LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fietser rijd tegen brommer aan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
100ton
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2006 22:45

fietser rijd tegen brommer aan

Ongelezen bericht door 100ton »

hallo allemaal,
het volgende is afgelopen dinsdag gebeurd met mij
ik reed op mijn scooter op het fietspad waar ook brommers mogen rijden
wat gebeurd er ik rijd rechtdoor over het fietspad ik passer een straat aan de rechterkant en in de straat staat aan de linkerkant een bestelbus geparkeerd tegen de amsterdammertjes aan in de bocht van de straat. achter de bus heb je het voetpad op dat voetpad rijd een vrouw op de fiets en die wil al fietsend dwars over het fietspad heen rijden waar ik rijd of misschien wel invoegen dat weet ik niet ik kom frontaal in botsing met deze vrouw in het middel van de fiets we gaan onderuit en de politie en de ambulance komen de vrouw is afgevoerd naar het ziekenhuis en is savond weer thuis
vraag wie is er fout en kan ik mijn schade verhalen op de vrouw haar verzekering ???

stropie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 23:47

Re: fietser rijd tegen brommer aan

Ongelezen bericht door stropie »

Hoi
Volgens mij ben jij dan fout want zoals ik het kan lezen kwam deze mevrouw van rechts en had jij voorrang moeten geven.
Groetjes en succes. :!:

100ton
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2006 22:45

Re: fietser rijd tegen brommer aan

Ongelezen bericht door 100ton »

hallo bedankt voor de reactie
maar zij fiets toch op de stoep en komt fietsend achter een bestelbusje van daan en rijd zo dwars het fietspad op/over zonder te kijken de stoep was ook doorlopend in de richting waarin ik reed ???

groet ton

Sada
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:20

Re: fietser rijd tegen brommer aan

Ongelezen bericht door Sada »

ja en toch ben jij aansprakelijk, fietsers en voetgangers zijn altijd de mindere verkeerdeelnemers, is een wetsartikel van, en jij moet aan kunnen tonen dat jou niets te verwijten valt. politierapport, getuigenverklaring e.d. Kun jij niet aantonen dat jou niets te verwijten valt dan ben je domweg gewoon aansprakelijk.

Gesloten