LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
golfspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 13:36

Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Ongelezen bericht door golfspeler »

Ik heb een Levensverzekering met eindprogressie winstdeling deze is op 1-1-1993 premievrij gemaakt en bedroeg het bedrag fl.34.926.== gulden,
€ 15.368.= Nu krijg ik net bericht van ASR dat het opgebouwde kapitaal op 65 jarige leeftijd bedraagt € 22.647,92 en dat de jaarlijks gekochte pensioen bij 65 jaar zolang ik leef € 1.417,56 is dat is dus per maand € 118,13 Hiervan moten dus nog premies en belasting worden betaald.Dit houdt in dat ik 80 jaar moet worden als het bedrag dan op is.Kan je zo'n verzekering op 65 jarige leeftijd niet nu beter afkopen of het bedrag per maand verhogen en dat het dan stopt als je 70 jaar bent. Tevens wordt er ook nog even vermeld dat bij mijn overlijden voor de pensioendatum geen uitkering plaats vindt aan mijn partner of kinderen,dus waar blijft dan dit geld??

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Ongelezen bericht door rednax »

Waarom stelt u deze vraag hier ? Is het niet voor de hand liggender deze vraag bij uw financieel adviseur neer te leggen ? Of bij ASR ?

Zonder nadere informatie over de verzekeringsvorm e.d. is het slechts gissen en de kans dat er dan een verkeerd antwoord wordt gegeven is groter dan dat het goede antwoord wordt gegeven.

golfspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 13:36

Re: Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Ongelezen bericht door golfspeler »

Ik stel deze vraag om een discussie op gang te brengen dat er veel meer mensen zijn met dergelijke polissen die toen zijn afgesloten met alle mooi beloftes en waar alleen de verzekeringsmaatschappijen beter van worden en dat je totaal geen zeggenschap hebt over je eigen ingelegde gelden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Ongelezen bericht door kweenie »

Deze zaken had je ook bij het aangaan van de polis kunnen uitzoeken.

Een van de eisen die de fiscus heeft gesteld voor het aftrekken van de premie in het verleden is dat bij het moment van uitkeren van het kapitaal een periodieke uitkering wordt gekocht. Daarover wordt bij de uitkering dan inkomstenbelasting betaald. Dat kan levenslang, maar in het algemeen mag het ook tijdelijk, bijvoorbeeld 5 of 10 jaar lang.

Bij een levenslange uitkering wordt gekeken hoe oud iemand gemiddeld wordt. Word je ouder, dan heb je geluk, sterf je vroeg, heb je pech. Dan 'betaal' je eigenlijk voor de mensen die ouder worden.

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Fortis ASR Levensverzekering(voorheen AMEV)

Ongelezen bericht door comeyer »

die verzekeringen heb je niet nodig,je kunt beter zelf iedere maand geld storten op je spaarrekening en eens per 3 jaar aandelen Shell ofzo kopen. Aan zulke boeven moet je geen geld geven want het zijn veelal incompetente mensen die van de beurs en beleggen niks af weten. Ze hebben wel een leuke babbel maar ze doen hun werk erg slecht, zoals de meeste beleggingsfonden. En een Asr is een boevenbende en de overheid kijkt maar toe waarbij ik soms denk of zij zelf er aan verdienen ofzo, haha.....ow nee, die snappen er zelf ook geen snars van.

Gesloten