LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedwongen ontslagen bij menzis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tukkertjeee

Gedwongen ontslagen bij menzis

Ongelezen bericht door tukkertjeee »

Bij menzis gaan veel banen sneuvelen. Eind dit jaar moeten alle ,nu nog 400, jaarcontractanten eruit zijn en vanaf 2007 tot en met eind 2008 vallen er ook klappen bij t vaste personeel. Er verdwijnen dan nog eens 400 banen dus mensen met een vast contract voor onbepaalde tijd kunnen dan ook hun baan verliezen.De vestiging in rotterdam gaat zelfs helemaal sluiten.
Dan praat men nog niet eens wat de consequenties zullen zijn als de fusie tussen menzis, agis en delta loyd helemaal rond is(verwachting is in oktober). Men vreest dat er dan in totaal vanaf nu tot en met eind 2008 bij alle 3 de verstigingen wel eens 1500 banen kunnen sneuvelen.

Ook bij de andere grote zorgverzekeraars zullen er mensen (gedwongen) uit moeten. En aangezien ik zelf werkzaam ben bij menzis en jammer genoeg de first in last out regel gaat werken(heb als 1 van de laatsten een vast contract gekregen) ziet de toekomst er niet zo rooskleurig voor me uit.

Bedankt voor t nieuwe zorgstelsel regering ...ze vergaten mss ff dat straks heel veel mensen zonder werk zitten .

zo moest ff mijn verhaal kwijt sorry...ik weet t tis nog lang geen 2008 maar dat ik nu sta te juichen das ook weer niet waar.

r.

Dilbert29

Re: Gedwongen ontslagen bij menzis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En op welke manier is jou aankomende werkloosheid het gevolg van het nieuwe zorgstelsel?

De fusie van deze 3 was misschien ook wel gebeurt zonder het zorgstelsel en dan was er hetzelfde gebeurt.

Chima

Ongelezen bericht door Chima »

En op welke manier is jou aankomende werkloosheid het gevolg van het nieuwe zorgstelsel?
Verzekeraars moeten meer concureren. Door een fusie aan te gaan ontstaat er een lagere overhead waardoor de prijzen scherper "kunnen" worden. Een naar gevolg gevolg hiervan is dat er dubbele functies ontstaan met daar dus, het logische gevolg, van ontslagen aan gekoppeld.

Neemt niet weg dat de fusie er misschien toch wel gekomen was maar ik denk wel dat dit nieuwe zorgstelsel het e.e.a bespoedigd heeft.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja en de miljarden die ze achter de hand hebben, de reserve, bewaren ze liever voor de GOUDEN HANDDRUKKEN die ze ongetwijfeld uit zullen keren aan de top. Ik wens je sterkte.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

http://www.ontslag.nl/ontslag_1_werknem ... den_11.htm

Bij ontslagen van 10 of meer werknemers mag een werkgever het afspiegelingsbeginsel toepassen. In dat geval wordt het personeel ingedeeld in leeftijdklassen van 15-25 jaar, 25-35 jaar, 35-45 jaar, 45-55 jaar en 55 jaar of ouder. Vervolgens wordt per leeftijdsklasse het anciënniteitsbeginsel toegepast.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

ze vergaten mss ff dat straks heel veel mensen zonder werk zitten
Ach ja, laten we vooral overbodige mensen aan het werk houden en die betalen uit hogere premies .... liever niet dus!

Quote:

Verzekeraars moeten meer concureren. Door een fusie aan te gaan ontstaat er een lagere overhead waardoor de prijzen scherper "kunnen" worden.
Goeie zaak dus. Verzekeraars met overbodig personeel kunnen niet meer de premies kunstmatig hoog houden, anders lopen de klanten naar de concurrent toe.

Harderwijk

Ongelezen bericht door Harderwijk »

ben het helemaal met SJZ eens.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Sommige zorgverzekeraars zoals Menzis en Agis hebben het zelf helemaal in de hand gehad dat ze nu moeten bezuinigen. Het is toch niet normaal meer wat ze hebben uitgegeven voor reclame.

Ik werk zelf bij een zorgverzekeraar dit niet veel geld uit heeft gegeven voor reclame, wel meer verzekerden heeft binnengehaald en daardoor geen verlies geleden. Ook wij zijn/gaan gefuseerd/fuseren, maar bij ons worden er geen mensen ontslagen.

In mijn ogen is de zorgverzekeringswet dan ook niet de oorzaak van de ellende, maar is het de schuld van de zorgverzekeraars zelf. Hoe lullig dat ook voor tukkertjeee is.
Laatst gewijzigd door Bailey op 15 jun 2006 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

CZ/OZ?

Dilbert29

Volledig met SJZ eens, overbodige mensen in dienst houden ten koste van hogere premies is iets wat we niet willen denk ik, hoe vervelend dat ook is als je je baan kwijt raakt.

Bailey

CZ/OZ?
Nee, gelukkig niet! :wink:

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Bedankt voor t nieuwe zorgstelsel regering ...ze vergaten mss ff dat straks heel veel mensen zonder werk zitten .
Begrijp de reactie wel. Het bericht dat een werkplek vervalt is niet het bericht dat iemand graag wil horen. Het is echter maar de vraag of het nieuwe zorgstelsel de werkelijke reden is voor de fusie. Menizs is al langer bezig met fuseren (denk aan Geove+Amicon). Het is denkbaar dat dit proces ook zou zijn doorgelopen wanneer het oude stelsel zou zijn blijven bestaan. Het belooft overigens weinig goeds voor de toch al ondermaatse klantafhandeling van Menzis.

tukkertjeee

Ongelezen bericht door tukkertjeee »

Ik weet ook wel dat ik praat uit frustratie. Het zou ookbelachelijk zijn als ze banen zouden aanhouden terwijl er simpel weg minder werk is.

Wordt gewoon een spannende tijd.Jammer genoeg geldt hier nog de vrij oude regel last in first out. Zit zelf bij die groep terwijl ik bij de betere hoor van mijn afdeling. Er was mij zelfs al gevraagd voor dit vervelende nieuws om mss te denken aan een functie hoger maar dat zal er nu wel niet meer in zitten.

Ze gaan trouwens wel kijken naar leeftijd. Dus ze kijken per 10 jaar(25 35, 35 45 enz enz). Mss sturen ze mensen met vervroegd pensioen(als dat uberhaupt nog mogelijk is). Ik zit zelf in de 25-35 categorie en aangezien ik er nu 7 jaar werk kon t nog wel eens meevallen, maar er is ons ook verteld om niet te gaan rekenen en , hoe moeilijk ook, gewoon afw88 tot oktober(dan horen we meer).

Wel mag iedereen zoveel mogelijk opleidingen doen die ze willen en de gedwongen ontslagen medewerkers krijgen begeleiding bij t zoeken/vinden van een andere baan.

Mss komt er volgend jaar wel weer een heel nieuw zorgstelsel als er een andere regering komt :lol: ,dus dan is er niks aan t handje :D

We zitten allemaal nog tot medio 2007 goed. Dan moet groep 1 eruit. Groep 2 sneuvelt eind 2007 begin 2008. Dus er is nog wat tijd .

Dilbert29

Mss komt er volgend jaar wel weer een heel nieuw zorgstelsel als er een andere regering komt ,dus dan is er niks aan t handje
ik hoop van niet, dan storten we weer terug in de ellende van voor het nieuwe zorgstelsel. Laten we het lekker houden zoals het is, dan gaat alles goed.

Veel succes in ieder geval met je mogelijk nieuwe baan.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ER ZIJN VEEL BANEN VERVALLEN DOOR NIEUWE STELSEL, mensen hoeven niet meer over te stappen van particulier en ziekenfonds, en administratiebanen die vervallen ook grotendeels, zijn veel minder nodig door nieuw stelsel

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

terwijl ik bij de betere hoor van mijn afdeling.
Nou, als je zo goed bent heb je toch zo een andere baan?
Mss komt er volgend jaar wel weer een heel nieuw zorgstelsel als er een andere regering komt ,dus dan is er niks aan t handje
Lijkt me sterk. CDA zal het niet terug willen draaien. PvdA zeker niet, die willen de ineenschuiving van ziekenfonds en particulier al sinds 1967. Wouter Bos heeft gezegd dat wat hem betreft de scheiding ziekenfonds/particulier nooit meer terug komt.

Alleen de SP en de VVD wilden de oude scheiding handhaven. Dus alleen als er een kabinet van VVD en SP komt maak je een kansje.

Bailey

ER ZIJN VEEL BANEN VERVALLEN DOOR NIEUWE STELSEL, mensen hoeven niet meer over te stappen van particulier en ziekenfonds, en administratiebanen die vervallen ook grotendeels, zijn veel minder nodig door nieuw stelsel
Niet bij de zorgverzekeraar waar ik werk, daar zijn er alleen maar mensen bijgekomen. De zorgverzekeraars waarbij veel banen verloren zijn gegaan, zoals Agis, hebben dat voor 90 % aan zichzelf te danken.

DC

Ongelezen bericht door DC »

Wordt gewoon een spannende tijd.Jammer genoeg geldt hier nog de vrij oude regel last in first out. Zit zelf bij die groep terwijl ik bij de betere hoor van mijn afdeling. Er was mij zelfs al gevraagd voor dit vervelende nieuws om mss te denken aan een functie hoger maar dat zal er nu wel niet meer in zitten.
Een vriendin van mij werkt ook bij Menzis (al ca. 30 jaar) en ik neem aan dat ze op elke vestiging hetzelfde praatje hebben gehouden. Wat ik van haar begreep: Zwolle en Rotterdam blijven geopend. Van Amersfoort, Wageningen en Arnhem wordt bekeken welke vestiging het meest productief is, de andere 2 gaan dicht. Vervolgens dan geen last-in-first-out maar wordt er gekeken naar wie de beze papieren heeft, die blijven en de rest vliegt er uit....

Dus zou voor jou nog gunstig uit kunnen pakken, zij ziet het somberder in. Is op jonge leeftijd daar gaan werken en verder geen diploma's... Dus als zij op straat komt te staan... Dus kop op en kijk eens naar je collega's die zitten waarschijnlijk net zo hard (of zelfs harder) te zweten en in hun handjes te knijpen...

Ohra (Delta Lloyd) in Arnhem heeft natuurlijk een zeer prestigieus gebouw dus ik denk eigenlijk dat die open blijft. Maar aan de andere kant bekeken: vast ook een duur gebouw dus gezien de kostenbesparingen misschien toch maar sluiten.

Het is afwachten wat oktober brengt. Ik hoop dat de medewerkers van Menzis toch nog een beetje kunnen genieten van de zomer/vakantie.

Groetjes,
Dianne

(geen Menzis-klant overigens)

morgan

Ongelezen bericht door morgan »

Ik werk dus ook bij een zorgverzekeraar. Wij hebben een verlies gehad van 50.000 verzekerden. Zoals bij zoveel zorgverzekeraars is er een reorganisatie aan de gang. Wij moesten allemaal opnieuw solliciteren op je eigen functie. ik heb dat niet gedaan want ik wil iets heel anders. Bij ons is het zo dat je 9 maanden wordt begeleid en dan de formule 1 jaar/1 maand salaris krijgt. Er zijn er al 125 uit bij ons inclusief de mensen die niet hebben geschreven op hun eigen functie. Jullie willen het niet weten er zijn goede mensen uit, mensen die nog maar 2 jaar voor hun vut zitten en er al 33 jaar werken.Ik ben van mening dat er steeds meer fusies gaan komen. Ben blij dat ik straks niet meer in deze sector werk want het is een zieke sector. Er zijn mensen op hoge functies de laan uitgestuurd met een zak geld mee niet meer normaal, allemaal van onze premies. Nee ik zit er nog niet zolang dus ik krijg niet veel mee. Het mooie is bij dit bedrijf dat ze nu mensen gaan plaatsen die niet hebben gesolliciteerd op hun eigen functie, zijn dus niet echt gemotiveerd maar worden wel geplaatst en mensen die echt heel graag willen worden de laan uitgestuurd. Het goude woord van de RVB was kwaliteit maar dat is allemaal gelul ze willen mensen die monddood zijn en maken alles klaar voor een fusie en vullen hun eigen zaken!!leve de (zieke)zorgverzekeringsbranche.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind dat Menzis helemaal moet opheffen. Dat is zo'n slechte tent! Daar heb ik nog nooit iets goeds over gelezen: rommelige organisatie en weinig sociaal.

Gesloten