LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fietsverzekering Unigarant

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
allistar
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2013 18:14

fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door allistar »

Vorig jaar mei kreeg mijn zoon een acceptgiro van Unigarant voor het verlengen van zijn fietsverzekering. Dat heeft geen zin. zei hij, ik ben toch mijn sleutel verloren. Ik heb toen Unigarant gebeld, zij zeiden me een sleutel bij te laten maken bij de fietsleverancier. Ik ben daar langsgegaan met de fietssleutel en zij gaven me een adres alwaar ik de sleutel bij kon laten maken.
Nu is vorige week de fiets van mij zoon gestolen. Ik heb beide sleutels opgestuurd maar kreeg een mail terug dat zij de schade niet vergoeden omdat de sleutel niet bijgemaakt is door de sleutelfabrikant.
Wie moet ik in deze nu aanspreken? Wie heeft mij foute informatie gegeven?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan Unigarant nogmaals verzoeken tot schadevergoeding over te gaan binnen 4 weken. Doe dit nooit telefonisch maar per e-mail. Geef aan dat je bij niet betaling een geschil aan zal spannen bij het Kifid tegen Unigarant. Wellicht krijg je er zo wat schot in.

Zie de uitspraken van het Kifid inzake fietsverzekeringen:
http://www.kifid.nl/consumenten/uitspraken/trefwoord

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier is al een topic over deze geweldige verzekering:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... +unigarant

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Wat ik altijd doe is direct een sleutel bij laten maken. Dan de 2 orginale sleutels opbergen en dan de bijgemaakte sleutel gebruiken. Een paar jaar terug is mij ook een nieuwe fiets gestolen en ik kon dus beide orginale sleutels laten zien. Helaas heb je er niets meer aan deze tip. Want je moet de verzekering oplichten want anders doen zij het wel. Ze willen wel dat je betaald maar zo gauw als je zelf wat hebt dan moet je allerlei bewijzen aanleveren . Dat zijn nu de verzekeringsmaatschappijen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door nevermind »

hendrie1963 schreef:Wat ik altijd doe is direct een sleutel bij laten maken. Dan de 2 orginale sleutels opbergen en dan de bijgemaakte sleutel gebruiken. Een paar jaar terug is mij ook een nieuwe fiets gestolen en ik kon dus beide orginale sleutels laten zien. Helaas heb je er niets meer aan deze tip. Want je moet de verzekering oplichten want anders doen zij het wel. Ze willen wel dat je betaald maar zo gauw als je zelf wat hebt dan moet je allerlei bewijzen aanleveren . Dat zijn nu de verzekeringsmaatschappijen.

En goede fietswinkel geeft al bij de aankoop 3 sleutels, om dit soort akkefietjes met verzekeringen, te voorkomen.

allistar
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2013 18:14

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door allistar »

Bedankt iedereen voor de adviezen.
Ik heb mijn mail nog gevonden waarin ik unigarant meldde dat ik een sleutel bij heb laten maken bij Van Leenen sloten en sleutels, naar het advies van mijn fietshandelaar.Ik kreeg daarop een mail terug dat zij mij een nieuwe polis zouden sturen met de vermelding dat er een kopie sleutel bij was gemaakt.Ook deze mail heb ik bewaard. Ik ben van mening dat zij mij toen hadden moeten waarschuwen dat de sleutel niet goed was aangezien deze niet bij de fabrikant was besteld.

Ik ben vanmiddag bij de fietsenhandelaar geweest met de mededeling dat zij mij blijkbaar een verkeerd advies gegeven hebben om mij naar van leenen te sturen. Zij vonden het onzin dat ik de fiets niet vergoed krijg, want zo zeiden ze, de fabrikant maakt ook een copie sleutel. Wat maakt het uit. Ze vroegen me de mail uit te printen en mee te brengen, hetgeen ik dinsdag ga doen Zij gaan dan contact op nemen met Unigarant.
Wordt vervolgd.

Ook heb ik Unigarant gebeld en alles uitgelegd. Ze zeiden dat ik een klacht kon indienen maar dat vrijwel zeker was dat Unigarant niet op de beslissing tot niet vergoeden van de schade zal terugkomen, aangezien in de polisvoorwaarden gesproken wordt over een duplicaatsleutel van de fabrikant

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon de procedure van het Kifid volgen. En extra schadevergoeding vorderen voor nodeloos genomen tijd en moeite om Unigarant tot uitkering te dwingen. Bijvoorbeeld 100 euro.

Zie ook uitspraak Kifid http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... 11-206.pdf

Dit is touwens ook een leuke:
http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... 11-150.pdf
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 29 mar 2013 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

allistar
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2013 18:14

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door allistar »

Ik heb een klacht ingediend bij klacht.nl.
2 dagen later al kreeg ik een mail van Unigarant en excuses. De fiets hebben zij inmiddels vergoed.
Zij zeiden me dat ik zowel door unigarant als door de fietshandelaar onjuist was voorgelicht.Dat bleek uit mijn mails.

Bedankt voor alle reacties

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je aantonen dat de nieuwe sleutel ruim voor de diefstal is gemaakt? Dat maakt de zaak wel sterker lijkt me.

bellajoke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2013 13:40

Re: fietsverzekering Unigarant

Ongelezen bericht door bellajoke »

ook ik heb een ado fietsgarantie, nu is mijn fiets gestolen, blijkt hij failliet, nooit bericht van ontvangen wat nu.

Gesloten