LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Aughsteen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2018 20:10

Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Aughsteen »

Ik kreeg per post een nieuw overzicht van mijn alles in een polis bij interpolis met een verhoging in de premie van autoverzekeringen. Op èèn auto ca.6% en op de tweede auto zelfs ca 20% zonder vermelding van de redenen. Ik heb de Rabobank gebeld en gevraagt over de redenen. Zij konden look niet direct weten waarom dat zo is en zij moesten het ook doorvragen bij interpolis. Ik kreeg van hen het volgende antwoord:
" In verband met de prolongatie van uw Alles in een Polis heeft u een nieuw polisblad ontvangen.
Hierin heeft u geconstateerd dat de premie op de drie autoverzekeringen welke u bij Interpolis heeft lopen, is verhoogd.

Ieder jaar wordt er gekeken naar het schadeverleden van de verschillende rubrieken welke Interpolis onderbrengt.
Omdat er collectief meer schades zijn geclaimd en uitgekeerd, is de premie van de autoverzekeringen met 5 a 7% verhoogd. Dit geldt voor iedere verzekeringsnemer bij Interpolis.

Op uw Citroën is een hogere premieverhoging doorgevoerd. Dit heeft te maken met het volgende.
Er is collectief gekeken naar het schadeverleden van de afgelopen 7 jaar op alle merken auto’s.
Als er op een bepaald merk auto veel schades zijn geclaimd, is hier naast de 5 a 7% een verhoging doorgevoerd in verband met dit collectief schadeverleden.
Hierdoor is de premieverhoging op uw Citroën hoger dan op de Audi"

Kan dit zo maar?
Laatst gewijzigd door Aughsteen op 27 mar 2018 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ja, dit kan zomaar. Er is jarenlang en prijzenoorlog aan de gang geweest in verzekeringland en er zijn ook al jaren meer schades uit gekeerd dan dat er inkomsten binnen kwamen. Je hoeft geen boekhouder te zijn om te weten dat je niet meer kan uitgeven dan dat er binnenkomt. De overheid heeft ingegrepen en de cijfers moeten beter op orde. Elke verzekeraar is omhoog gegaan in de premie. Wees blij dat het in uw geval pas nu is, het afgelopen jaar zijn er al behoorlijk wat topics over geopend.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wij hadden vroeger ook onze WA en All Risk verzekeringen bij Interpolis. Blij dat we daar weg zijn gegaan (kostte veel moeite op te zeggen, o.a. dreigen met Tros Radar) maar zijn nu veel goedkoper uit.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiesiekus schreef:Wij hadden vroeger ook onze WA en All Risk verzekeringen bij Interpolis. Blij dat we daar weg zijn gegaan (kostte veel moeite op te zeggen, o.a. dreigen met Tros Radar) maar zijn nu veel goedkoper uit.
Moiete met opzeggen? Hoe kan dat nou, zo’n polis zeg je gewoon op en klaar.

Mijn auto erzekeringspremie is helemaal niet verhoogd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lady1234 schreef:
Fiesiekus schreef:Wij hadden vroeger ook onze WA en All Risk verzekeringen bij Interpolis. Blij dat we daar weg zijn gegaan (kostte veel moeite op te zeggen, o.a. dreigen met Tros Radar) maar zijn nu veel goedkoper uit.
Moiete met opzeggen? Hoe kan dat nou, zo’n polis zeg je gewoon op en klaar.
Je zal toch iemand van het bedrijf (in casu Interpolis/Rabo bank) moeten hebben die dat uitvoert. Anders blijft (bleef) ie gewoon doorlopen. 2x in 't bankfiliaal geweest, 3x bellen en pas toen ik meldde dat dit account klaar was voor een officiële aanklacht wegens niet uitvoeren van mijn opdracht (polis beëindigen), werd dat uitgevoerd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Fiesiekus schreef:Wij hadden vroeger ook onze WA en All Risk verzekeringen bij Interpolis. Blij dat we daar weg zijn gegaan (kostte veel moeite op te zeggen, o.a. dreigen met Tros Radar) maar zijn nu veel goedkoper uit.

Yup, hier nog 1 welke alleen de auto verzekering heeft opgezegd ivm exorbitant hoge stijging en met dezelfde reen als TS.
Omdat er collectief meer schades zijn geclaimd en uitgekeerd, is de premie van de autoverzekeringen met XX% verhoogd
Tuurlijk zal Interpolis willen verdienen maar van 300,- all risk naar 650,- gaan was wel beetje erg hoog Interpolis. Opgezegd en bij een ander zelfde dekking maar zelfs tegen lagere premie.

Mogen ze dit, zou niet weten waarom niet maar met dit soort stijgingen is het ook doeiiii Interpolis.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik mijn gegevens invul bij Rabo wordt mijn premie meer dan twee keer zo hoog dan bij mijn huidige verzekeraar. Maar ja, dan geven ze wel advies.:-))

stofzuigertje

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat enkele merken meer diefstal gevoelig zijn zullen die duurder worden tenzij je een duur alarm met voertuig volg systeem erin laat monteren door erkende vakman... ik mag het er dus niet voor half geld zelf doen!

Dit geld voor alle AR verzekeringen bij mijn maatschappij en niet voor WA+ en kale WA.
Mijn oplossing was een ouder goed onderhouden te kopen en deze duur verzekerbare weg te doen.
1 week later bij nieuwe eigenaar gestolen....... dus net op tijd, want hij woonde 5 straten verder!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Kort maar krachtig: ja, dit kan zomaar. Een verzekeraar kan de prijzen hanteren die hij zelf wil, mits hij consequent is bij het prijsbeleid. De verzekeraar hoeft ook helemaal geen reden op te geven waarom de prijzen stijgen. Net als dat bijvoorbeeld de AH de prijs van cola ineens mag verhogen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Voor de goede orde.
Zou graag zien dat de verzekeraars eens de echte premies berekenen en niet het verlies die ze op de Voertuigen maken over de overige Schades verdelen. :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat zie jij als de 'echte premies'? En wat bedoel je met verlies over overige schades verdelen?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Wat zie jij als de 'echte premies'? En wat bedoel je met verlies over overige schades verdelen?

Verlies over overige schades zijn die bedragen welke de premie overstijgen. Kortom, diegene welke niet claimt betaalt mede voor diegene welke wel claimt.
Ikzelf heb zelden wat te claimen en zal door de jaren heen een aardig bedrag hebben betaald. Dit bedrag zal gedeeltelijk weer naar de uitgekeerde schadebedragen zijn gegaan.

Als er dus heel veel schades zijn gaan de premies omhoog, ook voor diegene welke zelden schades hebben / claimen.

rvjapio
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft blijkbaar zelf die verhoging goedgekeurd door het polisblad goed te keuren of niet te lezen. Als u het er niet mee eens was geweest had u gewoon kosteloos kunnen opzeggen. In ieder geval wordt mijn autoverzekering nooit tussentijds verhoogd en nooit zonder dat ik dat weet.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Teunbosseman schreef:
kweenie schreef:Wat zie jij als de 'echte premies'? En wat bedoel je met verlies over overige schades verdelen?

Verlies over overige schades zijn die bedragen welke de premie overstijgen. Kortom, diegene welke niet claimt betaalt mede voor diegene welke wel claimt.
Ikzelf heb zelden wat te claimen en zal door de jaren heen een aardig bedrag hebben betaald. Dit bedrag zal gedeeltelijk weer naar de uitgekeerde schadebedragen zijn gegaan.

Als er dus heel veel schades zijn gaan de premies omhoog, ook voor diegene welke zelden schades hebben / claimen.
En deze bedoel ik dus
Verder is er jarenlang gigantisch gestunt met de premies van autoverzekeringen waardoor er standaard verlies op wordt geleden.
Als de premies eens echt zijn wat ze moeten zijn dan zal het wagenpark drastisch slinken.
Autopolissen zijn verliesgevend dus de schade wordt over de andere Schadeverzekeringen verdeeld. Zie het maar als een verkapte vorm van subsidie

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wilhelmina1

Maar als ze de schade die door uw handelen uitgekeerd is, alleen aan u in rekening brengen, hoef je je niet meer te verzekeren.

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad totaal onzinnige reactie van Willemientje. Wat is dan het nut van een verzekering?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door grun »

juliomariner schreef:Inderdaad totaal onzinnige reactie van Willemientje. Wat is dan het nut van een verzekering?
Ik vermoed dat bedoeld wordt dat het verlies op autoverzekeringen gecompenseerd wordt door de winst op andere categorien (aansprakelijkheids-, opstal-, inboedelverzekeringen, enzovoort).

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door juliomariner »

OK dat had ik er niet uit gelezen. Ik las er uit dat je eigenlijk je schade d.m.v. de premie zou moeten betalen.
Een verzekering sluit je als een soort collectief af, als het zo zou zijn zoals ik hierboven aangeef heeft een collectief en dus de verzekering geen enkele zin.

stofzuigertje

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geen enkele verzekeraar weet hoe dit jaar zal verlopen!
IJzel, storm of hagel... je wat pas achteraf of je winst of verlies maakte.

Dat berekenen ze over meerdere jaren.
Wel is diefstal risico van bepaalde merken en modellen groter en is een gelijke nieuwwaarde soms totaal andere premie!

Mijn Ex auto, die 1 week na verkoop werd gestolen was na 5 uren terug, kaalgeplukt en zwaar beschadigd van knipschaar dus niet meer te herstellen...
Voor onderdelen weg gegaan en niets meer gevonden dan kaal wrak!

Het voertuig volg systeem hebben ze blijkbaar uitgelezen en gevonden want dat was kapot terug gevonden.
Ja, dan mag je meer vragen want niemand kan jarenlang met verlies werken.

Ik en de koper willen nooit meer een dure waar een extra alarm nodig is en toch deze ellende mee maken.
En verzekeraars moeten voor dit soort gevallen iedereen duurder maken of alleen deze straks onverzekerbare groep?

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Interpolis verhoogt zomaar premie autoverzekering

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vanochtend in de Fin telegraaf ( internet) een helder stukje over autoverzekeringen.

Gesloten