LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
drive kidney
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2013 12:52

Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door drive kidney »

Beste lezers,

Vorige week is er bij mij thuis ingebroken. Hierbij zijn 2 van mijn jassen en mijn rugzak incl. laptop gestolen. Helaas zijn er geen sporen van braak.. Ik woon met 8 jongens in een studentenhuis en heb daardoor een hoop doorloop in huis. Toen ik 's nachts in bed lag werd er nog wat gedronken beneden waarna er rond half 3 een vriend weg ging om naar zijn eigen huis te gaan. Het kan zijn dat hij toen de deur niet goed achter zich heeft gesloten.
Er is die nacht echter ook nog een paar keer aangebeld, mijn huisgenoot heeft open gedaan omdat hij dacht dat het een andere huisgenoot was (naam van huisgenoot werd duidelijk genoemd door de intercom). Nu blijkt dat die andere huisgenoot helemaal niet heeft aangebeld 's nachts. Om half 6 kwam er nog iemand thuis en zag dat er een jas tussen de deur zat waardoor deze niet kon sluiten. Dus tussen half 3 en half 6 's nachts moet er iemand binnen geweest zijn.
Al met al ben ik een hoop geld kwijt en ik heb er niet veel vertrouwen in dat de politie hier veel aan gaat/kan doen. Ik heb geen inboedelverzekering aangezien wij daar allemaal sloten op onze eigen kamerdeuren voor zouden moeten hebben, wat niet het geval is.
Is het misschien mogelijk om die vriend die om half 3 de deur uit ging aansprakelijk te stellen en via zijn wa verzekering een vergoeding te kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet

Wonderwall
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
Locatie: Gronau

Re: Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door Wonderwall »

drive kidney schreef:
Is het misschien mogelijk om die vriend die om half 3 de deur uit ging aansprakelijk te stellen en via zijn wa verzekering een vergoeding te kunnen krijgen?
Ik denk dat ze bij die verzekering in hun broek pissen van het lachen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het lijkt mij toch dat je jassen en een laptop op je kamer bewaard en niet in de gang zet waar iedereen zo toegang tot heeft.
Dus is er iemand in je kamer geweest terwijl je lag te slapen, of heb je zelf een beetje roekeloos je spullen neergekwakt?
Hoe dan ook, nee, je kunt je huisgenoot niet aansprakelijk stellen.
Je kunt de dief wel aansprakelijk stellen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door Jolijn »

drive kidney schreef:Beste lezers,

Vorige week is er bij mij thuis ingebroken. Hierbij zijn 2 van mijn jassen en mijn rugzak incl. laptop gestolen. Helaas zijn er geen sporen van braak.. Ik woon met 8 jongens in een studentenhuis en heb daardoor een hoop doorloop in huis. Toen ik 's nachts in bed lag werd er nog wat gedronken beneden waarna er rond half 3 een vriend weg ging om naar zijn eigen huis te gaan. Het kan zijn dat hij toen de deur niet goed achter zich heeft gesloten.
Er is die nacht echter ook nog een paar keer aangebeld, mijn huisgenoot heeft open gedaan omdat hij dacht dat het een andere huisgenoot was (naam van huisgenoot werd duidelijk genoemd door de intercom). Nu blijkt dat die andere huisgenoot helemaal niet heeft aangebeld 's nachts. Om half 6 kwam er nog iemand thuis en zag dat er een jas tussen de deur zat waardoor deze niet kon sluiten. Dus tussen half 3 en half 6 's nachts moet er iemand binnen geweest zijn.
Al met al ben ik een hoop geld kwijt en ik heb er niet veel vertrouwen in dat de politie hier veel aan gaat/kan doen. Ik heb geen inboedelverzekering aangezien wij daar allemaal sloten op onze eigen kamerdeuren voor zouden moeten hebben, wat niet het geval is.
Is het misschien mogelijk om die vriend die om half 3 de deur uit ging aansprakelijk te stellen en via zijn wa verzekering een vergoeding te kunnen krijgen?

Met vriendelijke groet
Deze huisgenoot kun je ook nog proberen aansprakelijk te stellen als de vriend die om half drie naar huis ging stelt de deur wel goed achter zich dicht te hebben gedaan.
Ga alle huisgenoten af, net zolang tot je bij iedereen nul op request hebt gekregen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat VioletPrue al schrijft, had je die spullen op je kamer of lag dat in de 'algemene ruimte'? En nog, al had je het in je eigen kamer, dan volgt gelijk de vraag: was je deur afgesloten? Nee, dat dus (waarschijnlijk) ook niet. Ik heb er wel vertrouwen in dat de politie zeker niets doet. En nee, de zogenaamde vriend kan je niet aansprakelijk stellen via zijn WA verzekering. Ook al omdat hij niet heeft 'meegedaan' aan dit grapje. Valt toch onder de noemer vette pech.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Insluiper te verhalen op wa-verzekering?

Ongelezen bericht door tenormin »

Deze huisgenoot kun je ook nog proberen aansprakelijk te stellen als de vriend die om half drie naar huis ging stelt de deur wel goed achter zich dicht te hebben gedaan.
Ga alle huisgenoten af, net zolang tot je bij iedereen nul op request hebt gekregen.
Geen sporen van braak; zegt al genoeg, toch?

Gesloten