekeraar gevraagd wat het bij hem zou kosten per jaar, en dit was dus stukken goedkoper.
Had in mijn mail gezegd dat ik bij mijn oude verzekeraar veel kon besparen, en wat zij hier aan konden doen.
Dus ik had s middags mail gehad van fbto, ik heb contact opgenomen met oude verzekeraar, en savonds mail gestuurd naar fbto wat we hier aan konden doen.
Hopla diezelfde nacht om kwart voor 3 kreeg een mail van FBTO, dat bedankt voor uw vertrouwen in ons en dat het gelijk een jaar verlengd was.....is dit smerig of niet. Ongelooflijk, dit is nu een week geleden, en de oficiele tijd om te verlengen is tot 31 januari.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door kokka »

@bokkel
Je kan je verzekering volgens de voorwaarden op FBTO.NL gewoon opzeggen, je hebt een opzegtermijn van 1 maand. dus zo smerig is het niet!
fbto.nl schreef:ARTIKEL 5 Wanneer kunnen u en FBTO de overeenkomst opzeggen?
5.1 Vanaf het moment dat de polis in MijnFBTO staat, heeft u veertien dagen polisbedenktijd.
En kunt u de verzekering stoppen.
5.2 U kunt de overeenkomst opzeggen per eerste contractsvervaldag zonder opzegtermijn.
Na de eerste contractsvervaldag kunt u dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

FBTOWebcare
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2011 10:19

Re: Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door FBTOWebcare »

Hallo bouwvakker,

we hebben elkaar net gesproken naar aanleiding van de klacht die je ook naar ons gemaild hebt.
Je kunt gewoon opzeggen per 1 februari, dat is je contractsvervaldatum. De mail die je 's nachts hebt gekregen was het automatische bericht van verlenging.

De premie van je oudere auto ligt hoger omdat bij dat type statistisch meer schades voorkomen.

Fijne dag nog!

Hartelijke groet,
FBTO Webcare

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

FBTOWebcare schreef:Hallo bouwvakker,

we hebben elkaar net gesproken naar aanleiding van de klacht die je ook naar ons gemaild hebt.
Je kunt gewoon opzeggen per 1 februari, dat is je contractsvervaldatum. De mail die je 's nachts hebt gekregen was het automatische bericht van verlenging.

De premie van je oudere auto ligt hoger omdat bij dat type statistisch meer schades voorkomen.

Fijne dag nog!

Hartelijke groet,
FBTO Webcare
Dat ligt aan de auto of aan de bestuurder ???

witte angora
Berichten: 31217
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
FBTOWebcare schreef:Hallo bouwvakker,

we hebben elkaar net gesproken naar aanleiding van de klacht die je ook naar ons gemaild hebt.
Je kunt gewoon opzeggen per 1 februari, dat is je contractsvervaldatum. De mail die je 's nachts hebt gekregen was het automatische bericht van verlenging.

De premie van je oudere auto ligt hoger omdat bij dat type statistisch meer schades voorkomen.

Fijne dag nog!

Hartelijke groet,
FBTO Webcare
Dat ligt aan de auto of aan de bestuurder ???
Dat schijnt aan de auto te liggen. De verzekering van mijn oude Golfje ging vorig jaar ook ineens met iets van 30% omhoog, omdat bij oudere auto's meer schades voor zouden komen...

Ik meen te weten dat ik nog steeds de maximale no-claim heb, en dat ik in al die jaren nog steeds schadevrij rij.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fbto zeer vreemd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
FBTOWebcare schreef:Hallo bouwvakker,

we hebben elkaar net gesproken naar aanleiding van de klacht die je ook naar ons gemaild hebt.
Je kunt gewoon opzeggen per 1 februari, dat is je contractsvervaldatum. De mail die je 's nachts hebt gekregen was het automatische bericht van verlenging.

De premie van je oudere auto ligt hoger omdat bij dat type statistisch meer schades voorkomen.

Fijne dag nog!

Hartelijke groet,
FBTO Webcare
Dat ligt aan de auto of aan de bestuurder ???
Uiteindelijk ligt dat natuurlijk aan de bestuurder, maar er zijn ondertussen toch aardig wat macrocijfers bekend waar je een behoorlijke trend ziet tussen het autotype en rijgedrag. Op zich ook wel weer makkelijk in het verkeer: aan het type auto kan je vantevoren ook redelijk het gedrag voorspellen in het verkeer. Zo weet je vrij zeker bij een niet nader te noemen Duits automerk met 3 letters dat het niet knipperen van een richtingaanwijzer niet betekent dat de bestuurder rechtdoor gaat.

Gesloten