LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glasverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jagon
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2010 14:47

glasverzekering

Ongelezen bericht door jagon »

Waarschuwing;

Heeft u een woonpakket verzekering incl.glasverzekering bij centraal beheer achmea.

Zijn u ramen ouder dan 10 jaar, dan heeft u de glasverzekering niet meer nodig, deze zijn namelijk niet meer verzekerd.

gr.jacob

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat raar:

is oud glas soms kwetsbaarder ?
en hoe bepaalt de verzekeraar hoe oud het glas is ?

Vragen, vragen....

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Volgens mij heeft het betrekking op het lekslaan van ramen.
Wat is verzekerd
Artikel 2
De verzekering dekt de schade die veroorzaakt is door:
a. breuk;
b. het lek slaan van isolerend glas binnen 10 jaar na de fabricagedatum.
Er bestaat geen recht op schadevergoeding indien u op grond van de door de
leverancier en/of fabrikant gegeven garantie aanspraak kunt maken op vergoeding.
Nu weet ik niet wat je normaalgesproken voor garantietermijn mag verwachten, maar als dat 10 jaar is heb je al niet veel aan deze dekking.

Het is overigens gebruikelijk om verzekerd te zijn voor alleen ruitbreuk.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dus als je raam in word gegooid door wie dan ook, dan word deze niet vergoed als het raam ouder is dan 10 jaar :? :?
Beetje rare conclusie van de verzekeringsmaatscahppij.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Dus als je raam in word gegooid door wie dan ook, dan word deze niet vergoed als het raam ouder is dan 10 jaar
Beetje rare conclusie van de verzekeringsmaatscahppij.
En u heeft mijn tekst ook gelezen?

Breuk is altijd verzekerd, het lekslaan van een ruit is beperkt verzekerd.

Het is al heel wat dat ze dat de eerste 10 jaar vergoeden, zijn niet veel maatschappijen die iets met lekslaan doen, aangezien dit als het op redelijk korte termijn gebeurt het onder de garantie zou moeten vallen, en als het na die 10 jaar die centraal beheer aanhoudt gebeurt het ook met ouderdom (onderhoud van je woning) te maken kan hebben.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

--
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 23 apr 2012 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Bij lekslaan is de dubbele ruit ergens in de aanhechting lek.

Er kan dan bijvoorbeeld condens ontstaan tussen de beide raamdelen.

Dit kan gebeuren zonder dat er een breuk in de ruit zelf zit.

nootje75
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 10:44

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door nootje75 »

Dus als het glas lek is na 10 jaar krijg je niks vergoed maar als er een grote steen door heen gegooid word wel.. ?

vaag..

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Winterman »

De fabrikant van mijn ramen geeft 10 jaar garantie op lekslaan.

Een gebroken ruit van 35 jaar oud werd door Centraal Beheer bij mij gewoon vergoed.

nootje75
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 10:44

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door nootje75 »

Dus je kunt er maar beter een steen door heen gooien en dat opgeven als je glas lek is ? Want dan is er een breuk en dan word het wel vergoed..

eigenlijk toch stom...

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Winterman »

nootje75 schreef:Dus je kunt er maar beter een steen door heen gooien en dat opgeven als je glas lek is ? Want dan is er een breuk en dan word het wel vergoed..

eigenlijk toch stom...
Alsof je zo maar even een steen door een ruit van dubbelglas gooit. Je zal er alleen een barst in gooien en die lekschade blijft zichtbaar.

huismusje
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2012 11:22

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door huismusje »

Winterman schreef:
nootje75 schreef:Dus je kunt er maar beter een steen door heen gooien en dat opgeven als je glas lek is ? Want dan is er een breuk en dan word het wel vergoed..

eigenlijk toch stom...
Alsof je zo maar even een steen door een ruit van dubbelglas gooit. Je zal er alleen een barst in gooien en die lekschade blijft zichtbaar.
Nou die steen gaat prima door dubbel glas is helaas mijn ervaring. Vorig jaar is bij ons en bij de buren te gelijk een ruit ingegooit door vandalen en de gaten in het dubbele glas waren groot. De glaszetter vertelde dat het bij een stoeptegel of klinker echt niet uitmaakt of je enkel of dubbel glas hebt. Er door heen gaat hij toch wel. Ik denk inderdaad wel dat je de lekschade gewoon blijft zien. Ik zou verder niet aanraden om het te doen, want de schade zal zich ook niet beperken tot de ruit. Glas splinters door je hele huis en putjes in je laminaat en dan hadden we nog geluk dat er niemand gewond is geraakt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou idd een steen gaat goed door dubbelglas...
hier verderop! hoe verzin je het als inbreker?volgens mij ben je dan echt ver weg,maar goed,2 ramen ingegooid..van een schuifpui?en die zijn groot hoor...2 bakstenen lagen er in het huis..ja iedereen was wakker...goh hoe zou dat nou komen,dus niks buit gemaakt alleen bewoner had flinke schade...ook idd houten vloer...

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Zelf moedwillig een steen door je raam gooien heet opzet, dat is dan ook weer uitgesloten...

Als een ruit lek is na die 10 jaar heet dat onderhoud, net als je huis opnieuw laten schilderen eens in de zoveel jaar, vernieuwen van kozijnen, enz. hoort dat bij het hebben van een eigen woning. Dat onderhoud valt niet onder je dekking natuurlijk.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: glasverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Bah, weer zo'n topicstarter die 1 post aanmaakt om een volkomen uit zijn duim gezogen verhaal neer te kwakken!

Ik hoop eigenlijk dat het webcare team van Centraal Beheer deze vis lekker laat zwemmen!

Gesloten