LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding
Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding
De verzekering van de tegenpartij erkent de schade niet nadat een mevrouw op haar elektrische fiets tegen mijn geparkeerde auto reed, schade 2700 euro. De mevrouw stelde dat zij door een vrachtwagen tegen mijn auto werd geduwd, of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Mijn auto stond op een parkeervak en zelf was ik in de winkel. De vrachtwagen reed door, de tegenpartij van de fietsster zegt dat mevrouw er niets aan kon doen en daardoor kost het mij schadevrije jaren en heb ik een schade op mijn naam staan, terwijl ik niet eens deelnam aan het verkeer. Op deze manier kan je als verzekeringmaatschappij altijd zeggen ja overmacht, door de wind viel de fietser tegen het voertuig of door de overstekende hond moest ik uitwijken en reed ik tegen de auto. Voorbeelden van waar de persoon zelf niets aan kon doen, en dus ben je met je geparkeerde auto dan maar schuldig. Wie weet wat ik hier aan kan doen, of wie hebben een soortgelijk iets bij de hand gehad en wat heb je gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2018 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding
Heeft u misschien getuigen die het hebben zien gebeuren? Het maakt overigens voor haar aansprakelijkheidsverzekering, waar dit onder valt, niet uit wat de reden was waardoor zij uw auto beschadigd heeft. Zij blijft daarvoor aansprakelijk.
U kunt altijd het Juridisch Loket eens om advies vragen.
U kunt altijd het Juridisch Loket eens om advies vragen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Hier moet u zeker geen genoegen mee nemen. En u moet uw verzekeraar achter de broek zitten dat zij die schade op die mevrouw, respectievelijk haar AVP gaan verhalen.
Door een vrachtwagen tegen uw auto geduwd? En zij kon toen zelf onbeschadigd en ook niet gewond haar weg vervolgen?
Door een vrachtwagen tegen uw auto geduwd? En zij kon toen zelf onbeschadigd en ook niet gewond haar weg vervolgen?
moederslink
en Annemieke67
vinden dit leuk
Het lijkt erop alsof de verzekering van de tegenpartij er goedkoop vanaf wil komen. De "zwakkere" verkeersdeelnemers worden beschermd, maar dit is overdreven.
Annemieke67
vindt dit leuk
U bent All Risk verzekerd, wat zegt uw eigen maatschappij van deze (kul) afwijzing?
Annemieke67
vindt dit leuk
Een volwassen fietser tegen een geparkeerde auto in een parkeervak? Natuurlijk is zij aansprakelijk voor uw schade.
Toen een kind op een fiets tegen mijn auto aanreed en flink wat schade veroorzaakte, kreeg ik die, na enig aandringen en wat uitleg, gewoon vergoed.
Toen een kind op een fiets tegen mijn auto aanreed en flink wat schade veroorzaakte, kreeg ik die, na enig aandringen en wat uitleg, gewoon vergoed.
BL2
, moederslink
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.ajetow schreef: ↑15 nov 2018 18:46De verzekering van de tegenpartij erkent de schade niet nadat een mevrouw op haar elektrische fiets tegen mijn geparkeerde auto reed, schade 2700 euro. De mevrouw stelde dat zij door een vrachtwagen tegen mijn auto werd geduwd, of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Mijn auto stond op een parkeervak en zelf was ik in de winkel. De vrachtwagen reed door, de tegenpartij van de fietsster zegt dat mevrouw er niets aan kon doen en daardoor kost het mij schadevrije jaren en heb ik een schade op mijn naam staan, terwijl ik niet eens deelnam aan het verkeer. Op deze manier kan je als verzekeringmaatschappij altijd zeggen ja overmacht, door de wind viel de fietser tegen het voertuig of door de overstekende hond moest ik uitwijken en reed ik tegen de auto. Voorbeelden van waar de persoon zelf niets aan kon doen, en dus ben je met je geparkeerde auto dan maar schuldig. Wie weet wat ik hier aan kan doen, of wie hebben een soortgelijk iets bij de hand gehad en wat heb je gedaan.
Cornelis7
en Annemieke67
vinden dit leuk
Wat haar verzekering vindt is niet relevant, zij is aansprakelijk voor de schade.
Als het niet verzekerd is, jammer dan, dan moet ze het maar uit eigen zak betalen.
uitwijken is - hoe vreemd ook - voor eigen risico: en schade door uitwijken is dus altijd eigen schuld.
Als het niet verzekerd is, jammer dan, dan moet ze het maar uit eigen zak betalen.
uitwijken is - hoe vreemd ook - voor eigen risico: en schade door uitwijken is dus altijd eigen schuld.
Annemieke67
vindt dit leuk
Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.witte angora schreef: ↑16 nov 2018 13:01Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
-
Lees nog eens de OP voor je op mij reageert?ZeerPrivé schreef: ↑16 nov 2018 13:50Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.witte angora schreef: ↑16 nov 2018 13:01Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
Holy53
vindt dit leuk
Als ze door de vrachtwagen werd "geduwd" of gedwongen om uit te wijken , is de chaufeur van de vrachtwagen misschien wel aansprakelijk
witte angora schreef: ↑16 nov 2018 13:57Lees nog eens de OP voor je op mij reageert?ZeerPrivé schreef: ↑16 nov 2018 13:50Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.witte angora schreef: ↑16 nov 2018 13:01Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Ik fiets heel wat kilometers weg door een grote stad en ik zie veel oudjes de gekste toeren uit halen uit angst of doordat ze zich kapot schrikken van onverwachte zaken.
Sprak van de week nog iemand die werkt in een verpleeghuis, dat stroomt vol met ouderen die zo nodig op een elektrische fiets willen rijden.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 nov 2018 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel zo eerlijk om het hele verhaal te quoten, en niet alleen de helft die jouw verhaal mogelijk maakt.... jouw conclusie is gebaseerd op niets meer dan je eigen invulling.ZeerPrivé schreef: ↑16 nov 2018 17:59of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Ik fiets heel wat kilometers weg door een grote stad en ik zie heel wat oudjes de gekste toeren uit halen uit angst of doordat ze zich kapot schrikken van onverwachte zaken.
Sprak van de week nog iemand die werkt in een verpleeghuis, dat stroomt vol met ouderen die zo nodig op een elektrische fiets willen rijden.
Holy53
, Uw Jurist
en witte angora
vinden dit leuk
@moneyman: De 1e helft (dus ook niet het hele verhaal!!!) was al aangehaald door witte angora. Ik heb het om die reden bij de 2e helft gelaten.
Heb je dit van de verzekeraar zelf gehoord of is dit wat mevrouw jou heeft verteld? Volgens mij heb je namelijk een behoorlijk sterke zaak. Het zou ook kunnen zijn dat zij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en daarom niet voor de schade wil opdraaien. En daarom bluft dat zij niet aansprakelijk is.
Annemieke67
vindt dit leuk
en toch... stel nou dat die fietser inderdaad kan bewijzen dat de vrachtauto schuldig is.... dan moet deze TS( zijn verzekeringmaatschappij) een beroep moeten kunnen doen op het waarborgfonds...
Dan kost het alleen het eigen risico.
Wijst het waarborgfonds af dan staat TS veel sterker tegenover de fietser.
Dan kost het alleen het eigen risico.
Wijst het waarborgfonds af dan staat TS veel sterker tegenover de fietser.
De Ts is aangereden door een fietser terwijl zijn auto geparkeerd stond. Voor een dergelijke schade kan men niet bij het Waarborgfonds terecht.