LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantieverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
makimar

garantieverzekering

Ongelezen bericht door makimar »

Mijn zoon heeft een i- pod gekocht bij V&D, nu heeft hij er ook een garantieverzekering bijgenomen van Actua verzekeringen. Mijn vraag is nu:
Binnen hoeveel tijd kun je deze verzekering cancelen als je hem uiteindelijk toch niet wilt ??

kanovaarder

Re: garantieverzekering

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hoe oud is uw zoon?

Deze vraag is van belang omdat U degene zou kunnen zijn die een geldige koopovereenkomst mag sluiten en een garantieverzekering mag aangaan.

Als uw zoon een jaar of 12 - 14 is dan is een I-pod aankoop iets wat redelijk verwacht mag worden maar bij een verzekering ligt dit weer anders.

Mijn advies: Schrijf als ouder van uw zoon aan V&D dat u geen toestemming aan uw zoon hebt gegeven om een garantieverzekering af te sluiten. Dat u derhalve deze (garantieverzekering) niet accepteerd en deze overeenkomst tussen V&D en uw zoon als nietig beschouwd.
Stuur deze brief aangetekend met bericht van ontvangst.

Garantieverzekeringen zijn trouwens over het algemeen van weinig nut gezien de kleine lettertjes (de ontbindende voorwaarden).

makimar

Re: garantieverzekering

Ongelezen bericht door makimar »

Mijn zoon is helaas geen 12-14 jaar maar 19, dus wettelijk kan ik niks doen. Hij heeft echter niet stilgestaan bij de ontbindende voorwaarden en de kleine lettertjes lees je niet in een winkel. Hij heeft hem afgelopen maandag (13-3) gekocht.
Maar reuze bedankt voor uw reactie :lol:

Gesloten