LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Blijkbaar moet ik het voor de vierde keer aan je uitleggen !!

Er staat duidelijk dat dit geroep nergens toe leidt, en dat mijn mening, net zo goed als die van anderen hier op het forum geen feiten voor de dag kunnen brengen.
Dit kan alleen maar door dit te controleren bij de juiste instanties, en niet door klakkeloos af te gaan op wat wij hier allemaal schrijven.

Nou jij geeft duidelijk aan dat je niet wil (of durft ?) en liever blijft kakelen.
Jouw goed recht, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders dat ook maar moet doen.
Dus wat jouw voorstel betreft : AFGEWEZEN.


Wat betreft die reacties van andere HMI 'ers, dat kan ik hier niet beoordelen of dat wel HMI 'ers zijn.
Voor hetzelfde geld ben jij dat zelf geweest die onder een andere naam
en E-mail adres probeert stemming te maken.

Op jouw voorstel :

Dit is volgens mij geen voorstel maar een gebod
Jij geeft Banon zijn antwoord, en mij ook
We laten .........

Je bent dus duidelijk niet gewend om op een fatsoenlijke manier te discussieren, en wil duidelijk altijd gelijk hebben ook al is het nergens op gebaseerd, dus zul je wel woest worden als ik zeg:

DAT BEPAAL IK ZELF WEL !!!

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Gossie, wat een boel woorden gebruik jij in je poging te verbergen dat je die twee vragen niet wil/kan beantwoorden.

En weer die truck om er zodanig overheen te brallen dat het voor iemand die heel oppelvlakkig leest, lijkt alsof je nog gelijk zou kunnen hebben ook.

Gelukkig zijn alle niet HM-ers op dit forum daar net te intelligent voor, die laten zich niet gemakkelijk misleiden door inhoudsloos gezwets.

Jij wil die vragen niet beantwoorden. Jouw goed recht.

Weet je wat: ik zal ze beantwoorden.

Op mijn vraag is het antwoord: Omdat HM zich als dusdanig niet wil vestigen in Nederland, want dan zouden zij gehouden zijn zich conform de Nederlandse wet te gedragen en zo kunnen ze die, door de mazen in de wet en door Europese regels leuk omzeilen.

Op de vraag van Banon is het antwoord: NCFSA werkt voor HM en diens zuster-/dochter-/moedermaatschappijen en verder voor geen enkele andere verzekeringsmaatschappij.

Tenslotte, ik werd niet woest, want door je halstarrigheid om bovenstaande antwoorden niet zelf te geven, was je inmiddels zo lachwekkend geworden, dat ik je hartelijk wil danken voor dit kostelijk vermaak.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Zjef,
je laat jezelf wel heeeeel erg kennen nu hoor. Jouw stelling is: wat op internet staat, geloof dat niet. het klachteninstituut is 'vergeten' HM Consulting op de site te zetten, GIDI is 'vergeten' HM op de site te zetten, KvK is 'vergeten' de maatschappij op de site te zetten, HM zelf is 'vergeten' de tussenpersonen op de site te vermelden, HM is 'vergeten' de GIDI wijzer op de site te zetten enz.

maar nee hoor, draai er maar lekker omheen en bedenk maar lekker vleel complot theorieën. Net als die andere Belg, Marc D. geloof ik. Die is daar ook al zo goed in.

Over welke agentschappen beschikt HM Consulting eigenlijk?

Waarom mail je niet even de GIDI wijzer?
Waarom vertel je niet even waar jullie beroepsaansprakelijkheidsverzekering is ondergebracht?
Waarom vertel je niet hoe jullie organisatie in elkaar steekt?
Waarom vertel je niet welke diploma's je hebt?
Waarom heb ik mijn offerte nog niet binnen?
Waarom ga je niet in op het feit dat HM niet is aangesloten bij het Verbond?
Waarom ga je niet in op het feit dat HM in strijd met de wet handelt door schade- en levenverzekeringen onder één naam te verkopen?
Waarom moet ik op een Belgische site informatie over een Nederlandse organisatie zoeken?
Waarom is deze site niet afgestemd op de Nederlanse wetgeving?
Waarom tekent de directeur van de maatschappij HM voor de overeenkomst van HM Consulting bij het klachteninstituut?

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

excuus, ik lees net dat HM Consulting van ELKE maatschappij in Nederland een agentschap heeft. Dat kan niet via DAK zijn, want daar komt HM niet voor in aanmerking.
Hoe heeft HM het voor elkaar gekregen om van elke maatschappij een agentschap te verkrijgen? knap hoor. Brengt natuurlijk wel aardig wat kosten met zich mee, een paar honderd Rekening Couranten beheren.

Banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Banon »

Je doet alsof de klant enkel dit soort feiten wil weten, en als het dan een bonafide bedrijf is dan is het goed. Het gaat toch om het hele verhaal, van je dekkingen, percentages tot en met de manier waarop. Als er geen vertrouwen is dan wordt het niks , hoor. Dus wijs de antwoorden niet af, Sjef. Je wekt de indruk dat je bang bent, maar dat is sullig. Niet laten intimideren door afwijkende meningen, vertel gewoon hoe het wel is. Daar kan iemand dan zelf wel bepalen of hij of zij het daar mee eens is of niet. Helaas ben ik in het verleden ook vaak de ontwijkende instelling bij menig HM-er tegengekomen. Slechts richten op 1 punt en de rest eromheen doet er niet toe want dat kon je van je verhaal afbrengen of je standpunt bekritiseren. Net zoals iedereen binnen HM zegt, Ik ken geen andere maatschappij die hetzelfde aanbiedt, wij zijn hierin uniek. Heb jij zelf dan al die 200-300 maatschappijen gecheckt? denk het niet......

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Nee, je moet niet aannemen dat ik iets afwijs.
Ik wil alleen maar een beetje structuur brengen in de chaos zoals die al 30 pagina's aan de gang is.

Er zijn dus naar mijn bescheiden mening 4 hoofdpunten nl ;

1. Voldoet HM aan alle wettelijk eisen.
2. Is HM nou wel één van de marktleiders in Europa op het gebied van
levensverzekeringen.
3. Heeft HM unieke produkten die niemand anders kan bieden.
4. De verkoopsstrategie van HM.

We zijn nog steeds bij punt 1, en ik gaf aan hoe dit gecontroleerd kan worden op een onafhankelijke manier. En even een website controleren is dus geen waterdichte manier.
Ik kan hier allerlei onzin roepen en Simon kan allerlei onzin verkondigen. Dat kan nog 100 pagin's doorgaan zonder dat er feiten boven water komen.
Dan zul je toch bij de juiste instanties telefonisch moeten verifieren.
Blijkbaar durft Simon dat niet, misschien bang voor een verkeerde uitkomst voor hem.

Nou nog even een leuke voor Simon dan.
Even slikken en weer uitvluchten gaan verzinnen :

Hier een kopie van de officiele HMI site van 15 Mei 2003 !!!!!

http://members.home.nl/vanriel/Info%20A ... %20HMI.htm

De advieswijzer is electronisch gedateerd op 15 Mei 2003 !!!!En het feit dat deze dus toen ge-update is bewijst dus dat we in 2002
al een aansluiting hadden bij het klachten instituut !!!!
Dus beste mensen, om de smoesjes van Simon en de rest voor te zijn
even de advieswijzer opslaan en openen met Acrobat Reader en vervolgens de documenteigenschappen bekijken.

Ook de schriftelijke verklaring van het klachteninstituut afgegeven op 16-02-2004 dat wij wel degelijk aangesloten zijn staat erbij.
Dus dit is het waterdichte bewijs dat HM zich conformeert aan alle wettelijke eisen die er op het moment zijn.

Dus punt 1 is hierbij afgesloten: HM voldoet aan alle wettelijke verplichtingen !!!

Nu gaan we dus over naar punt 2:

Hm is één van de Europese marktleiders op het gebied van levensverzekeringen.
HM heeft één van de hoogste StandardandPoors rating op het moment.
Iedereen die in de financiele markt aktief is vaart blind op deze rating.
De allergrootste herverzekeraar ter wereld ; de Munchener Ruck is voor 95% eigenaar van HM.
Deze herverzekeraar en HM kunnen de klanten de allerhoogste zekerheid bieden aan de klant die er bestaat.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

http://members.home.nl/vanriel/

Sorry, hier staat de schriftelijke verklaring van het Klachten instituut

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Sjef,

Het feit dat in de Advieswijzer van mei 2003 vermeld staat dat jullie al een inschrijving hadden bij het Klachteninsituut, maar dat deze pas daadwerkelijk in februari 2004 is afgegeven betekent gewoonweg dat HM Consulting valsheid in geschrifte heeft gepleegd en klanten heeft misleid.

Je wordt bedankt voor het wederom aandragen van een reden waarom HM Consulting een malafide bedrijf is.

En nu kun je reageren met alles wat je in je hebt, maar het doet er niets meer toe.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

In other words it's over Zjef. Meisje has spoken. Ugh heeft ze wel vaker gedaan. Reeds.

gastdiewelistoegstaandan

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door gastdiewelistoegstaandan »

stil mensen!

Zjef denkt......

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik neem het op het voor Meisje ze is hard maar in ieder geval goud eerlijk. Ik kan het weten. Compliment voor je en een fijn weekend.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Hier moet ik even hartelijk om lachen.
Je maakt je steeds ongeloofwaardiger Meiske.
De bewijzen liggen op tafel, en dan jezelf nog in allerlei bochten proberen te draaien om er onder uit te komen !!!
Maar je hebt gelijk op de bewijzen die ik heb geleverd is geen enkele reactie meer mogelijk.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ken jij Meisje niet .

albert.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

En dan kent ze mij ook niet !!

We staan overigens nog steeds niet op de site van het klachteninstituut hoor !!

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Wij zijn nog steeds bij punt 1:

Zjef heeft geen enkel bewijs geleverd,


HM voldoet misschien wel aan alle wettelijke eisen -voor een buitenlands bedrijf- maar kan zich niet permiteren zich in Nederland te vestigen, omdat dan regels zouden gelden waaraan HM niet kan voldoen zonder de organisatiestructuur en/of het productenpakket drastisch te veranderen.

HM heeft valsheid in geschrifte gepleegd.

HM is aangesloten bij een vage instelling (NCFSA) die de consument moet doen geloven dat hun belangen goed worden behartigd, maar die in feite niks anders is dan HM zelf.

En verder is Zjef heel vuil bezig: Onder het mom van z.g. quoten doet hij net alsof hij knipt en plakt, maar hij schrikt er ook niet voor terug om en passant het een en ander in die teksten te veranderen. Dat zag ik toen ik e.e.a. teruglas!

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Zjef elk negatief bericht die jij nog plaatst over meisje dan ga ik me verdiepen in die materie en dan stort ik me over je heen. Meisje is niet achterbaks en heeft veel kennis in huis en ik denk dat je een betwetert bent.

albert.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Zjef laat het afweten. Another one bites the dust!

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Nou hier nog een negatief bericht voor Echt meisje dan.
Even kijken of ze nog meer verzinseltjes uit haar mouw kan schudden.
Dit is een leuke voor haar !!

Hier de officiele site van de klachten lijn :
Vooral het stukje over over het officieel lid zijn van het overkoepelende Europese orgaan FIN NET, en daarmee samenwerkt met de Europese ombudslieden en geschillencommissies.

http://members.home.nl/vanriel/Klachteninstituut.htm


Dus even surfen naar deze site levert dit bestand op !!!!

http://members.home.nl/vanriel/reg_de.pdf


Let even op de implementatie datum 30-09-2002 !!!!

Zijn we dus toch aangesloten !!!
Misschien de reden waarom we niet op de site staan, en er ook niet op komen te staan !!!!

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Over bommen gesproken !!!!

Inderdaad geen reactie meer mogelijk !!!!

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Nou, ik zou maar niet te vroeg juichen, als ik jou was.
Je ziet toch zelf ook wel in dat deze constructie heel ingewikkeld is?
Onnodig ingewikkeld zelfs.

Als HM eerlijk in haar schoenen stond, zouden ze zich m.i gewoon in Nederland hebben gevestigd met alles wat daar bij hoort.

Dat het op deze manier moet betekent volgens mij dat er minstens één adder onder het gras zit!

Ik wacht op een reactie van Simon en/of Echte Meisje.

Gesloten