Hallo,
Ik heb mijn autoverzekering conform de voorwaarden (1 maand opzeg) opgezegd.
Ik heb de verzekering op de 24e van de maand opgezegd, maar ik heb betaald tot de 1e van de volgende maand.
Van de HEMA verzekeringen kreeg ik bericht dat er geen premie restitutie zal plaatsen vinden aangezien de kosten hoger zijn.
Aangezien ik geen antwoord op mijn e-mail kreeg heb ik telefonisch contact gezocht met de HEMA verzekeringen. Daar kreeg ik van een medewerkster te horen dat er poliskosten betaald moet worden bij beëindiging van de verzekering.
Dit staat niet in de voorwaarden.(werd ook door de medewerkster bevestigd)
Heeft er iemand ervaring met bovenstaande cq heeft iemand dit ook meegemaakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HEMA verzekringen poliskosten eind van auto verzekering
Re: HEMA verzekringen poliskosten eind van auto verzekering
(polis) kosten aan het einde van een verzekering is een redelijk nieuw fenomeen. Dit doet zich bij steeds meer verzekeraars voor. Premies staan onder grote druk (al dan niet uit concurrentieoverwegingen dus gaan verzekeraars steeds meer er toe over om kosten apart te berekenen. HEMA is dus niet de enigste!
Polisvoorwaarden zijn hierin niet relevant. De kosten zien nameljk toe op de administratieve verwerkingen (aan en afmeldingen RDW enz) en niet op de inhoudelijke kant van de verzekering.
De WFT staat dit ook toe. Helaas wordt dit vooraf niet bekend gemaakt (is ook geen wettelijke plicht). De praktijk is tot nu toe, dat deze kosten niet actief geïnd worden, maar alleen verrekend met een restant premie als dit restant er is.
Wellicht zal dat nog eens verder gaan in een actieve inning.
Polisvoorwaarden zijn hierin niet relevant. De kosten zien nameljk toe op de administratieve verwerkingen (aan en afmeldingen RDW enz) en niet op de inhoudelijke kant van de verzekering.
De WFT staat dit ook toe. Helaas wordt dit vooraf niet bekend gemaakt (is ook geen wettelijke plicht). De praktijk is tot nu toe, dat deze kosten niet actief geïnd worden, maar alleen verrekend met een restant premie als dit restant er is.
Wellicht zal dat nog eens verder gaan in een actieve inning.