LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hagelschade of stormschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
juuldijk

Hagelschade of stormschade

Ongelezen bericht door juuldijk »

Afgelopen zondag heb ik schade aan het huis gekregen door hagelschade, en helaas velen met mij. Ik heb beschadigingen aan mijn houten kozijnen, een lichtkoepel en een dakraam. De schades zijn veroorzaakt door inslag van soms wel 6 centimeter grote hagelstenen. Mijn verzekeraar, Centraal Beheer, heeft mij aangegeven dat er een eigen risico geldt van 225 euro. Zij verklaren dat er storm was en dat er dus en eigen risico geldt ivm stormschade. Ik heb aangegeven dat mijn schades veroorzaak zijn door hagelstenen ter grootte van pingpong-ballen, maar zij blijven erbij. De KNMI heeft aangegeven dat er storm heerste, dus geldt het eigen risico.

Zijn meerdere mensen hier tegenaan gelopen? Er was misschien storm, maar mijn schade komt door hagel en niet door storm

bromtol

Re: Hagelschade of stormschade

Ongelezen bericht door bromtol »

volgens mij heb je gelijk. De meest relevante oorzaak is de hagel. Er is niks beschadigd door de windkracht. Klagen bij de directie en als dat niet helpt naar de ombudsman (www.Kifid.nl)

Byob

Re: Hagelschade of stormschade

Ongelezen bericht door Byob »

Is hagelschade wel gedekt?

Gesloten