LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door gert05 »

Ga nooit met Nationale Nederlanden in zee.

Bij mij is er in 2010 een verzekering afgesloten die helemaal nooit afgesloten had mogen worden op die manier.

Op een hele agressieve en misleidende manier is er bij mij destijds een verzekering afgesloten door een tussenpersoon bij Nationale Nederlanden.

Mijn bedrijf is alles behalve stabiel. De verzekering blijkt veel te hoog te zijn afgesloten en wat ik al schreef op een hele agressieve en misleidende manier.

Nu blijkt dat de verzekering helemaal niet is dat wat ik wilde. De tussenpersoon heeft gewoon niet naar mijn wensen geluistert en maar wat ingevult.

Ook werd in 2011 vier keer de premie verhoogt. Als ik dan belde werd ik aan alle kanten gewoon voorgelogen.


De premie is nu ruim het verdubbelde van wat er destijds is afgesproken.
Daardat ik het afgelopen jaar minder inkomen heb gehaad kan ik de premie eigenlijkniet meer betalen.
En dat voor een vezekering die ik helemaal niet op deze manier wilde.

Maar denken jullie dat de nationale Nederlanden er iets aan wil doen? mooi niet. Zij stelen alleen maar verder.


Dus ga nooit in ze met Nationale Nederlanden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door berndv »

gert05 schreef:
Bij mij is er in 2010 een verzekering afgesloten
We leven nu in 2013, waarom nog niet opgezegd dan?
gert05 schreef: door een tussenpersoon bij Nationale Nederlanden.
Dus u sluit een verzekering af via een agressieve tussenpersoon, en NN is hier degene die het fout heeft gedaan en doet? :?
gert05 schreef: Daardat ik het afgelopen jaar minder inkomen heb gehaad kan ik de premie eigenlijkniet meer betalen.
En dat voor een vezekering die ik helemaal niet op deze manier wilde.
Dus het dalen van het inkomen is dus de eigenlijke reden om de verzekering te stoppen? Want een verzekering die u niet nodig had, had u sinds 2010 al meerdere keren op kunnen zeggen.

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door gert05 »

Het contract destijds is lopende tot 2015.

Ik heb de verzekering opgezegt toen ik er achter kwam dat de verzekering niet klopte.
maar de Nationale Nederlanden wil daar niet van weten en int gewoon het geld alsof hun neus bloed.

Dat de verzekering op een agressieve manier werd verkocht is nog daar aan toe. Maar de verzekering is niet, naar nu blijkt, naar mijn wensen.
Ik heb er iemand naar laten kijken waardoor dat aan het licht kwam dat de verzekering niet goed is verkocht.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

wat een onzintopic zeg, ik ben daar al jaren klant nooit problemen in tegendeel zelfs! We leven nu in 2013 en de verzekering is in 2010 afgesloten? Waarom heb je daar niet wat eerder aan gedaan?

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door gert05 »

Ik ben al vanaf 2011 er mee bezig om van de Nationale Nederlanden af te komen.

Onzin is het zeker niet. Meerder mensen hebben dit probleem met de Nationale Nederlanden.

Ik zat mijn hele leven zonder enig probleem bij de RVS.
Vanaf dat Nationale Nederlanden de RVS overnam is het kote.


Zelfs één van hun eigen tussenpersonen zegt dat het bij Nationale Nederlanden een puinhoop is.
Die gaat er touwens dit jaar weg. Die tussenpersoon wil niets meer met de NN te maken hebben. Die kan zich niet meer vinden in wat de NN doet en hoe de NN met zijn klanten om gaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door berndv »

Sorry, ging even van de regels voor consumenten uit, u bent een ondernemer. Dan is het wel mogelijk om overeenkomsten aan te gaan voor langere periode.

U geeft aan dat binnen uw contractperiode de prijzen inmiddels exorbitant zijn verhoogd. Normaalgesproken zou u 4 weken voor het ingaan van een wijziging van uw verzekering hiervan op de hoogte gebracht meten worden, en geeft u het recht op ontbinden. Tenzij deze verhogingen natuurlijk vooraf al contractueel is vastgesteld. Bijvoorbeeld een bepaalde korting voor x jaar. Het argument dat u door daling van de inkomsten niet meer kunt betalen is een ondernemersrisico, en geen grond om een overeenkomst te ontbinden.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door tufima »

Een beetje summiere informatie om te kunnen beoordelen op NN onjuist handelt.

Om wat voor soort verzekering gaat het?
Wat voor verzekering wilde je hebben?

Heb je zelf niet verdiept in het product voordat je het afsloot?

Ik vind het wel erg makkelijk om te zeggen dat NN je een product heeft "aangesmeerd" terwijl je zelf blijkbaar ergens voor heb getekend terwijl je eigenlijk helemaal niet wist waar je je aan verbond.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door tenormin »

Lijkt mij meer dat je nooit met de tussenpersoon had moeten dealen; Nationale Nederlanden is hier niet de kwade genius. Ik krijg alle veranderingen via mijn (wel goede) tussenpersoon van mijn lopende verzekeringen bij N.N. Maar, en daar kan ik niet over oordelen, ik ben geen ondernemer maar consument.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Erg vage/summiere topic is dit.
In ieder egval is NN nergens op aan te spreken maar uw Tussenpersoon.
De tussenpersoon heeft provisie ontvangen op de verzekering. Hij heeft kennelijk hoog gegrepen voor u, met een even zo hoge premie. De premies voor die tussenpersoon zullen dan ook hoger zijn.

Verder is het wellicht handig om te weten wát voor verzekering u wilde hebben en wat u gekregen heeft.

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door gert05 »

Nationale Nederlanden is verantwoordelijk voor wat een tussenpersoon doet.
Zij zijn het die een aanmelding moeten goedkeuren.


Het gaat om een inkomsverzekering.
In de wet staat dat er maar 80% van het inkomen verzekerd mag zijn.

Door al die verhogingen, waar ik vooraf nooit iets van hoorde, en de invulactie van het tussenpersoon is dat bij mij bijna 150%.
Wettelijk dus verboden waar de Nationale Nederlanden niets aan doet.

Achteraf blijkt dat zelfs bij het afsluiten blijkt de verzekering veel te hoog te zijn geweest.
Nationale Nederlanden had dat moeten zien bij afsluiting en de tussenpersoon moeten corrigeren.


Het geval doet zich nu voor dat als mij iets zou overkomen, ik veel meer gaan verdienen dan dat ik nu verdien met mijn werk. Als het niet mijn klanten zou kosten, zou ik het overwegen.

Verder ga ik hier niet meer op in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door berndv »

Wanneer had je die verzekering afgesloten zei u?
gert05 schreef:Eindelijk ergens in 2008 kon de verzekering afgesloten worden.
Uit een topic van april 2012
gert05 schreef:Nationale Nederlanden is verantwoordelijk voor wat een tussenpersoon doet.
Zij zijn het die een aanmelding moeten goedkeuren.
Gelukkig bent u ondernemer, en wordt die bij wet iets minder beschermd dan een consument, omdat men er van uit gaat dat een ondernemer iets meer verantwoordelijkheid heeft.

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door gert05 »

2008 bleek volgens de Nationale Nederlanden niet goed te zijn. Dat was trouwens eind 2008.
In 2011 kreeg ik ineens te horen dat de verzkering pas in 2010 was ingegaan.
Anders was ik er al vanaf geweest.


De premie van 2009 hebben zij met de premie van 2010 verrekend. Dat was ook al allemaal erg vaag van de Nationale Nederlanden. Zeggen dat de verzekering niet loopt maar wel de premie innen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door tufima »

Ik vind het een vaag verhaal.
gert05 schreef: Verder ga ik hier niet meer op in.
Een verzekering afsluiten, maar niet weten hoe of wat? Lijkt me niet handig...
Eigen verantwoordelijkheid kom hier ook wel bij kijken.

Volgens mij is het verder zo dat die 80% niet altijd van toepassing is. Ik heb begrepen dat voor startende ondernemers de verwachte winst of de winst volgens het ondernemingsplan als uitgangspunt kan dienen. De hoogte kan dan ondeling worden vastgesteld.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gert05 schreef:Het contract destijds is lopende tot 2015.

Ik heb de verzekering opgezegt toen ik er achter kwam dat de verzekering niet klopte.
maar de Nationale Nederlanden wil daar niet van weten en int gewoon het geld alsof hun neus bloed.

Dat de verzekering op een agressieve manier werd verkocht is nog daar aan toe. Maar de verzekering is niet, naar nu blijkt, naar mijn wensen.
Ik heb er iemand naar laten kijken waardoor dat aan het licht kwam dat de verzekering niet goed is verkocht.
De verzekering voldoet niet aan jouw wensen, maar je hebt er wel voor getekend?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb ook zo'n soort verzekering gehad. Je moet de voorwaarden heeeeeel goed lezen. Mijn tussenpersoon vertelde destijds iets anders dan er in de voorwaarden stond. Oorspronkelijk was de looptijd vijf jaar en vroeger konden ze die stilzwijgend verlengen tot tien jaar. Premie is vaak honderden euro's per maand en ze dreigen snel met incasso.

Pas na tussenkomst van de AFM zijn de verzekeringsmaatschappijen deze arbeidsongeschiktheidsverzekeringen gaan aanpassen, ik meen in 2011. Er bleken veel mensen te hebben getekend voor een termijn van vijf of tien jaar, zonder dat ze dat goed duidelijk was gemaakt.

De mijne is gelukkig beëindigd na een schriftelijk verzoek en bewijzen dat deze premies veel te zwaar wogen op mijn omzet/winst.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door vroem »

premieverhoging of slechtere voorwaarden zijn altijd redenen en geven recht op directe beëindiging polis, ook bij ondernemers.
staat los van looptijd contract .

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door peteroo »

Hoe dan ook, het zijn vaak nutteloze en peperdure producten. Slechts in een derde van de gevallen keert de verzekeraar ook uit. De voorwaarden en opzegtermijn zijn wel verbeterd, maar onder druk van politiek en de AFM.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door tijger1 »

Eerst zelf het aanvraagformulier en de polisvoorwaarden doorlezen, kan ook geen kwaad. Niet altijd meteen een ander de schuld geven. Als u ondernemer wilt zijn, moet u ook die administratieve zaken op orde houden.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ga nooit met Nationale Nederlanden is zee

Ongelezen bericht door ruud_a »

die tussenpersoon bij NN, is dat iemand van NN of gewoon iemand die u een verzekering heeft verkocht
en hoe kwam u daar terecht?

Gesloten