LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede woonhuis-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
svdmeer

Goede woonhuis-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Ik ben op zoek naar een goed pakket verzekeringen voor
- Aansprakelijkheid
- Inboedel
- Woonhuis/opstal (eigen woning)

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Het liefst doe ik rechtstreeks zaken met een verzekeraar. Ohra is een mogelijkheid. Interpolis spreekt mij het meest aan, maar dat moet dan wel weer via een tussenpersoon of Rabobank. FBTO is peperduur, zelfs met collectiviteitskorting.

Via independer krijg ik een lijstje met aantrekkelijke prijzen, maar wel met vage namen zoals premio. Wat kan ik van hun verwachten?

Ofwel wat is een goede verzekeringsmaatschappij? Waar herken ik dat aan? Wat is jullie ervaring met Interpolis op het gebied van deze verzekeringen?

Eis: Geen eigen risico. Ook geen eigen risico bij aansprakelijkheidsverzekering.

kweenie

Re: Goede woonhuis-, inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering?

Ongelezen bericht door kweenie »

Veel goedkope 'onbekende' namen zijn volgens mij versimpelde producten, die een basisverzekering voor de gemiddelde Nederlander kunnen geven, maar weinig extra's hebben. Omdat ze bv. alleen via internet werken, kunnen ze wat voordeliger zijn. Let er daarbij dus goed op wat er wel en niet verzekerd is, en of het in jou situatie de juiste dekking geeft.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ervaring met interpolis, ergggg slecht!

Ze hadden bij ons ingebroken in een nieuwbouwhuis.
Ik belde ze op, ze zeiden gelijk is het bewoond, nee we hebben 1 week de sleutel. Ooo dan krijgt u niks!
Ik zei nou het is verzekerd voor onbewoond, daar betalen we opslag voor. Staat in onze polis en is afgesproken.
Gelijk is er braakschade, nee ze zijn met een sleutel binnen gekomen, waarschijnlijk van de bouw heeft iemand blijkbaar sleutel bijgemaakt. Maar de technische recherche komt nog, want er zijn heel veel sporen.
oooo u krijg niks vergoed, er is geen braakschade, ik zei maar wel heel veel sporen en er is voor een kapitaal weg.
Was gelijk kijken hoe ze niet hoefde te vergoeden, dan te kijken hoe ze wel vergoeden.
Wij hebben nog nooit schade gehad, wij gaan gelijk bij ze weg.
Was zo onvriendelijke niet meedenkend en vooral de manier waarop.
Het is glashelder! ze keren niet uit|!

avdb

Ongelezen bericht door avdb »

Ik ben zelf klant bij Unive, ik heb nog geen schade's oid gehad dus heb daar geen ervaring mee. Wat ik wel prettig vind is dat ze regiokantoren hebben. als je iets hebt kun je gewoon naar ze toe. En kun je een persoonlijk gesprek aangaan (indien gewenst kun je ook zaken via internet regelen) Ik haat het om uren lang aan de telefoon te hangen en er dan nog niet uitkomen....

Inzake de 'vage'namen. Er zijn naast de gevestigde orde veel nieuwe partijen. premio is bijvoorbeeld weer onderdeel van nationaal spaarfonds, Ohra draagt het risico voor die verzekeringen (ben je dr nog??) en zo heb er nog een paar (budgio van fortis,Allsecur van Allianz, deze bieden alleen (nog) geen woonhuisverzekeringen aan)

ga gewoon naar een partij waar jij je prettig bij voelt en die niet te duur is. let er wel op dat zij dekken wat je gedekt wilt hebben. Daar is een verzekering immers voor.

kweenie

Brenda, volgens mij betalen de meeste inboedelverzekeringen niet uit als er met een sleutel is binnengekomen, er moeten in het algemeen braaksporen zijn. Dat is dus niet iets wat alleen bij interpolis zo zou zijn.

miekjos

Ongelezen bericht door miekjos »

Wij hebben het totaalpakket bij Interpolis.
nadeel hiervan is dat alles via de Rabobank geregeld moet worden. Allemaal erg onpersoonlijk. Heb je een probleem met de verzekering, dan moet je maar eens proberen om met iemand rechtstreeks een afspraak te maken om het probleem te bespreken: bijna onmogelijk!!
Alles proberen ze telefonisch af te handelen, je kunt wel 5 keer opnieuw je verhaal doen. Als je er op staat om iemand persoonlijk te spreken om het probleem op te lossen, kun je EEN MAAND LATER pas terecht!

Nee, dan liever een assurantiekantoor waar je zo bij de tussenpersoon naar binnen kunt stappen voor een gesprek van mens tot mens. Zeker gezien er bij verzekeringskwesties vaak persoonlijk leed gemoeid is.

kweenie

Tsja, smaken verschillen. Sommige mensen doen graag zaken via een tussenpersoon, anderen (zoals svdmeer) doen juist graag rechtstreeks zaken met de verzekeraar.

ynskehoukes

Ongelezen bericht door ynskehoukes »

Als onafhankelijk tussenpersoon kan ik je het advies geven eens te kijken op de site van unigarant. Je hebt daar een heel voordelige premie. Nooit een eigen risico en een zeer uitgebreide alle-van-buitenkomendonheildekking. Zijn door de consumentenbond ook beoordeeld als een prima verzekeraar. Werken wel met tussenpersonen maar als je een goede tussenpersoon hebt zal deze je hier zeker in kunnen begeleiden. Een goed tussenpersoon zal je ook ingeval van schade begeleiden.
Succes en vragen dan laat maar horen.

Gesloten