LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag advies of hulp

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
klimmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2008 12:59

Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door klimmer »

Vorig jaar ben ik overgestapt met de autoverzekering van Centraal Beheer Achmea naar ASR via United Consumers. Ik heb een offerte aangevraagd en ik zou goedkoper uitzijn dan bij Centraal Beheer. Ik heb hier van een Royementsbrief ontvangen waarin staat dat ik 13 schade vrij jaren heb. Dit heb ik dus ook bij de aanvraag van de offerte ingevuld. Ik heb de verzekering dus afgesloten per september 2012 voor 1 jaar. Wat blijkt nu een half jaar later krijg ik van United Consumers een e-mail dat de verzekering ASR in de Roy-base date heeft gekeken en ik maar 4 schade vrije jaren zou hebben en ik dus moet gaan bijbetalen op mijn verzekering wat bijna het dubbele is van het afgesloten contract. Waarom hebben zij de verzekering wel geaccepteerd met 13 schade vrije jaren en een half jaar later corrigeren naar 4. Ik heb contact met hun opgenomen om de verzekering dan ook per direct te beeindigen, maar dat doen ze niet omdat het een jaarcontract is. Ik heb ook contact gehad met Centraal Beheer en daar zeggen ze dat wanneer ik bij hun terug kom ik wel die 13 schade vrije jaren heb en dus voor de helft goedkoper. Waarom bij ASR niet?
In de Royementsbrief staat dat ik dus 13 schade vrije jaren heb waarvan 4 werkelijke schade vrije jaren, 4 extra toegekende jaren en 5 correctie schadevrije jaren No-gclaim Beschermer.
Er staat nergens dat ik die 2 laatste posten moet aftrekken om aan het aantal van 4 schade vrije jaren te komen.

Dit is het antwoord van United Consumers nadat ze telefonisch contact hebben opgenomen met Voogd & Voogd.
Wij hebben gevraagd of het mogelijk is om de verzekering tussentijds te beëindigen. Zij hebben ons bevestigd dat dit niet mogelijk is doordat de verzekering een looptijd heeft van een jaar. Ook hebben zij ons erop gewezen dat zij nooit meer schadevrije jaren in gebruik mogen nemen dan dat uw vorige verzekeraar heeft vrijgegeven.


De verzekeraar gaat er vanuit dat de door u opgegeven gegevens in de aanvraag van een autoverzekering juist zijn. Als deze gegevens later niet juist blijken te zijn dan mogen zij de onjuiste gegevens aanpassen.

Doordat een verzekering een looptijd heeft van een jaar mogen wij de verzekering per eerstkomende vervaldatum van 1 september 2013 beëindigen.

Dat zal ik dan ook doen.
Welke stappen kunt U of ik nog verder ondernemen?
In afwachting op Uw antwoord.
H.Jetten

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door kokka »

ik denk dat je helemaal niets kan doen,je hebt uiteindelijk echt maar 4 schade vrije jaren.
dat is de kracht en dus ook meteen de instinker van die no-claim beschermer. je behoud dan wel je no-claim niveau, maar je schade vrije jaren kelderen wel na elke schade. Hierdoor zit je dus gewoon vast aan je verzekeringsmaatschappij.
Heb je in de algemene voorwaarden gekeken wat er met je polis gebeurt als je je auto verkoopt?
dat is misschien een mogelijkheid om van je dure asr polis af te komen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik denk dat u die 9 geschrapte vrije jaren moet zien als bonusjaren van centraal beheer
het ligt helemaal niet voor de hand dat ASR daar iets mee wil
voor ASR bent u een nieuwe klant en die wil alleen maar weten hoeveel jaar u schadevrij hebt gereden
zie het zo, u kunt met uw bonuskaart van AH ook niet bij Dirk te zeggen dat u korting wilt hebben

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door nevermind »

In de Royementsbrief staat dat ik dus 13 schade vrije jaren heb waarvan 4 werkelijke schade vrije jaren, 4 extra toegekende jaren en 5 correctie schadevrije jaren No-gclaim Beschermer.
Er staat nergens dat ik die 2 laatste posten moet aftrekken om aan het aantal van 4 schade vrije jaren te komen.
Weet je dan zelf niet, hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd?
Dus zonder iets te hebben geclaimd.
Het is dan wel een verschil tussen 4 en 13 jaren, als een schade 4 jaar geleden was.
Dat moet je toch aan het denken brengen.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

klimmer schreef:Vorig jaar ben ik overgestapt met de autoverzekering van Centraal Beheer Achmea naar ASR via United Consumers. Ik heb een offerte aangevraagd en ik zou goedkoper uitzijn dan bij Centraal Beheer. Ik heb hier van een Royementsbrief ontvangen waarin staat dat ik 13 schade vrij jaren heb. Dit heb ik dus ook bij de aanvraag van de offerte ingevuld. Ik heb de verzekering dus afgesloten per september 2012 voor 1 jaar. Wat blijkt nu een half jaar later krijg ik van United Consumers een e-mail dat de verzekering ASR in de Roy-base date heeft gekeken en ik maar 4 schade vrije jaren zou hebben en ik dus moet gaan bijbetalen op mijn verzekering wat bijna het dubbele is van het afgesloten contract. Waarom hebben zij de verzekering wel geaccepteerd met 13 schade vrije jaren en een half jaar later corrigeren naar 4. Ik heb contact met hun opgenomen om de verzekering dan ook per direct te beeindigen, maar dat doen ze niet omdat het een jaarcontract is. Ik heb ook contact gehad met Centraal Beheer en daar zeggen ze dat wanneer ik bij hun terug kom ik wel die 13 schade vrije jaren heb en dus voor de helft goedkoper. Waarom bij ASR niet?
In de Royementsbrief staat dat ik dus 13 schade vrije jaren heb waarvan 4 werkelijke schade vrije jaren, 4 extra toegekende jaren en 5 correctie schadevrije jaren No-gclaim Beschermer.
Er staat nergens dat ik die 2 laatste posten moet aftrekken om aan het aantal van 4 schade vrije jaren te komen.

Dit is het antwoord van United Consumers nadat ze telefonisch contact hebben opgenomen met Voogd & Voogd.
Wij hebben gevraagd of het mogelijk is om de verzekering tussentijds te beëindigen. Zij hebben ons bevestigd dat dit niet mogelijk is doordat de verzekering een looptijd heeft van een jaar. Ook hebben zij ons erop gewezen dat zij nooit meer schadevrije jaren in gebruik mogen nemen dan dat uw vorige verzekeraar heeft vrijgegeven.


De verzekeraar gaat er vanuit dat de door u opgegeven gegevens in de aanvraag van een autoverzekering juist zijn. Als deze gegevens later niet juist blijken te zijn dan mogen zij de onjuiste gegevens aanpassen.

Doordat een verzekering een looptijd heeft van een jaar mogen wij de verzekering per eerstkomende vervaldatum van 1 september 2013 beëindigen.

Dat zal ik dan ook doen.
Welke stappen kunt U of ik nog verder ondernemen?
In afwachting op Uw antwoord.
H.Jetten
Beste klimmer,

Dit is een vervelende situatie, helaas beschermt de No-Claim beschermer alleen je bonus-malus trede en niet de aantal schadevrije jaren die je hebt opgebouwd. Als je overstapt worden de daadwerkelijk aantal schadevrije jaren in het landelijke database (Roydata) gezet . Helaas ben je hier op een vervelende manier achtergekomen.


Ik wil je graag helpen bij je klacht. Wil je zo vriendelijk zijn om je klacht naar webcare[@]centraalbeheer.nl te mailen o.v.v. TrosRadar-Schadevrije jaren. Graag ook in je mail postcode, huisnummer, voorletters en achternaam vermelden. Als wij je mail hebben ontvangen dan zullen wij het een en ander voor je uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Ids Pultrum
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2012 09:21

Re: Graag advies of hulp

Ongelezen bericht door Ids Pultrum »

Het is inderdaad zo dat een verzekeraar bij de aanvraag ervan uitgaat dat de ingevulde schadevrije jaren juist zijn. Dit komt doordat de schadevrije jaren vaak nog niet in RoyData staan op het moment dat u de verzekering aanvraagt. De hoeveelheid schadevrije jaren wordt daardoor op een later tijdstip gecontroleerd.

De keerzijde van de no-claim beschermer is inderdaad dat u aan uw oude verzekeraar vastzit als u deze schadevrije jaren wilt behouden. Andere verzekeraars gaan uit van de "werkelijke" schadevrije jaren zoals ze worden geregistreerd in RoyData (in uw geval 4 jaren). Als u meer wilt lezen over hoe de bonus/malus ladder werkt, kunt u kijken op de website van De Nederlanden van Nu (https://www.nederlandenvannu.nl/autover ... adder.html)

Verder is het wel een beetje flauw dat u gelijk een jaar aan de verzekering vastzit, maar als het goed is staat dit wel in de voorwaarden van uw verzekering. Ik vrees dat er in uw geval weinig anders opzit dan uw jaarcontract uit te zitten. De volgende keer als u overstapt kunt u ook overstappen naar een verzekeraar waar u dagelijks op kunt zeggen (zoals bij De Nederlanden van Nu), zodat u niet gelijk weer een jaar vast zit.

Gesloten